Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost]Geen draadloos meer op Acer Aspire One 150  (gelezen 4571 keer)

[Opgelost]Geen draadloos meer op Acer Aspire One 150
« Gepost op: 2008/12/30, 23:00:35 »
Sinds gisteren heb ik geen draadloos meer op mij Acer. In eerste instantie had ik de backports methode gebruikt. Ik kreeg op geen enkele wijze meer een netwerk te zien , zowel de Fon van mijzelf niet als het netwerk van de buurvrouw niet. Uiteindelijk de madwifi gedaan van http://sites.google.com/site/computertip/atheros. Alles gaat goed tot het laatste stukje:
13. Herstart uw computer volledig.

Klaar! Nu zou uw Atheros chipset moeten werken. Controleer het, door te klikken op het netwerksymbooltje (dubbele terminal) rechts in de bovenste werkbalk. Als het goed is, klappen de beschikbare draadloze netwerken nu uit.
Bij mij staat het dubbele terminal venster er met een "verboden in te rijden bordje"
En de boodschap: Neem a.u.b contact op met uw systeembeheerder om het volgende probleem op te lossen: SIOCGIFFLAGS fout: Onjuiste apparaat
Rechtsklik op het netwerk symbool>Eigenschappen Naam:wlan0  Status: Fout
Bij het tabblad Ondersteuning staat niets en als ik op Configureren druk, krijg ik de boodschap
De interface bestaat niet.
Ik ben dan wel de systeembeheerder, dit gaat me toch boven de pet.
Als iemand een oplossing weet, heel graag.

Met vriendelijke groet,

Gijs
« Laatst bewerkt op: 2009/01/04, 22:27:56 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Geen draadloos meer op Acer Aspire One 150
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/30, 23:10:49 »
Vermoedelijk omdat de backports-oplossing de Madwifi-oplossing blokkeert. Oplossing: doe een schone herinstallatie van 8.10 (of 8.04.1) en doe alleen Madwifi.

Ik heb trouwens van het begin af aan niks gezien in die backports-oplossing.... Je installeert meer rommel dan je lief is, denk ik. Backports is per definitie link spul.

Ik vind het trouwens sowieso een slechte zaak, dat een Atheros draadloze chipset het niet uit-de-doos doet in Ubuntu. In Fedora 10 werkt die wel direct (zelf vastgesteld, op mijn eigen Acer Aspire One, met de LiveCD van Fedora 10). In openSUSE 11.1 eveneens, naar het schijnt (van horen zeggen).
« Laatst bewerkt op: 2008/12/30, 23:20:41 door Pjotr »

Re: Geen draadloos meer op Acer Aspire One 150
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/30, 23:52:20 »
Ik heb de backports in Synaptic verwijdert of is dit niet afdoende?
Ik heb in ieder geval een paar keer gestemd voor je idee.

Met vriendelijke groet,

Gijs
« Laatst bewerkt op: 2008/12/30, 23:55:33 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Drummies

  • Lid
Re: Geen draadloos meer op Acer Aspire One 150
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/31, 00:01:03 »
als je nog weet welke pakketten er ge-installeerd zijn kan je proberen deze te verwijderen.
werkt het heb je mazzel, zoniet dan als nog een frisse installatie

in synaptic bestand>>geschiedenis misschien is er op datum nog te traceren welke pakketten er geinstalleerd zijn
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Re: Geen draadloos meer op Acer Aspire One 150
« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/31, 00:02:29 »
Met de geschiedenis kom ik er ook niet uit de 27 e heb ik de backports geinstalleerd? Misschien via de updates? Verder heb ik alleen de diverse kalenders geprobeerd. Typisch allemaal, ik denk dat het een frisse installatie wordt. In ieder geval morgen, ga zo naar bed ben ik morgen ook weer fris en fruitig. Al vast bedankt voor de hulp, ik laat wel even weten hoe het gegaan is.

Met vriendelijke groet,

Gijs
« Laatst bewerkt op: 2008/12/31, 00:11:48 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Geen draadloos meer op Acer Aspire One 150
« Reactie #5 Gepost op: 2008/12/31, 00:03:03 »
Ik vind trouwens, dat de Atheros chipset van de Acer Aspire One, sneller en soepeler werkt in 8.04.1 dan in 8.10. Ik had eerst Xubuntu 8.10 erop, en nu gOS 3.0 (op basis van Ubuntu 8.04.1). Verbinden gaat nu makkelijker dan voorheen.

Re: Geen draadloos meer op Acer Aspire One 150
« Reactie #6 Gepost op: 2008/12/31, 17:28:13 »
Ik had eerst het nog met 8.10 geprobeerd. Helaas geen succes, onder Hardware drivers stond al
Support for Atheros 802.11 wireless Lan cards geactiveerd, heb deze nog gedeactiveerd, ook zonder resultaat. Ga het zo proberen met 8.04.1. Laat nog even weten hoe het gegaan is.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Geen draadloos meer op Acer Aspire One 150
« Reactie #7 Gepost op: 2008/12/31, 18:08:29 »
Ik had eerst het nog met 8.10 geprobeerd. Helaas geen succes, onder Hardware drivers stond al
Support for Atheros 802.11 wireless Lan cards geactiveerd, heb deze nog gedeactiveerd, ook zonder resultaat. Ga het zo proberen met 8.04.1. Laat nog even weten hoe het gegaan is.

