Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: volgende slachtoffer  (gelezen 10743 keer)

Re: volgende slachtoffer
« Reactie #125 Gepost op: 2017/12/22, 14:32:55 »
@partyrabbit:  (3³-3==2³*3)

dat is een bijna perfecte score in mijn systeem, je hebt dus nog *3 (is ook 24) te gaan en laat mijn favoriete priemgetal nu 23 zijn{:
23 jr lente, 23 jr, 23jr herfst, dus ik ben inmiddels 3 jaar in MIJN winter (waarvan ik hoop dat die ook 23jr gaat duren, dus dan wordt
ik 92 (2²*23) , ben jij dat jaar 68= 3*23-1. Wel jaar?? Duidelijk toch: 2037, dus nog 20 jaar te gaan (2²*5)
We dwalen wel af van het onderwerp :-)
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Re: volgende slachtoffer
« Reactie #126 Gepost op: 2017/12/22, 14:41:44 »
Toch typisch des programmeurs, om met getallen (vooral machten van priemgetallen en hun combinaties) te dollen, of niet soms, waar gaan we de meeste van mijn bijdragen aan dit draadje anders plaatsen? Laat de moderator daar maar over beslissen.
:)FINI LE TEMPS DU BOUFFON
Though I'm hardly ever smiling, I think it is hilarious it takes a Fool like me to see the madness of reality :)

Re: volgende slachtoffer
« Reactie #127 Gepost op: 2017/12/22, 17:56:50 »
Hij is nog niet afgeschreven Rick  :)

Citaat
Als uw BIOS al wordt beïnvloed door deze blunder, moet u mogelijk de flashgeheugenchip van de firmware of het hele moederbord vervangen als het BIOS opnieuw instellen of deze voorgestelde oplossing of een andere oplossing de kwestie niet oplost.

In wezen moet u de schrijfbeveiliging van de moederbordfirmware op de één of andere manier verwijderen om de controle over het BIOS te herstellen. We zullen u zo snel mogelijk op de hoogte stellen van alle bevestigde stappen om BIOS-locked machines te redden.

Ondertussen zijn mensen met een knackered systeem niet, zoals je je kunt voorstellen, gelukkig.

https://www.theregister.co.uk/2017/12/21/ubuntu_lenovo_bios/#ampshare=https://www.theregister.co.uk/2017/12/21/ubuntu_lenovo_bios/

In de link die rikrik zelf gaf stond het ook al:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux/+bug/1734147

Citaat
I've had the same problem. After trying different solutions, I had to remove the bios chip with hot air, read the content with a usb programmer, and flash a new chip. So now i can remove the secure boot and saving on exit...
I know this is an extreme solution, but I hope I can help someone find a simpler solution.

Man man man. Dat zei ik meer dan een maand geleden al, nog voor de ban die ik toebedeeld kreeg.
Je weet nog wel, toen ik te horen kreeg dat ik onzin was, ik niet goed las, en zelfs voor leugenaar uitgemaakt werd. En van nog een ander te horen kreeg dat ik alleen maar de boel liep te verzieken. Nee daar ben ik niet blij van geworden.
In dit topic nog herhaald voordat deze links geplaatst zijn.

Bij veel laptops zit er vaak niets anders op dan een nieuwe bios chip plaatsen (en die kosten nogal wat). Dus laten we hopen dat RikRik zijn bios gereset kan krijgen.

Volgens mij was mijn zinnige waarheid toch niet zo verziekend. Misschien waren mijn goede bedoelingen toen toch best wel goed. Toen al de vinger op de zere plek.

Het echte grote probleem is dat sommigen altijd op de man moeten spelen terwijl je alleen met de beste bedoelingen wilt helpen.

