Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OPGELOST De-installeren .run bestand. Hoe?  (gelezen 720 keer)

Offline BaukeP

  • Lid
OPGELOST De-installeren .run bestand. Hoe?
« Gepost op: 2011/04/07, 13:35:08 »
Ik heb de ATI driver via een .run bestand geinstalleerd. Deze wil ik weer verwijderen.

Maar ik kan niet vinden hoe ik dat zou moeten doen.

graag wat hulp en alvast bedankt

Bauke
« Laatst bewerkt op: 2011/04/16, 17:05:42 door BaukeP »

Offline vanadium

  • Lid
Re: De-installeren .run bestand. Hoe?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/07, 13:42:57 »
Daar is geen algemeen antwoord op te geven. Het hang er volledig van af wat dat .run installatieprogramma veranderd heeft aan je systeem.

Los van het feit of je dat terug "clean" kan verwijderen, moet het wel mogelijk zijn een andere driver in te stellen voor je ATI kaart. Maak gebruik van "System - Administration - Additional drivers" om in eerste instantie over te schakelen op de open source drivers. Als je dan via diezelfde dialoog de proprietaire driver activeert, dan zal dat het wellicht de door ubuntu ondersteunde driver zijn.

De resultaten van je .run bestand staan dan nog wel ergens op schijf, maar hebben op dat ogenblik geen invloed meer op de werking van je systeem.

Re: De-installeren .run bestand. Hoe?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/07, 13:45:53 »
Je kan het best zoeken naar een antwoord bij ATI denk ik. Meestal wordt er bij software wel aangegeven hoe deze verwijderd kan worden. Bijvoorbeeld:
http://www2.ati.com/drivers/linux/linux_8.24.8.html

Citaat
The ATI Uninstaller /usr/share/fglrx/fglrx-uninstall.sh

Ik weet niet of in jouw geval de uninstaller in de bovenstaande map staat.

Citaat
Custom options, then do the following:
          1 Launch the Terminal Application/Window and navigate to the /usr/share/ati
               folder
          2 With superuser permissions, enter the command "sh ./fglrx-uninstall.sh"
          You have now successfully uninstalled the ATI Linux Proprietary Driver.

Offline BaukeP

  • Lid
Re: De-installeren .run bestand. Hoe?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/04/07, 14:00:25 »
Dat is snel!

En Thomas, het werkt!

Bedankt heren

Bauke