Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Keuze desktop  (gelezen 503 keer)

Keuze desktop
« Gepost op: 2012/09/28, 20:28:41 »
Ik heb weinig ervaring met linux. Ik heb een vraag. Ik heb een aantal desktop's geinstalleerd zoals Ubuntu, Gnome. Nu krijg in een leeg desktop scherm als ik opstart. alleen als ik dan cntr-alt-del indruk kan ik bij het inlogscherm komen waar ik de keuze kan maken om Gnome te starten. Wat gaat er mis?

Offline RikRik

  • Lid
Re: Keuze desktop
« Reactie #1 Gepost op: 2012/09/28, 20:33:53 »
Vreemd, je had wel een desktop na een verse Ubuntu 12.04 installatie?
Normaal kan je wisselen met een Desktop door middel van afmelden en opnieuw inloggen met de gekozen desktop.

Re: Keuze desktop
« Reactie #2 Gepost op: 2012/09/28, 20:55:28 »
Ja maar dat is het probleem. Bij het opstarten krijg ik geen inlog scherm waar ik de keuze kan maken.

Re: Keuze desktop
« Reactie #3 Gepost op: 2012/09/28, 20:57:57 »
Dus als ik opnieuw Boot dan heb ik steeds dit probleem. Ik heb eerst Ubuntu geinstalleerd en daarna Gnome.
Waar kan ik de Desktop installaties zien en vinden. Ik wil graag met Gnome verder dus de rest van de desktop's wil in verwijden. Hoe doe ik dat. Misschien heb ik installatie vervuiling. Moet ik gnome en Ubuntu deinstalleren om vervolgens deze op niet te installeren?
« Laatst bewerkt op: 2012/09/28, 21:03:07 door Jeannijhuis »

Offline redmar

  • Vertaalteam
Re: Keuze desktop
« Reactie #4 Gepost op: 2012/09/29, 10:13:06 »
Dat hangt er vanaf hoe je gnome hebt geinstalleerd? Welke stappen heb je precies gevolgd, heb je een link daarvan?

Via 'gebruikers en accounts' kan je automatisch aanmelden uitschakelen (dat kan vanuit gnome of ubuntu), dan is dat probleem in ieder geval opgelost.

Re: Keuze desktop
« Reactie #5 Gepost op: 2012/09/29, 10:28:37 »
klik hier om een howto Unity te verwijderen

Dit op eigen risico ! Nogal wat mensen, inclusief mezelf, raden deze ingreep eerder af :)
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Keuze desktop
« Reactie #6 Gepost op: 2012/09/29, 10:38:35 »
Bedankt voor de reacties. Inmiddels heb ik het voor mekaar. Door de onbekendheid met Ubuntu heb ik af en toe een steuntje in de rug nodig.