Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu loopt vast na inloggen. Hardware conflict?  (gelezen 1353 keer)

Pietervs

  • Gast
Ubuntu loopt vast na inloggen. Hardware conflict?
« Gepost op: 2006/02/10, 22:04:10 »
Hoi,

vandaag maar eens begonnen met de Ubuntu CD's die ik had liggen.
64-bits installatie ging prima, geen foutmeldingen of iets dergelijks. Maar bij het herstarten begonnen mijn luidsprekers te brommen. Dus die maar even uitgezet en ingelogd. Wel merkte ik dat ik geen muis had. Maar zodra ik een scherm probeer te openen via het menu is het afgelopen, geen enkele reactie meer van Ubuntu.
Dus de installatie opnieuw gedaan, met de 32 bits CD (DVD?). Precies hetzelfde verhaal: na inloggen geen enkele reactie meer zodra ik een scherm probeer te openen, geen muis en brommende luidsprekers.

Ik heb al de diverse opties geprobeerd die in dit forum worden aangedragen (apci=routeirq noapic acpi=off), met wisselende resultaten maar altijd zonder dat ik daarna beeld krijg.

Mijn configuratie:
- AMD64-3200
- 1 GB RAM
- Geforce 6600LE van MSI
- logitech trackman (wordt herkend als standaard muis, wat ik prima vind)
- Creative Soundblaster 5.1

Ik ben een Linux-newbie, dus als iemand me de goede kant op zou kunnen wijzen: heel graag :)

Vast bedankt,
Pieter

Ubuntu loopt vast na inloggen. Hardware conflict?
« Reactie #1 Gepost op: 2006/02/10, 23:06:02 »
Kun je na deze vastlopers nog wel naar de console switchen met ?

Pietervs

  • Gast
Ubuntu loopt vast na inloggen. Hardware conflict?
« Reactie #2 Gepost op: 2006/02/10, 23:22:34 »
Citaat van: Dennis
Kun je na deze vastlopers nog wel naar de console switchen met ?
Nee, dat lukt ook niet meer. Niks werkt meer, ook de Caps-Lock en Num-Lock reageren niet meer. Zat net wel in een ander draadje te lezen over de nvidia drivers, misschien dat ik die moet installeren? Hoe doe ik dat vanuit de commandline?

Ik was vergeten mijn moederbord te vermelden: MSI K8N Diamond
De videokaart wordt herkend als "Nvidea GeForce 6600 LE" onder WindowsXP.


Pietervs

  • Gast
Ubuntu loopt vast na inloggen. Hardware conflict?
« Reactie #4 Gepost op: 2006/02/11, 11:35:50 »
Citaat van: Dennis
http://wiki.ubuntu.com/BinaryDriverhowto/Nvidia
Leuk artikel, maar het gaat er vanuit dat je installatie al werkt: dat je dus de Packet Manager kan openen en gebruiken. Maar Ubuntu loopt bij mij al vast zodra ik de packetmanager (of wat dan ook) open.

Ik ga mijn tweede harde schijf formatteren als FAT16, daar de drivers naar toe kopieren vanuit Windows (die op mijn 3e schijf staat), om dan vervolgens te proberen om vanuit de console (CTRL-ALT-F1) de drivers te installeren. Ik hou je op de hoogte!

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
Ubuntu loopt vast na inloggen. Hardware conflict?
« Reactie #5 Gepost op: 2006/02/11, 12:00:57 »
Je kan ook op de command-lijn werken met sudo apt-get install... Dan wordt het gewoon gedaan voor u.. Als het op uw fat staat zal je het nog altijd grafisch kunnen doen.

Gast

  • Gast
Ubuntu loopt vast na inloggen. Hardware conflict?
« Reactie #6 Gepost op: 2006/02/22, 01:08:40 »
Bij mij heeft het volgende geholpen:

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=75074

En dan in mijn geval Method 2

Gast

  • Gast
Ubuntu loopt vast na inloggen. Hardware conflict?
« Reactie #7 Gepost op: 2006/04/25, 09:53:13 »
thanks, hifi

method 2 was bij mij ook de oplossing.