Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Neo MP3 Speler  (gelezen 15301 keer)

Offline hello

  • Lid
Neo MP3 Speler
« Gepost op: 2007/07/27, 17:56:48 »
Hallo,

ik heb een neo mp3 speler Simply hits 512 MB (zie afbeelding).

Ik kan er echter geen muziek opzetten. Ik krijg nooit rechten om te schrijven (ook niet met beheerdersrechten). De mp3 speler wordt wel herkend (als mp3 speler). Hoe kan ik er toch muziek opzetten?
Overigens, weet er iemand de website van NEO. Ik kan die niet vinden, misschien vind ik daar wel het antwoord.
En als ik de mp3 speler zou formateren, maakt de mp3 speler dan zelf alles terug aan (mappen, enz.) of verknoei ik dan heel mijn mp3 speler? En hoe formatteer ik het dan.

Bedankt!

P.S. Ik voeg straks nog de mogelijkheden toe die je in het menu van de mp3 speler kan kiezen (> Hoe dat de computer de mp3 speler moet benaderen)

Neo MP3 Speler
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/27, 18:59:35 »
Hallo Hello!
- Formatteren betekent dat je alles kwijt bent.
- Als de speler herkent wordt, kun je dan nagaan w

Offline hello

  • Lid
Neo MP3 Speler
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/27, 19:22:36 »
Ik weet wat formatteren is, maar ik weet niet of dat het "besturingsysteem"(users interface eerder) dan ook weggaat, en of dat formatteren niet kwaat kan, want er zijn verschillende mappen hetzelfde.
Ga straks even kijken, maar vind  mijn mp3-speler even niet.

Neo MP3 Speler
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/27, 23:34:11 »
Kan het zijn, dat Ubuntu denkt, dat het een media-player is? In dat geval herkent hij het dus niet als opslagmedium.

In het andere geval moet je erop letten, dat de bestandsindeling FAT32 is (en niet de standaard windows indeling NTFS).

Website NEO? Is Neo niet van Packard Bell?

Offline hello

  • Lid
Neo MP3 Speler
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/28, 12:09:03 »
Hbe m'n mp3 speler gevonden:
Keuzemogelijkheden:
Online device:  - USB disk
                      - Media device
Online mode: - Multi drive
                    - Normal Only
                    - Encrypted only
Ik ga meteen zien hoe hij geformateerd is.

Neo MP3 Speler
« Reactie #5 Gepost op: 2007/07/28, 12:27:48 »
Goed! Hij ziet dus ook een 'usb-disk'. Dat kan het dus niet zijn - 1 vraag beantwoord.
Ik ben benieuwd naar de bestandsindeling..... ;)
Laat even weten of dat de oplossing was!

Offline hello

  • Lid
Neo MP3 Speler
« Reactie #6 Gepost op: 2007/07/28, 13:20:09 »
Fat 16 (vfat)
Maar ik heb dus nooit rechten (heb nog gezien dat met fat 16 de rechten niet goed werken, maar je kan soms moeilijk het bestandssysteem veranderen.
P.S. Op de website van PAckard Bell staat hij niet, misschien dat er een gelijkwaardige speler is (die hetzelfde is, maar  er gewoon wat anders uit ziet qua kleur, zodat er misschien een programma staat om hem terug te formatteren.

Neo MP3 Speler
« Reactie #7 Gepost op: 2007/07/28, 13:48:56 »
Goed! Fat 16 is trouwens standaard voor die sticks. Die van mij was ook fat16, heb ik zonet gezien.
Dat is het dus ook niet - weer een vraag beantwoord.

Ik begin nu te geloven, dat het niet aan het formatteren kan liggen.

Je hebt het over de rechten.
Hoe heb je die precies ingesteld? Kun je dat hier eens posten? Kunnen we even kijken of we daar iets over het hoofd zien. Bij mijn stick gaat het volgens mij goed, dus waarom zou het bij jou mis gaan.....

Offline hello

  • Lid
Neo MP3 Speler
« Reactie #8 Gepost op: 2007/07/28, 15:21:50 »
Rechten:

http://83.117.12.151/upstream/upload/permissions1.png
Als media device herkent Ubuntu hem niet (normal-only), maar als USB disk (drie mogelijkheden) herkent hij hem en opent Rythmbox. Maar dus geen schrijfrechten.

