Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Omzetten van .Eml naar .Doc  (gelezen 1549 keer)

Offline dwvs

  • Lid
Omzetten van .Eml naar .Doc
« Gepost op: 2012/07/01, 22:08:15 »
Hallo,

Zit met een hele berg mail die op een server op een andere locatie bijgeschreven moet worden. Wanneer ik de desbetreffende mails save dan staan ze weggeschreven als een .Eml file. Helaas accepteert de server dergelijke extenties niet. Hoe zet ik een (batch) .Eml file om in een .Doc file?

Graag een simpele uitleg ;)

Re: Omzetten van .Eml naar .Doc
« Reactie #1 Gepost op: 2012/07/01, 22:57:33 »
Je kunt EML niet zomaar naar DOC omzetten; wel naar MBOX en dan kan Thunderbird het openen.

Re: Omzetten van .Eml naar .Doc
« Reactie #2 Gepost op: 2012/07/02, 08:58:05 »
Thunderbird heeft in mijn ervaring ook geen moeite met eml-bestanden, dus ik denk dat het hier over iets heel anders gaat. Evengoed... Een mailserver die geen eml-bestanden aankan maar wel doc-bestanden (Microsoft Word)?

Overigens zijn eml-bestanden over het algemeen gewone tekstbestanden. Die zou je dus in een tekstverwerker moeten kunnen laden en dan zou opslaan in doc-formaat ook geen probleem mogen zijn. Maar ik vraag me af of dat echt de bedoeling is...

Offline dwvs

  • Lid
[opgelost] Omzetten van .Eml naar .Doc
« Reactie #3 Gepost op: 2012/07/02, 18:02:11 »
Uiteindelijk een proggie gevonden genaamd 'Total mail convert Pro'. Dit echter wel een window proggie maar met winetricks prima te draaien. Daar komt bij dat dit programma een gratis versie is maar wel fully functional. Andere programmaś zijn er ook maar kosten dik geld.