Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu op mini notebook als dualboot naast xp  (gelezen 1009 keer)

harleymentor

  • Gast
ubuntu op mini notebook als dualboot naast xp
« Gepost op: 2009/06/05, 22:14:14 »
Beste mensen.
Ik probeer ubuntu naast xp als dual boot maar kan niet op de " vervolg/verder" toets klikken die rechts onder zou moeten staan.
Dit komt doordat er een klein 7 inch scherm in zit.
Dus ik zie vaak de regel niet die onder aan staat met daarin de terug/verder toets..
Het werkt wel als ik steeds op enter druk maar aan het einde van de install moet je iets over windows aanklikken en dan kan ik niet meer via enter naar de volgende pagina..
Onder windows heb ik al de resolutie op maximaal ingesteld maar daar reageerde het beeld scherm tjdens de instal van urbuntu niet op..
Iemand een tip??
Groet, H....
« Laatst bewerkt op: 2009/06/05, 22:16:05 door harleymentor »

Offline Kevin.

  • Lid
Re: ubuntu op mini notebook als dualboot naast xp
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/05, 22:21:51 »
Probeer eens de Netbook Remix van Ubuntu, die is speciaal op de grootte van die kleine schermen aangepast. ;)
MacBook 2,1, 2.0 C2D, GMA 950, 4GB RAM, (nog)80GB HDD, Mac OS X 10.6.3
iMac 21,5", 3.06 C2D, Nvidia 9400M, 4GB Ram, 500GB HDD, Mac OS X 10.6.2

Offline Gemz

  • Lid
Re: ubuntu op mini notebook als dualboot naast xp
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/05, 22:44:26 »
Als je op je toetsenbord de "alt" toets indruk en tegelijkertijd klikt met je muis in het te verplaatsen venster, kan je die buiten het scherm verplaatsen.

Maar was ik jou, zou ik de aangepaste ubuntu installeren (met nebook remix).  Meer info kan je hier vinden
http://www.ubuntu.com/getubuntu/download-netbook
En is zoals reeds gezegd volledig aangepast aan het werken met kleine schermen. En ziet er ook nog eens goed uit.

harleymentor

  • Gast
Re: ubuntu op mini notebook als dualboot naast xp
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/06, 11:24:29 »
Beste mensen,bedankt voor jullie antwoorden.
Ik heb de speciale netbook ubuntu remix versie gedownload en kan hem niet op cd branden omdat ie te groot is,ruim 900 mb.
Toen heb ik de versie op een stick gezet met win 32 diskmanager.
Als ik dan de stick in mijn netbook steek zie ik een pictogram van ubuntu bij de stations/lokale schijven.
Echter als ik er op klik reageert het niet en install dus ook niet..
Iemand een oplossing?? kan het niet zo snel vinden op internet..
Alvast bedankt..
H..

Persol

  • Gast
Re: ubuntu op mini notebook als dualboot naast xp
« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/06, 13:54:52 »
Om op te starten van een Live USB-stick moet ik op mijn eigen netbook (een EeePC 900)
daarvoor de Esc-toets ingedrukken zodra het eerste beeld verschijnt; er wordt dan (na
enige seconden) een 'Boot Selection Popup' getoond waarin de Live USB-stick kan worden
geselecteerd met de pijltjes-toetsen. Na de selectie wordt op Enter gedrukt.
Bij opníeuw opstarten kan de USB-stick wel worden geselecteerd, zoals hiervoor beschreven,
maar wordt er toch opgestart van de SSD, dus met Windows XP, in jouw geval. De netbook
staat dus het beste uitgeschakeld als je de Live USB-stick erin steekt.

Mocht de ISO van de distro die je wilt uitproberen niet goed op de USB-stick worden gezet,
kun je daarvoor prima UNetbootin gebruiken, binnen te halen van SourceForge.net.
Hier kun je informatie vinden en een neerlaad-link:  http://unetbootin.sourceforge.net/

Met vriendelijke groet,

Persol

harleymentor

  • Gast
Re: ubuntu op mini notebook als dualboot naast xp
« Reactie #5 Gepost op: 2009/06/06, 14:05:06 »
hai, inmiddels start het op van de stick maar ik zie aan het einde niet de 'terug,volgende toets dus kom niet verder ook niet als ik op enter druk....
groet..