Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu server 7.10  (gelezen 809 keer)

gwbosma

  • Gast
Ubuntu server 7.10
« Gepost op: 2008/02/27, 14:31:31 »
Hallo,

Ik heb een oude computer waarop in Ubuntu 7.10 Server wil installeren. Ik wil het systeem gebruiken voor dataopslag, ftp en eventueel voor het verzenden/ontvangen van e-mail. Kan dit met een standaardinstallatie van Ubuntu Server? En hoe moet ik de e-mailserver instellen? Kan ik zelf e-mailadressen aanmaken?

Willem

Ubuntu server 7.10
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/27, 14:36:55 »
Denk wanneer je het woordje server hier in de zoekfunctie gooit je duizenden uitkomsten krijgt die alleem het antwoord op je vraag geven.

Zelfs 6 postjes onder jouw postje staat het 1 en ander al beschreven in dezelfde vraag.

maw Ga eerst lezen, veel lezen voor je eraan begint, anders loop je continu tegen grote problemen aan.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

gwbosma

  • Gast
Ubuntu server 7.10
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/04, 08:43:14 »
Heb Ubuntu Server 7.10 geïnstalleerd, maar het wil niet helemaal lukken. Ik heb een vast ip-adres ingesteld. De url www.google.nl kan ik pingen, maar de andere computers binnen mijn netwerk niet. Een ping-opdracht gaat ook eindeloos lang door, zonder resultaat. En sudo-opdrachten om iets te downloaden, bijvoorbeeld updates of Webmin, werken ook niet. Wat doe ik verkeerd?

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
Ubuntu server 7.10
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/04, 10:18:06 »
Vanuit je server kan je niet pingen, bedoel je toch?
Ben je zeker dat je een vrij IP adres hebt gebruikt en een juiste gateway etc. hebt ingesteld?
Wat is de uitvoer van sudo gedit /etc/network/interfaces
Kan je vanaf een andere computer je server pingen?

Kris
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog