Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen internet onder ubuntu 12.04  (gelezen 775 keer)

Offline twinkl

  • Lid
Geen internet onder ubuntu 12.04
« Gepost op: 2013/02/06, 11:16:28 »
Ik had in een eerder draadje gepost, ik weet niet precies hoe het op dit forum werkt: wil je het liefste per probleem een ander draadje of juist per probleem in één draadje? Ik dacht, ik gooi een nieuwe open in de hoop op een antwoord!

Na de update van 28 januari heb ik geen internetconnectie meer onder ubuntu 12.04. Ik heb het internet afgezocht naar antwoorden, ook op Engelse fora, maar geen antwoord gevonden.
Nog steeds hetzelfde probleem. Ik heb nu weer vista op mijn laptop staan. Ik had eerst 2 partities waarvan één windows en één ubuntu. Ik gebruikte altijd ubuntu, maar op school kan ik alleen onder windows werken, dus heb ze beide nodig.
Ik heb zoals hierboven is aangeraden een clean intall gedaan, eerst naast de bestaande partitie van windows, dat werkte niet, kreeg bij het installeren een zwart scherm met een heleboel codes op, een gedeelte er van heb ik opgeschreven (copy/paste lukt niet)
EIP: [<f94654c2>] wdev_priv.part.7+0x8/0xa[wl] SS: ESP 0068:eelafcecDaarna vista op mijn laptop gezet, ubuntu er naast geïnstalleerd - na backups te maken- en toen had ik 12.04 er op staan, kon ongeveer 1 minuut op bekabeld internet en weer knalde de connectie er uit. Dit heb ik in zijn totaliteit herhaald, weer hetzelfde. 

Alle antwoorden zijn welkom!
Alvast bedankt.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Geen internet onder ubuntu 12.04
« Reactie #1 Gepost op: 2013/02/06, 11:38:42 »
Ik had in een eerder draadje gepost, ik weet niet precies hoe het op dit forum werkt: wil je het liefste per probleem een ander draadje of juist per probleem in één draadje? Ik dacht, ik gooi een nieuwe open in de hoop op een antwoord!
Dat heb je goed gedaan.  :)

Bekabeld internet lukt dus niet. Lukt het wel draadloos?

Offline twinkl

  • Lid
Re: Geen internet onder ubuntu 12.04
« Reactie #2 Gepost op: 2013/02/10, 12:36:33 »
Dank je.

Nee ook geen draadloos, dat lukte voorheen al niet. Na het opnieuw installeren heb ik geprobeerd om ook een draadloze connectie te fixen via het downloaden van drivers systeemconfiguratie, maar toen knalde het bedraad internet al weer uit en kon ik niet verder.

Offline Wout55

  • Lid
Re: Geen internet onder ubuntu 12.04
« Reactie #3 Gepost op: 2013/02/10, 13:40:19 »
Heb al op de site van Pjotr gekeken: je https://sites.google.com/site/computertip/geenbedraadinternet
Ik neem aan dat het onder Windows wel lukt?

Re: Geen internet onder ubuntu 12.04
« Reactie #4 Gepost op: 2013/02/10, 14:24:26 »
Vervelend probleem. Als je Ubuntu opstart vanaf de installatie-CD heb je dan wel langdurig bedraad internet?