Hoor ik daar nu excusses aankomen? Nee dan niet natuurlijk. Iemand aanvallen kunnen we, maar als een vent toegeven dat je toch wat te voorbarig was ho maar.
[sarcasme] Bedankt voor het respect wat me geboden is door een aantal. Dat zal ik onthouden. [/sarcasme]
« Laatst bewerkt op: 2017/12/22, 19:03:13 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: volgende slachtoffer
« Reactie #128 Gepost op: 2017/12/22, 18:59:18 »
@partyrabbit:  (3³-3==2³*3)

dat is een bijna perfecte score in mijn systeem, je hebt dus nog *3 (is ook 24) te gaan

Haha. Ja ik vond toch de kloppende formule van drie drieën wel lachen. Had toch wel mijn voorkeur.

En ik hoop dat ik toch nog wel meer jaartjes heb te gaan dan 24. =D
24 jaar te gaan ja om jouw leeftijd te bereiken, en dat we dan allebei daarna nog een flinke  tijd door mogen gaan.  ;)
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: volgende slachtoffer
« Reactie #129 Gepost op: 2017/12/22, 19:28:10 »
Uiteraard, feestkonijntje, wens ik je nog ongeveer het dubbele toe.
Per slot van rekening ging het er om om eerst die 72 te halen, nietwaar.
Jouw formule met allemaal drieën was uiteraard schitterend omdat 3³-3 weer negen oplevert als je zze gewoon optelt,
Wat mij betreft, maak jij het nog mee, dat de medische wetenschap zover gevorderd is dat ze, met natuurlijke middelen,
haast alle kwalen kunnen genezen en het leven tot op hoge leeftijd nog alleszins aanvaardbaar kunnen houden,
Voor mij wordt de kans daarop natuurlijk wat kleiner, hoewel het erg snel gaat met de vooruitgang (OOK) op medisch
gebied.
Als je alle mailtjes moet geloven, die je krijgt als je een aantal actuele channels volgt, ligt er een bron vol wonderen in
de binnenlanden van Zuid-Amerika, die doofheid, slechtziendheid, slapeloosheid, oorsuizingen (tinnitis), Alzheimer en
nog veel meer andere kalen in een tijd van weken geneest. Ja natuurlijk, want met een mix van coke en wiet schijn je je
erg happy te gaan voelen en dan hebben we het nog niet eens over peyotl, psyllo en andere hallucinogenen (leuke genen,
nietwaar, die halludingetjes.
.
Ik had je geloof ik al een gezonder, gelukkiger en  voorspoediger nieuwjaar toegewenst, met allen die je na staan.
Laten we het hier maar bij houden OF een nieuwe categorie aan dit forum toevoegen: The storytellers at Ubuntu-inn,
waar over van alles en nog wat gediscussieerd kan worden, maar wel onder UBUNTU, dus in harmonie

PS 3³-3 geeft indirect NOG een keer 3, nl 9+3=12  ==>1+2=3 Numerologie kan er leuk zijn
« Laatst bewerkt op: 2017/12/22, 23:02:01 door ekhnaton »
:)FINI LE TEMPS DU BOUFFON
Though I'm hardly ever smiling, I think it is hilarious it takes a Fool like me to see the madness of reality :)

Offline RikRik

  • Lid
Re: volgende slachtoffer
« Reactie #130 Gepost op: 2017/12/22, 19:32:14 »
Partytent doe even kalm aan beste jongen.  Soms schrijf je te enthousiast de frustratie van je af...de oplossing met een föhn en de handelingen daarna is voor een normale pc gebruiker echt niet te doen..het zou mij nog wel lukken hoor, maar ik kreeg van Thosiba niet de software om de bios te flashen. Doe kalm aan en voel je niet zo aangevallen, het is beter voor je gezondheid. Youpi, bedankt voor jouw bijdrage..ik blijf het nog wel een tijdje volgen..meer uit interesse dan een hoge nood om dit probleem op te lossen. Mijn dochter gebruikt de Thosiba met Windows en het interesseert haar geen biet dat de laptop een kapotte bios heeft. Ik geniet al een tijdje van m'n eigen gloednieuwe flaptop😆

Re: volgende slachtoffer
« Reactie #131 Gepost op: 2017/12/22, 20:47:31 »
Partytent doe even kalm aan beste jongen.  Soms schrijf je te enthousiast de frustratie van je af...

