Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mappen kwijt in linker paneel van de Persoonlijke map  (gelezen 499 keer)

Mappen kwijt in linker paneel van de Persoonlijke map
« Gepost op: 2016/07/25, 17:35:49 »
Hallo,    ben net klaar met het installeren van  Ubuntu  16.04.1, via de Pjotr  procedure.  Dus helemaal leeg en dan installeren.  En nu mis ik de mappen,    muziek en video's   in het linker paneel van de persoonlijke map.    Hoe krijg ik die nu terug, toch weer niet opnieuw installeren, iemand een tip ??   
Vr.  gr.   Oldtimer.     :|
Op een Puch, komt de tijd Terug.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Mappen kwijt in linker paneel van de Persoonlijke map
« Reactie #1 Gepost op: 2016/07/25, 20:54:32 »
Hallo,    ben net klaar met het installeren van  Ubuntu  16.04.1, via de Pjotr  procedure.  Dus helemaal leeg en dan installeren.  En nu mis ik de mappen,    muziek en video's   in het linker paneel van de persoonlijke map. 
Helemaal leeg? :o Bedoel je dat je van alle mappen eerst een back-up heb gemaakt en gewist? Dan is de eerste vraag, staan deze mappen wel op de back-up?
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Mappen kwijt in linker paneel van de Persoonlijke map
« Reactie #2 Gepost op: 2016/07/26, 10:08:49 »
In bestandsbeheer:
Klik in de bovenbalk van bestandsbeheer, of bovenbalk systeem (afhankelijk van de systeeminstelling):

Je krijgt een menu:
Klik "beeld" en daar "Zijbalk tonen"
Mint Cinnamon fan  Mint cinnamon-21.2   (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)

Re: Mappen kwijt in linker paneel van de Persoonlijke map
« Reactie #3 Gepost op: 2016/07/26, 11:05:29 »
emvedeesje en testcees,  Ik heb het denk ik niet helemaal goed uitgelegd,  Ubuntu  16.04.1.   geinstalleerd op een lege schijf en dat ging goed.    Toen wilde ik van mijn externe back-up schijf de Home data weer terug zetten met de hand.     Dus ik open dan de map video's in de persoonlijke map  ( links' paneel ) en zet daar de video's in,  uit de map op mijn back-up.       Op  dat linker paneel ontbreekt dus de map video's, nog nooit meegemaakt, de mappen afbeeldingen,  documenten en muziek zitten wel in dat zijpaneel .   Ik denk dat het een soort snelkoppelingen zijn, ik kan natuurlijk wel een map maken in de persoonlijke map zelf, maar dat is niet de originele met embleem en kun je dus niet openen via dat paneel.   Toch bedankt voor de reactie's .      Vr.  gr.    Oldtimer.   ;)
Op een Puch, komt de tijd Terug.

Re: Mappen kwijt in linker paneel van de Persoonlijke map
« Reactie #4 Gepost op: 2016/07/26, 15:18:41 »
Toch nog wat mankementjes en daarom maar weer opnieuw geinstalleerd,  dus alles opgelost.     Vr.  gr.  Oldtimer.     ^-^
Op een Puch, komt de tijd Terug.