Neo MP3 Speler
« Reactie #9 Gepost op: 2007/07/28, 15:30:37 »
Okee!
Volgens mij, staan de rechten hier precies zo als bij mij. En ik kan schrijven op dat ding. Wat bedoel je met "geen rechten"? Zoals ik het hier zie, heb je wel rechten. Begrijp ik nu goed, dat hij aangeeft dat je geen rechten hebt, op het moment dat je wilt schrijven?
Zo ja: hoe doe je dat dan, dat schrijven? Doe je dat toevallig met Nautilus?

Offline hello

  • Lid
Neo MP3 Speler
« Reactie #10 Gepost op: 2007/07/28, 15:42:10 »
Met nautilus

Offline hello

  • Lid
Neo MP3 Speler
« Reactie #11 Gepost op: 2007/07/28, 15:56:07 »
Als ik een mp3 bestand erop wil zetten:

http://www.upstream.co.nr/?fileid=write.png&
De mp3-speler in Nautilus:

http://www.upstream.co.nr/?fileid=nautilus.png&

Neo MP3 Speler
« Reactie #12 Gepost op: 2007/07/28, 16:04:24 »
OK!
Maar in het scherm met de rechten, daar stond bij 'root' geen rechten.
Waarom via nautilus werken, en niet gewoon? Nautilus geeft je 'root'-rechten - maar dat wil je in dit geval niet. Of geef de Root meer rechten. Probeer deze twee opties eens?

Offline hello

  • Lid
Neo MP3 Speler
« Reactie #13 Gepost op: 2007/07/28, 16:10:40 »
In Nautilus werk je toch niet als beheerder (alleen maar met gksudo nautilus)? Ik kan de rechten van root niet veranderen ("het is een read-only-disk")

Neo MP3 Speler
« Reactie #14 Gepost op: 2007/07/28, 16:30:11 »
Met Nautilus werk je altijd als beheerder. Je zou het de grafische versie van sudo in de terminal kunnen noemen.

Maar jij werkt niet met nautilus, zie ik nu. Jij werkt gewoon in 'bestandsbeheer' (in jou geval: file browser).
Ok. Dat kan het niet zijn.

Wat bedoel je met read only? Zegt Ubuntu dat?
Kun je dat bij Eigenschappen (in NEO) ook terugvinden?

Neo MP3 Speler
« Reactie #15 Gepost op: 2007/07/28, 16:32:54 »
P.S.
Om rechten te veranderen, moet je volgens mij wel als beheerder te werk gaan (dus eerst in nautilus terechtkomen).

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Neo MP3 Speler
« Reactie #16 Gepost op: 2007/07/28, 16:33:27 »
Citaat van: sisosteven
Met Nautilus werk je altijd als beheerder. Je zou het de grafische versie van sudo in de terminal kunnen noemen.

Maar jij werkt niet met nautilus, zie ik nu. Jij werkt gewoon in 'bestandsbeheer' (in jou geval: file browser).
Ok. Dat kan het niet zijn.

Wat bedoel je met read only? Zegt Ubuntu dat?
Kun je dat bij Eigenschappen (in NEO) ook terugvinden?
Met alle respect, sisosteven, hier klopt echt helemaal niks van.
Zo zit het wel:
bestandsbeheer = nautilus
nautilus start je alleen dan met beheerdersrechten (root), wanneer je hem in de terminal start met sudo of gksudo ervoor. Anders heeft nautilus alleen gebruikersrechten.

Groet, Pjotr.

Offline hello

  • Lid
Neo MP3 Speler
« Reactie #17 Gepost op: 2007/07/28, 16:33:37 »
Ubuntu zegt dat als je er een mp3 op wil zetten, en op de mp3-speler zie ik daar niets van.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Neo MP3 Speler
« Reactie #18 Gepost op: 2007/07/28, 16:36:39 »
Lees even terug, hello:
http://forum.ubuntu-nl.org/message/128598#p128598

Toevoeging aan dat bericht:
zoals je zelf al eerder opmerkte, kun je geen rechten veranderen bij root, want root heeft per definitie *alle* rechten.

Offline hello

  • Lid
Neo MP3 Speler
« Reactie #19 Gepost op: 2007/07/28, 16:41:03 »
Had niet gezien dat er iemand voor mij terug had geantwoord. Ik vond het al raar, ik dacht echt dat het nnautilus was en voila, dat is het ook.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Neo MP3 Speler
« Reactie #20 Gepost op: 2007/07/28, 16:44:06 »
Citaat van: hello
Had niet gezien dat er iemand voor mij terug had geantwoord. Ik vond het al raar, ik dacht echt dat het nnautilus was en voila, dat is het ook.
Precies........ In Kubuntu en in Xubuntu gebruiken ze overigens weer andere verkennertjes: in Kubuntu is dat kate en in Xubuntu is dat thunar.

Neo MP3 Speler
« Reactie #21 Gepost op: 2007/07/28, 20:39:43 »
Citaat van: pjotr123
Citaat van: sisosteven
Met Nautilus werk je altijd als beheerder. Je zou het de grafische versie van sudo in de terminal kunnen noemen.

Maar jij werkt niet met nautilus, zie ik nu. Jij werkt gewoon in 'bestandsbeheer' (in jou geval: file browser).
Ok. Dat kan het niet zijn.

Wat bedoel je met read only? Zegt Ubuntu dat?
Kun je dat bij Eigenschappen (in NEO) ook terugvinden?
Met alle respect, sisosteven, hier klopt echt helemaal niks van.
Zo zit het wel:
bestandsbeheer = nautilus
nautilus start je alleen dan met beheerdersrechten (root), wanneer je hem in de terminal start met sudo of gksudo ervoor. Anders heeft nautilus alleen gebruikersrechten.

Groet, Pjotr.
Excuus! Je hebt gelijk. Heb mijn documentatie er (weer) op nageslagen.
De oorzaak van mijn vaste veronderstelling is gebaseerd op een stuk uit de startesgids
https://wiki.ubuntu.com/NlStartersgids
en wel dit stukje:
"Het lijkt misschien alsof de meeste veranderingen aan je systeem zich moeten afspelen in de terminal. Gelukkig is er ook een commando genaamd gksudo nautilus dat het heel makkelijk maakt om met de bestandsbeheerder Nautilus (vergelijkbaar met Windows' Verkenner) door de mappenstructuur van Ubuntu te bladeren. Kopiƫren, plakken, verwijderen, bewerken, veel handelingen die in de terminal plaatsvinden kunnen op deze manier grafisch gebeuren. Er kleeft wel een nadeeltje aan: je werkt nu met rootprivileges als systeembeheerder en je zou dat kunnen vergeten door de grafische omgeving waarin je bezig bent. Sluit daarom Nautilus zodra je klaar bent met de veranderingen en werk weer verder als gewone gebruiker!"

Dit stukje suggereert toch echt wel dat men in Nautilus (per definitie) met beheerderstaken werkt.....

@Hello:
Excuus voor de verwarring, dat was niet mijn bedoeling, sorry..... :(

Neemt niet weg dat ik probeer te helpen - hoe ver staat het intussen?

Offline hello

  • Lid
Neo MP3 Speler
« Reactie #22 Gepost op: 2007/07/28, 20:43:37 »
Niks verder dan daarstraks

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Neo MP3 Speler
« Reactie #23 Gepost op: 2007/07/28, 20:59:51 »
@sisosteven: OK.  :-)  Maar ik vind de tekst van de Wiki eigenlijk niet verwarrend, hoor...

@hello:
doe dan eens gksudo nautilus
en doe dan rechtsklik muis op een map op de USB-staaf, en verander de rechten.

Offline hello

  • Lid
Neo MP3 Speler
« Reactie #24 Gepost op: 2007/07/29, 10:59:29 »
Citaat van: pjotr123
@hello:
doe dan eens gksudo nautilus
en doe dan rechtsklik muis op een map op de USB-staaf, en verander de rechten.
Als ik de rechten wil veranderen zegt hij dat hij dat niet kan om dat het een read-only-disk is. Screenshot volgt.
Ik heb wel dit gevonden: Als je bij gebruikers en groepen gaat en je varndert bij de gebruiker dat hij tapedrives mag gebruiken, dan komen er niet meer z'on slotjes op de mappen (zie screenshot hierboven, van de mappen van de mp3-speler).
Alvast bedankt!