Met vriendelijke groet,

Gijs

In mijn handleiding staat ook, dat je die als eerste moet deactiveren en daarna pas de Madwifi-hal-snapshot installeren......

Re: Geen draadloos meer op Acer Aspire One 150
« Reactie #8 Gepost op: 2008/12/31, 20:02:48 »
In mijn handleiding staat ook, dat je die als eerste moet deactiveren en daarna pas de Madwifi-hal-snapshot installeren......
Haastige spoed is zelden goed, ook hierbij, helemaal over heen gelezen. Stom,stom,stom...
Opnieuw Madwifi geïnstalleerd, eenmalig verbinding gehad, na opnieuw op startren geen verbinding. Ik krijg wel allerlei netwerken te zien, waaronder die van mij. Tig keer bij instellingen mijn wachtwoord opnieuw invullen, daar staat steeds een heel lang wachtwoord met cijfers en letters, ik denk zo'n 73 tekens,en voor de tweede keer verbinding, opgestart wachtwoord in gegeven, symbooltje met twee draaiende streepjes blijft zoeken. Ik heb een FON als ik het publieke deel benader lukt het wel direct. Wat doe ik niet goed of wat moet ik veranderen?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Geen draadloos meer op Acer Aspire One 150
« Reactie #9 Gepost op: 2008/12/31, 20:52:40 »
is  je wachtwoord niet te lang? wpa / wpa2 heeft een max lengte van 63 tekens
met 8.04 alpha heb ik ook een probleem met een lange key gehad, meer dan 30 tekens, met een kortere ging het wel goed. ik heb de kortere maar laten staan naderhand :)
Intel IPW2200 draadloze chip op de laptop en een SMC 7908VoWBRA2 modem / router was destijds de combinatie
Mijn WPA wachtwoord is tien cijfers lang, na het verbinding maken, wat niet lukt, en ik weer het wachtwoord in moet voeren, staan er een combinatie van letters en cijfers van 73 tekens lang in het invulvak, hierna is het steeds een herhaling van 73 tekens weghalen en de juiste tien invullen.
Maar nog steeds geen verbinding.  :'(

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Geen draadloos meer op Acer Aspire One 150
« Reactie #10 Gepost op: 2009/01/01, 00:58:25 »
Die 73 tekens zijn de versleuteling die de sleutelbos toepast op je opgeslagen WPA-sleutel. Vandaar.

Overigens denk ik, dat je misschien per ongeluk de schakelaar hebt omgehaald van de draadloze kaart. Zonder melding in de grafische schil kapt de verbinding er dan mee. Oplossing: opnieuw omhalen en eventueel computer herstarten.

Re: Geen draadloos meer op Acer Aspire One 150
« Reactie #11 Gepost op: 2009/01/04, 20:53:00 »
Uiteindelijk 8.04 geïnstalleerd en gelijk verbinding na volgen van de madwifi driver installatie.
Het installeren van 8.04 had nog wel wat voeten in aarde, steeds de knipperende cursus achter het woord initramfs. Na de verschillende versies en USB sticks geprobeerd te hebben uiteindelijk gelukt. Ben nu bezig om alles in orde te maken met multimedia en taal.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Geen draadloos meer op Acer Aspire One 150
« Reactie #12 Gepost op: 2009/01/04, 22:21:52 »
Uiteindelijk 8.04 geïnstalleerd en gelijk verbinding na volgen van de madwifi driver installatie.
Het installeren van 8.04 had nog wel wat voeten in aarde, steeds de knipperende cursus achter het woord initramfs. Na de verschillende versies en USB sticks geprobeerd te hebben uiteindelijk gelukt. Ben nu bezig om alles in orde te maken met multimedia en taal.

Met vriendelijke groet,

Gijs

Mooi zo! Overigens: 8.04 lukt niet, 8.04.1 wel (nieuwere stuurprogramma's). Daar lag het waarschijnlijk aan.  :-)

Re: Geen draadloos meer op Acer Aspire One 150
« Reactie #13 Gepost op: 2009/01/04, 22:27:31 »
Uiteindelijk 8.04 geïnstalleerd en gelijk verbinding na volgen van de madwifi driver installatie.
Het installeren van 8.04 had nog wel wat voeten in aarde, steeds de knipperende cursus achter het woord initramfs. Na de verschillende versies en USB sticks geprobeerd te hebben uiteindelijk gelukt. Ben nu bezig om alles in orde te maken met multimedia en taal.

Met vriendelijke groet,

Gijs

Mooi zo! Overigens: 8.04 lukt niet, 8.04.1 wel (nieuwere stuurprogramma's). Daar lag het waarschijnlijk aan.  :-)
Ik bedoelde ook 8.04.1, ik denk gewoon iets met de USB stick. In ieder geval bedankt voor de hulp.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.