Weet je RikPik, ik maak van mijn hard geen moordkuil. Juist daarom ben ik relaxed.
Ik weet het Rikflik, enthousiastme wordt vaker minder gewaardeerd dan eeuwig gejammer en gejank.

de oplossing met een föhn en de handelingen daarna is voor een normale pc gebruiker echt niet te doen..het zou mij nog wel lukken hoor, maar ik kreeg van Thosiba niet de software om de bios te flashen.

Fohn is ook wel een vreemde oplossing. Er zijn nog wel eens andere opties. Ook dat heb ik een maand terug al aangegeven.
En met een goede reden helpt toshiba je echt wel aan een werkende bios. Ook een maand terug al aangegeven.
Maar voor sommigen valt dat niet mee nee, want daar zijn inhoudelijke argumenten voor nodig. En als men dan niet wil luisteren naar adviezen uit ervaringen .....

Die opties en trucs zal ik hier echt niet meer vernoemen. Kans verspeeld.

. Ik geniet al een tijdje van m'n eigen gloednieuwe flaptop😆

Is dit niet zwaar overdreven? Het is niet "al een tijdje" geleden dat je nog gefrustreerd op linux af liep te geven.
Ook vreemd dat je nog zo gefrustreerd loopt te doen over €150 verlies terwijl geld genoeg hebt om "allang" een andere te kopen. Waar gaat het dan allemaal over?

. Doe kalm aan en voel je niet zo aangevallen,

Heeft niets met voelen te maken. Ik BEN gewoon letterlijk uitgescholden, door meerdere personen. Wil je soms zeggen van niet dan?
Omdat ik niet meer dan toen al de oplossing gaf die nu ook gewoon de oplossing blijkt. ^-^
En die excusses gaan komen, of ik vergeet het niet.

En ik ben heel kalm hoor. Niet iedereen is zo gevoelig dat hij gaat lopen flippen bij kleinigheidjes als €150.
« Laatst bewerkt op: 2017/12/22, 21:23:39 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline RikRik

  • Lid
Re: volgende slachtoffer
« Reactie #132 Gepost op: 2017/12/22, 21:20:46 »
Ik schreef een reactie op mn tablet, partytent was het gevolg van de autocorrectie en dus niet onaardig bedoeld  RikPik is heel onaardig en beslist geen autocorrectie fout.. Prettige feestdagen gewenst feestkonijn..  :-D

Re: volgende slachtoffer
« Reactie #133 Gepost op: 2017/12/22, 21:27:00 »
Sorry, maar ik ff de popcorn erbij pakken.... =D
Kubuntu 20.04

Offline EvC

  • Lid
Re: volgende slachtoffer
« Reactie #134 Gepost op: 2017/12/22, 21:30:30 »
Ik schenk ook even een colaatje in.
Dell XPS 13:  Fedora 40 Cinnamon + GNOME Boxes

Offline rico70

  • Lid
Re: volgende slachtoffer
« Reactie #135 Gepost op: 2017/12/22, 22:16:08 »
Ik schenk ook even een colaatje in.
Als je toch bezig bent, doe mij maar een grote pils, en vergeet de borrelnootjes niet  :rolleyes: :rolleyes:

Re: volgende slachtoffer
« Reactie #136 Gepost op: 2017/12/22, 23:44:55 »
Ik schreef een reactie op mn tablet, partytent was het gevolg van de autocorrectie en dus niet onaardig bedoeld  RikPik is heel onaardig en beslist geen autocorrectie fout.. Prettige feestdagen gewenst feestkonijn..  :-D

Bij mij was het ook de autocorrectie. Daarin opgeslagen namen van elders.
Kijk ook mijn reacties hiervoor maar na. Daar staan wel meer autocorrectiefoutjes in. Hard ipv hart en meer van zulke. Nergens onaardiger dan er tegen mij gedaan is.

In elk geval is wel duidelijk dat mij advies destijds wel degelijk deugde zoals nu wel blijkt.
Het zou jou dan ook sieren als je dat gewoon als een vent toe gaf en dat je me erg onaardig aangesproken hebt.
Net zoals het nog twee anderen zou sieren als ze om dezelfde reden excuses zouden aanbieden voor hun schelden aan mijn adres.

Wel vreemd overigens dat mijn eerdere reactie verwijderd is.
Ik zei daarin niets meer dan en gebruikte dezelfde bewoordingen als rikrik tegen mij zei, maar zijn reactie staat er nog wel. Best vreemd dat mijne dan wel verwijderd is.
« Laatst bewerkt op: 2017/12/22, 23:48:37 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline EvC

  • Lid
Re: volgende slachtoffer
« Reactie #137 Gepost op: 2017/12/23, 00:02:39 »
Best vreemd dat mijne dan wel verwijderd is.
Extraverte personen hebben zo hun kenmerken:

Kwaliteiten zijn; Enthousiast, Openhartig, Spontaan, Direct, Makkelijke Prater, Speels, Levendig, Zelfverzekerd, Daadkrachtig, Initiatiefrijk.

Valkuilen zijn: Fanatiek, Loslippig, Opdringerig, Bot, Slecht luisterend, Veel aandacht vragen, Onrustig, Arrogant, Dominant, Drammerig, Wispelturig.

Die valkuilen, zou het daarmee te maken hebben?



Dell XPS 13:  Fedora 40 Cinnamon + GNOME Boxes

Re: volgende slachtoffer
« Reactie #138 Gepost op: 2017/12/23, 00:45:31 »
Nee, dat is niet aan de orde. Ik pas me slechts aan aan de toon die richting mij gezet is.
En als een van die valkuilen al aan de orde is: Waarom mogen anderen wel fouten maken (mij onbeschoft bejegenen) terwijl van mij verwacht word dat ik perfect ben (want terecht gewezen wordt).
'Direct' is aan de orde ja. Ik ben nu eenmaal open, niet achterbaks en verschuil me niet, sorry daarvoor als dat miet goed is.

Mijn informatie is onterecht als onjuist bestempeld. Ik benadruk nu slechts dat nu blijkt dat het wel degelijk juist was. 1-1
Ik ben door twee personen uitgescholden. Volgens mij heb ik niet eens terug gescholden. Ik scheld zelden. 0-1
Linux is voorbarig en onterecht gebashed door meerdere personen. Bashen mag hier toch nooit? Waarom toen dan wel?

Ik denk dat het probleem meer gezocht moet worden dat sommigen uitspraken doen waarvan ze niet willen erkennen dat ze fout waren. Het is mij overduidelijk dat emand afbranden stukken makkelijker is dan een vegissing erkennen.
Waarom zouden ze ook. Mijn reacties daarop worden wel vaker verwijderd terwijl dat van hun er gewoon mag blijven staan. Stilzwijgende instemming?

Hoe dan ook deugt het niet. Ik ben bij herhaling respectloos behandeld en dat pik ik niet. En dus zet ik dat recht waar dat duidelijk wordt (nu dus). Als mijn vermeende ongelijk verkondigd mocht worden mag ik ook mijn gelijk verkondigen. Dat mag iemand misschien irritant vinden, maar ik scheld niet eens (ik vond dat juist irritant).

Kleine aanvulling nog. (en dan laat ik het erbij, al vergeet ik niet)
Het gaat mij niet eens om die paar irritante figuren maar over iedereen die lekker mee gaat doen aan de sensatie en olie op het vuur gaat gooien waardoor het alleen maar geescalleerd is en het mij alleen maar moeilijker gemaakt is. Dat irriteert mij nog het meest.
En niemand van wie mij toen onterecht belachelijk gemaakt heeft durft dat nu te erkennen. Wie dat had gedurft zou pas een echte stoere vent zijn en wel mijn respect (terug) krijgen.
« Laatst bewerkt op: 2017/12/23, 12:00:49 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore