Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Waar staan de achtergrondplaatjes bij Ubuntu??  (gelezen 4054 keer)

Waar staan de achtergrondplaatjes bij Ubuntu??
« Gepost op: 2008/03/24, 12:37:47 »
Beste mensen,

Omdat ik met verschillende versie van Ubuntu op verschillende pc's werk, wil ik graag de versie in de bureaubladachtergrond zetten. Maar ik kan blijkbaar met Nautilus niet het hele bestandssysteem in één keer afzoeken naar bijv. Ubuntu Lagoon.
Dus waar vind ik die standaard achtergronden??

bvd


mvg

pablo k

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Waar staan de achtergrondplaatjes bij Ubuntu??
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/24, 12:44:43 »
/usr/share/backgrounds waarschijnlijk

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Waar staan de achtergrondplaatjes bij Ubuntu??
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/24, 12:47:41 »
In /usr/share/wallpapers staan er ook een aantal.

Waar staan de achtergrondplaatjes bij Ubuntu??
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/24, 13:18:53 »
Mensen,

Beide locaties bevatten inderdaad achtergronden. Dank voor de aanwijzingen.

Je kunt alleen een bewerkt plaatje niet klakkeloos terugzetten in die mappen. Dat moet dan maar in de home-dir.
Even openen en kiezen voor: als wallpaper/achtergrond gebruiken en klaar is pablo k.

Met dank,

pablo k

Waar staan de achtergrondplaatjes bij Ubuntu??
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/24, 13:31:11 »
Kan wel als je je bewerkingsprogramma root rechten geeft, maar mijn voorkeur gaat uit naar /home

Offline Dirk Tas

  • Lid
Waar staan de achtergrondplaatjes bij Ubuntu??
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/31, 13:31:51 »
Citaat van: marten_beginner
Kan wel als je je bewerkingsprogramma root rechten geeft, maar mijn voorkeur gaat uit naar /home
Iemand enig idee waar je instelt welke wallpapers er als 'standaard' getoond worden als iemand een wallpaper wil veranderen, in Hardy heb je er nu standaard 3 staan, stel dat ik voor iedere gebruiker wil dat er 100 staan bijvoorbeeld, waar zet ik de wallpapers dan of waar stel ik in dat wanneer de wallpapers in een bepaalde map staan hij ze allemaal gebruikt.

Mvg.
Ubuntu User #14670

Offline merijn

  • Lid
Waar staan de achtergrondplaatjes bij Ubuntu??
« Reactie #6 Gepost op: 2008/08/02, 16:52:31 »
Wat ik altijd doe,is de wallpapers downloaden van gnomelook.org
Dan kies ik de de resolutie 1280x1024 want deze resolutie staat mijn scherm op.
Meestal zijn het gezipte bestanden of direct op te slaan als jpeg.
Ik sla ze meestal eerst op in mijn /home/knoei directory.
Dan pak ik ze uit.
Daarna zet ik ze met nautilus in /usr/share/backgrounds.
Dat moet ik wel nautilus eerst als rootgebruiker gebruiken anders kan ik de achtergonden niet naar  /usr/share/backgrounds kopieren.
Als ik mijn achtergronden wil toevoegen ga ik naar het menu system / preferences / appearance naar  backgrounds dan ga ik naar dat menu dan kies ik add en ga dan naar de directory /usr/share/backgrounds dan kies ik mijn nieuwe achtergronden en zo zijn ze aan het menu toegevoegd zo dat ik ze kan kiezen als achtergrond.
Dan zie je keurig een klein plaatje van je nieuwe toegevoegde achtergrond,als je op dat kleine plaatje klikt dan heb je dat plaatje als achtergrond.
Eigenlijk als je hem toevoegd krijg je hem automatisch al meteen als achtergrond.
Mocht je dat plaatje op dat moment niet willen als achtergrond dan kies je gewoon een andere nadat je klaar bent met alle nieuwe toegevoegde achtergronden.

Waar staan de achtergrondplaatjes bij Ubuntu??
« Reactie #7 Gepost op: 2008/08/02, 22:44:18 »
Citaat van: merijn
Wat ik altijd doe,is de wallpapers downloaden van gnomelook.org
Dan kies ik de de resolutie 1280x1024 want deze resolutie staat mijn scherm op.
Meestal zijn het gezipte bestanden of direct op te slaan als jpeg.
Ik sla ze meestal eerst op in mijn /home/knoei directory.
Dan pak ik ze uit.
Daarna zet ik ze met nautilus in /usr/share/backgrounds.
Dat moet ik wel nautilus eerst als rootgebruiker gebruiken anders kan ik de achtergonden niet naar  /usr/share/backgrounds kopieren.
Als ik mijn achtergronden wil toevoegen ga ik naar het menu system / preferences / appearance naar  backgrounds dan ga ik naar dat menu dan kies ik add en ga dan naar de directory /usr/share/backgrounds dan kies ik mijn nieuwe achtergronden en zo zijn ze aan het menu toegevoegd zo dat ik ze kan kiezen als achtergrond.
Dan zie je keurig een klein plaatje van je nieuwe toegevoegde achtergrond,als je op dat kleine plaatje klikt dan heb je dat plaatje als achtergrond.
Eigenlijk als je hem toevoegd krijg je hem automatisch al meteen als achtergrond.
Mocht je dat plaatje op dat moment niet willen als achtergrond dan kies je gewoon een andere nadat je klaar bent met alle nieuwe toegevoegde achtergronden.
Beetje veel van het goede: gewoon een jpg/png achtergrond openen ( waar die ook staat) met Eye Of Gnome (EOG-viewer): onder AFBEELDING > instellen als achtergrond: that's it!
OS:  ubuntu
Ubuntu-user  12044

Waar staan de achtergrondplaatjes bij Ubuntu??
« Reactie #8 Gepost op: 2008/08/02, 23:14:57 »
Niet echt als je goed had gelezen waarom de topic starter dit wil.

Buiten het feit dat je toch eerst een plaatje op je systeem moet hebben om het uberhaupt als achtergrond te kunnen instellen...

Die dingen komen niet uit het niets op je pc.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Waar staan de achtergrondplaatjes bij Ubuntu??
« Reactie #9 Gepost op: 2008/08/02, 23:25:04 »
De volledige lijst van de backgrounds die je "toegevoegd" hebt (+de defaults) in Systeem-Voorkeuren-->Uiterlijk, Tabblad Achtergrond, staat in het bestandje /home/jouwnaam/.gnome2/backgrounds.xml
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...