Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Deelname Linux Thema dag  (gelezen 49894 keer)

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Deelname Linux Thema dag
« Reactie #150 Gepost op: 2011/05/21, 09:30:31 »
Heimen en ik komen een pici later.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Deelname Linux Thema dag
« Reactie #151 Gepost op: 2011/05/21, 09:45:46 »
Waarom viel dat te verwachten :rolleyes: ;)

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Deelname Linux Thema dag
« Reactie #152 Gepost op: 2011/05/21, 15:41:28 »
Ik vind het echt saai. En die Luuk is raar.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Deelname Linux Thema dag
« Reactie #153 Gepost op: 2011/05/21, 15:43:42 »
En dat heeft luuk zelf gepost :rolleyes:

Ik zei: "post maar iets leuks" :P

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Deelname Linux Thema dag
« Reactie #154 Gepost op: 2011/05/21, 20:45:25 »
Was leuk, was gesellog! Volgend jaar zeker weer!

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Deelname Linux Thema dag
« Reactie #155 Gepost op: 2011/05/21, 20:51:00 »
Absoluut! :)
zal zo even verslag doen ;)

Re: Deelname Linux Thema dag
« Reactie #156 Gepost op: 2011/05/21, 20:54:33 »
De Asus is weer onder ons. 8-)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Deelname Linux Thema dag
« Reactie #157 Gepost op: 2011/05/21, 20:56:21 »
Zijn er al fotos voor op: http://www.flickr.com/groups/ubuntunl/ ?
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline TonH

  • Promotieteam
Re: Deelname Linux Thema dag
« Reactie #158 Gepost op: 2011/05/21, 21:12:32 »
De Asus is weer onder ons. 8-)

De crisis teruggevonden?

Re: Deelname Linux Thema dag
« Reactie #159 Gepost op: 2011/05/21, 21:16:15 »
Ja die heb ik in meervoud op de verschillende opslagmedia staan, behalve natuurlijk.......  :-[
Ik wilde je nog gedag zeggen, maar aangezien je stukken sneller loopt dan ik, zag ik je niet meer. :(
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Deelname Linux Thema dag
« Reactie #160 Gepost op: 2011/05/21, 21:20:51 »
Zijn er al fotos voor op: http://www.flickr.com/groups/ubuntunl/ ?
Ik heb er net al m'n foto's op gezet. Alle twee.

Re: Deelname Linux Thema dag
« Reactie #161 Gepost op: 2011/05/22, 01:48:42 »
Ja, het was zeker wel gezellig! :) Moet trouwens vooral even mijn complimenten doen aan Timo en Peter die ontzettend goed geholpen hebben en zeer vriendelijk waren richting de mensen :) Maar alle anderen hebben ook puik werk gedaan hoor :)

Re: Deelname Linux Thema dag
« Reactie #162 Gepost op: 2011/05/22, 11:22:39 »
Het was wat mij betreft ook een erg geslaagde dag. Zelf ben ik vooral veel tijd aan het klooien geweest om er achter te komen waarom de squid-deb-cache voor het lokaal cachen van de updates niet werkte. Gelukkig was een netwerk expert van de HCC die alle DNS pakketjes over het netwerk kon bekijken (wireshark), en belangrijker, begrijpen. :) Uiteindelijk bleek avahi nogal gevoelig als er een doorverwijzing van de DNS server kwam bij een aanvraag van een .local domain naar een niet bestaand adres oid, dat was de reden dat clients de squid-deb-cache service niet konden vinden. Wanneer er handmatig het adres van de server werd ingevoerd, dan werden de updates wel van de cache gehaald. Maar handmatig in configuratiebestanden klooien is niet gebruiksvriendelijk genoeg als oplossing voor releaseparties met een matige internetverbinding.

Voor een volgende keer zal er dus een andere oplossing moeten komen zodat er geen afhankelijkheid is van de dns server in het bestaande netwerk. Een apart subnetwerk waarbij alle aanvragen voor poort 80 naar squid worden doorgesluisd oid, dus dat je zelf geheel kan controleren. Dan weet je zeker dat configuraties van de bestaande netwerkstructuur geen roet in het eten kunnen gooien.

Wat ik erg geslaagd vond is dat deze keer ook Open Suse en Linux Mint van de partij waren. Karel van Linux Mint heeft zijn zaakjes ook erg goed op orde. Hij had een map met mooie zelf geschreven documentatie bij zich, inclusief screenshots e.d.

En idd. complimenten aan iedereen die heeft geholpen met installeren. Er zijn weer heel wat mensen blij gemaakt met Linux. :)

Re: Deelname Linux Thema dag
« Reactie #163 Gepost op: 2011/05/22, 11:56:19 »
Ik heb nog geen toestemming om foto's te plaatsen, niet veel, 3 stuks. Dus nog even wachten.

EDIT: Ze staan erbij. :)
« Laatst bewerkt op: 2011/05/22, 13:50:15 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Deelname Linux Thema dag
« Reactie #164 Gepost op: 2011/05/22, 12:50:29 »
Nou, Karel (kakysan) vond het ook een leuke dag.

Ik heb ook aardig wat mensen blij gemaakt met info over Linux Mint of Ubuntu. De map waar Thomas het over had is dan ook veel bekeken. Ik gebruikte het als een soort 'grote boek van sinterklaas'. Het is leuk om jonge en oudere mensen tegen te komen die Linux net zo leuk vinden als ik. Voorheen alleen maar mensen online gesproken.

Wat ook erg leuk was is dat sommige mensen bij je komen en zich voordoen als leek, en dan kunnen ze gewoon een kernel modules compileren. Dat gaat mij nu nog even boven me pet, maar ik ga me er zeker verder in verdiepen.

Zelf heb ik iemand blij mogen maken met een Sony vaio laptop die voor 97 % werkte. Helaas kregen we zijn webcam niet aan de praat. Na diverse speurtochten op internet vonden we wel wat (Spaanse Ubuntu blog) info hierover (kernel module moest aangepast worden). Helaas werkte de link niet en konden we niet echt verder.

Aan het eind van de dag heb ik hem nog een tip gegeven om de Windows (webcam) drivers thuis te proberen (via ndiswrapper). Met een beetje geluk werkt het dan, hoewel je geen wonderen moet verwachten natuurlijk.

Als er weer een leuke release party is, dan ben ik wel weer van de party !

Groetjes van Karel,

Ik gebruik Linux Ubuntu 12.04 Unity & Windows 8.1

Mijn overstap weblogs zijn: http://overstappen2ubuntu.wordpress.com & http://overstappen2linuxmint.wordpress.com

Offline EricH

  • Lid
    • Steunpunt Roosendaal
Re: Deelname Linux Thema dag
« Reactie #165 Gepost op: 2011/05/22, 21:13:05 »
Erg leuk om een aantal van jullie gesproken te hebben. Jullie hadden  het allemaal prima voor elkaar.
Ook de shirts vielen goed op.

Ik ben er zeker de volgende keer weer bij en, als ik tijd kan vinden, kom ik graag helpen..

Steunpunt-Roosendaal helpt je verder..
http://www.steunpunt-roosendaal.nl

Re: Deelname Linux Thema dag
« Reactie #166 Gepost op: 2011/05/22, 21:52:24 »
Filmpje gemaakt van Linux-thema-dag (89MB)

http://dl.dropbox.com/u/16549716/Opendag_HCC_2911.ogg.rar :)
« Laatst bewerkt op: 2011/05/22, 22:26:37 door cjmanschot »

Offline TonH

  • Promotieteam
Re: Deelname Linux Thema dag
« Reactie #167 Gepost op: 2011/05/23, 09:33:43 »
De HCC heeft ook foto's beschikbaar:

http://groepen.hcc.nl/mediatheek/2011-themadag.html