Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Banshee: Hoe importeer ik muziek?  (gelezen 333 keer)

Offline R24D24

  • Lid
Banshee: Hoe importeer ik muziek?
« Gepost op: 2016/10/30, 23:49:22 »
Ik heb nogal een uitgebreide mp3-verzameling opgebouwd en wil die ook graag in Ubuntu kunnen beluisteren en beheren.
In eerste instantie Banshee geïnstalleerd, maar ik krijg geen muziek ingelezen. (Overigens, als iemand een beter voorstel/alternatief heeft, houd ik me aanbevolen)

eerst dacht ik dat er teveel instond waardoor het erg lang duurt, maar ook als ik maar één nummer selecteer, komt Banshee niet meer terug. Het kan toch niet zo moeilijk zijn? Ik kan van alles selecteren, maar er gebeurt geen fluit.
Ik gebruik onder Win7 altijd mediamonkey, maar die heeft geen Linux versie.
Kortom, wat doe ik verkeerd?
Groeten,

Rick

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Banshee: Hoe importeer ik muziek?
« Reactie #1 Gepost op: 2016/10/30, 23:55:10 »
Probeer VLC eens.

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Banshee: Hoe importeer ik muziek?
« Reactie #2 Gepost op: 2016/10/31, 07:08:33 »
Voor muziek beheer werkt clementine ook fijn.

Voor clementine is er overigens ook een app, zodat je het via je telefoon (en ook via andere pc in het netwerk) kunt bedienen. Als je de app open hebt op je telefoon gaat het afspelen van muziek zachter. En je kan in clementine ook Spotify, internet radio streams en andere online muziek afspelen
« Laatst bewerkt op: 2016/10/31, 08:21:18 door valk »

Offline Suns

  • Lid
Re: Banshee: Hoe importeer ik muziek?
« Reactie #3 Gepost op: 2016/10/31, 07:26:14 »
Ik heb zelf Silverjuke en ben daar  heel tevreden mee zit in Ubuntu software.
Geheugen 15,6 GiB ntel® Core™ i7-3770 CPU @ 3.40GH

Linux Counter - user #51039

Re: Banshee: Hoe importeer ik muziek?
« Reactie #4 Gepost op: 2016/10/31, 21:28:22 »
Ubuntu komt toch standaard met Rhythmbox, of is dat niet meer? Rhythmbox vond ik zelf wel prettig toen ik Ubuntu gebruikte. Nu gebruik ik Amarok nog met plezier maar de ontwikkeling daarvan lijkt stilgevallen en het is een KDE-programma (niet heel erg met Kubuntu). Voor Windows is Foobar2000 natuurlijk de beste speler ;)