Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: weer een internet proleem  (gelezen 2698 keer)

Offline martie

  • Lid
weer een internet proleem
« Gepost op: 2010/04/11, 16:18:56 »
Ook ik ben wel voor een ander besturings  systheem als windows, alleen ook een probleem met internet.
Ik he een netwerkkaart geinstalleerd, wordt ook gezien, ik zie namelijk wireless con. als ik op de twee zwarte schermpjes klik, maar dan niets meer ik zie mijn draadloos netwerk heb password ingevuld automatic conf aangeklikt maar er gebeurt niets? Ik he al veel geprobeerd dankzij deze site maar krijg hem niet aan de praat.
met bekabelde internet is het trouwens precies hezelfde.
mijn versie is 7.10
iemand een tipje of tip?
gr

DarkEra

  • Gast
Re: weer een internet proleem
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/11, 16:59:16 »
Ubuntu 7.10? Als dat zo is zou ik maar eens zeer snel, indien mogelijk, de 9.04 of 9.10 versie van Ubuntu pakken. De 7.10 wordt namelijk al zeer lange tijd niet meer ondersteund met updates.  :)

Offline martie

  • Lid
Re: weer een internet proleem
« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/11, 17:01:19 »
hoe krijg ik die binnen zonder internet?
gr

Re: weer een internet proleem
« Reactie #3 Gepost op: 2010/04/11, 17:15:14 »
Je kunt kostenloos een cd bestellen op http://shipit.ubuntu.com. De verzendtijd bedraagt echter enkele weken. Ik zou hiermee wachten totdat versie 10.04 uit is. Eind april zal deze uitkomen. 7.10 is echt historisch.

je kunt Ubuntu uiteraard ook downloaden op een andere computer.

Offline martie

  • Lid
Re: weer een internet proleem
« Reactie #4 Gepost op: 2010/04/11, 17:21:10 »
ok mischien eerst even de nieuwe vesie downloaden, bedankt ik hoop dat het lukt.
gr

Offline Mikkel

  • Lid
Re: weer een internet proleem
« Reactie #5 Gepost op: 2010/04/11, 19:58:27 »
hoe krijg ik die binnen zonder internet?

Hoe heb je je bericht hier kunnen posten, als je geen internetverbinding hebt? ;)
Eérst het .iso-bestand van versie 9.04 of 9.10 downloaden, op cd branden en kijken of je de pc daarmee kunt opstarten en alles naar behoren werkt. Daarna kun je Ubuntu 9 installeren via een dubbelklik op het pictogram dat op het Bureaublad staat.

Offline martie

  • Lid
Re: weer een internet proleem
« Reactie #6 Gepost op: 2010/04/12, 16:50:25 »
zou de versie 7.10 ermee te maken hebben dat ik geen internet krijg?
bedantk.
ik post dit overgens vanaf een andere labtop, met windows :|

Re: weer een internet proleem
« Reactie #7 Gepost op: 2010/04/12, 17:50:15 »
Ja, die kans is groot ja. 7.10 kent volgens mij nog geen of WPA2. Die beveiliging wordt nu veel gebruikt, waarschijnlijk ook bij jou.
Ik zie verder ook geen reden waarom je 7.10 zou blijven gebruiken. Neem liever een nieuwere versie. ;)
Volop Ubuntu 12.04 gebruiker.

Offline martie

  • Lid
Re: weer een internet proleem
« Reactie #8 Gepost op: 2010/04/12, 19:05:50 »
ik ben nu 9.10 aan het downloaden via een andere pc en op een usb aan het zetten, kan ik die dan dadelijk vanaf de usb stick installeeren op mijn mini pc? waar reeds 7.10 opstaat?
gr

Offline martie

  • Lid
Re: weer een internet proleem
« Reactie #9 Gepost op: 2010/04/12, 20:34:51 »
het bestand exe. word niet herkend? hoe installer ik nu mijn wubi.exe bestand van ubuntu 9.10?

Offline Mikkel

  • Lid
Re: weer een internet proleem
« Reactie #10 Gepost op: 2010/04/12, 23:32:49 »
Op deze site: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/InstallatieWubi staat een handleiding voor een WUBI-installatie.

Offline martie

  • Lid
Re: weer een internet proleem
« Reactie #11 Gepost op: 2010/04/13, 07:14:28 »
mijn laatste poging om over te stappen :'(
Op mijn labtop staat 7.10 hieronder krijg ik geen internet verbinding?
Upgrade naar 8.10, een iso gedownload(op andere pc met windows) maar die kan ik dus niet openen op mijn 7.10? exe wordt niet gekend, platte tekst ...... etc.
is er hulp on the way?????


Re: weer een internet proleem
« Reactie #12 Gepost op: 2010/04/13, 07:21:10 »
Onder ubuntu is het normaal dat een exe niet werkt, dat is een uitvoerbaar bestand voor Windows.
Wat je moet doen is de .iso branden op CD (branden als image, niet gewoon slepen ofzo)
Daarna stop je de CD in de computer, en start deze opnieuw op.

!! wel een back up nemen van je bestanden, zodat je deze kunt terug zetten

Offline Mikkel

  • Lid
Re: weer een internet proleem
« Reactie #13 Gepost op: 2010/04/13, 23:32:56 »
Upgrade naar 8.10,............

9.10 bedoel je toch wel, martie? Want 8.10 is deze maand anderhalf jaar oud en wordt (dus) ook niet meer ondersteund.

Even voor de duidelijkheid: staat er eigenlijk nog wel een Windows-versie op die pc? Ik weet weinig van een WUBI-installatie, maar er moet toch wél een Windows draaien, als je Ubuntu als programma binnen Windows wilt installeren.

Als er geen Windows meer op staat, installeer Ubuntu dan gewoon door de pc op te starten met de cd die je gebrand hebt van het gedownloade .iso-bestand. In je brandprogramma staat in één van de menu's een optie om het bestand te branden als 'image' (o.i.d.), die optie moet je gebruiken anders start de pc niet van die cd op.
Zorg dat in het BIOS de cd/dvd-speler als eerste boot staat, stop de gebrande cd in de speler en start de pc opnieuw op.

Hier vind je een installatiehandleiding: http://wiki.ubuntu-nl.org/InstallatieDesktop
En op
http://sites.google.com/site/computertip/directdoen en
http://sites.google.com/site/computertip/multimedia staat de nodige informatie om de installatie af te ronden.

Offline chaos7

  • Lid
Re: weer een internet proleem
« Reactie #14 Gepost op: 2010/04/14, 08:50:08 »
als ik het goed gelezen heb dan heb je geen cd-speler in je mini pc.
als je 9.10 als een iso-image hebt weggeschreven op een langzame snelheid dan kan je op diezelfde pc een opstart-usb maken.
je hebt er progjes voor zoals uni-booting, maar je kan het ook anders doen.
start die pc op via de nieuw gemaakte cd-rom.
als ie opgestart is in de live sessie steek de usb-stick er ook in. (die wordt dan herkend)
ga naar system/beheer/usb-stick maken en volg de instructies.
als je daarna alles keurig afsluit kan je de stick gebruiken op je mini-pc.

tip;
lees de al gegeven linkjes.
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt