Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: IE9 en Firefox 4 kunnen Chrome niet stoppen  (gelezen 8816 keer)

Offline glupper68

  • Lid
IE9 en Firefox 4 kunnen Chrome niet stoppen
« Gepost op: 2011/04/04, 21:10:56 »
Sinds de invoering van Chrome gebruik ik geen andere browser meer op zowel Ubuntu als op Windows.  Zo te zien zien meer mensen de voordelen van Chrome tov. andere browsers.  Met name de snelheid en eenvoud.  Voordeel van FF vind ik dat er meer verscheidenheid is in addons.  Maar hoe meer addons hij trager FF wordt.  Ik houdt het bij Chrome.

http://www.security.nl/nieuwsbrief/artikel/144/36701?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=newsletter
Intel Pentium  Core 2 duo 2.66 ghz, geheugen 4 gig, Grafische kaart  NVidia GeForce 7050, geluid  Realtek High Definition audio, Router Linksys 54 Mbps WRT54GL wireless

Ubuntu 11.04

Re: IE9 en Firefox 4 kunnen Chrome niet stoppen
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/04, 21:25:30 »
Ik denk dat twee weken een beetje kort is om conclusies te trekken :rolleyes:
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Re: IE9 en Firefox 4 kunnen Chrome niet stoppen
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/04, 21:27:15 »
Ik heb het niet zo op Chrome, ik zal die data-collectanten van google zeker een beetje helpen. Niet dat ik iets te verbergen heb, maar dat de provider mijn internetgebruik kan checken vind ik meer dan genoeg.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Re: IE9 en Firefox 4 kunnen Chrome niet stoppen
« Reactie #3 Gepost op: 2011/04/04, 21:31:34 »
Chrome allemaal leuk en aardig maar zolang ik dat kleine "snelzoek" balkje NIET heb dan gebruik ik gewoon firefox.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: IE9 en Firefox 4 kunnen Chrome niet stoppen
« Reactie #4 Gepost op: 2011/04/04, 22:14:38 »
Chrome allemaal leuk en aardig maar zolang ik dat kleine "snelzoek" balkje NIET heb dan gebruik ik gewoon firefox.

Uhm dat is je complete boven balk. Waar je je URL in hebt staan is ook je snel zoek balk.

@Theo1971 Google is niet de enige die het doet. Iedereen weet het dat ze het doen omdat ze het voor hun software gebruiken om het op de gebruiker af te stemmen.
Maar andere software giganten doen het ook en niet in mindere maten dan Google.
Bij Google weet je dat ze het doen, bij de anderen weet je het niet en ik weet van 2 dat ze zelfs een stapje verder gaan en wat meer info binnen krijgen dan waar je op internet naar zoekt.
Zodra je een zoekmachine gebruikt word er bij gehouden wat je zoekt.
Bij Google is het alleen de zoekmachine. Wat is het bij Apple en Microsoft.
« Laatst bewerkt op: 2011/04/04, 22:21:32 door emiel1976 »

Re: IE9 en Firefox 4 kunnen Chrome niet stoppen
« Reactie #5 Gepost op: 2011/04/04, 23:14:31 »
Chrome allemaal leuk en aardig maar zolang ik dat kleine "snelzoek" balkje NIET heb dan gebruik ik gewoon firefox.

Uhm dat is je complete boven balk. Waar je je URL in hebt staan is ook je snel zoek balk.


Voor chrome moet je eerst een Y (youtube) google is dan standaard of iets anders zoeken. Ik vind dat ik in dit geval dan 1 handeling te veel doe. Sommige functies zijn gewoon super goed. Ik bedoel het zou fijn zijn om chrome net zo aan te passen als je wilt. Als dat zo zou zijn dan was ik al overgestapt. Ik heb namelijk er verder helemaal niks op tegen.

Re: IE9 en Firefox 4 kunnen Chrome niet stoppen
« Reactie #6 Gepost op: 2011/04/04, 23:28:09 »

@Theo1971 Google is niet de enige die het doet. Iedereen weet het dat ze het doen omdat ze het voor hun software gebruiken om het op de gebruiker af te stemmen.
Maar andere software giganten doen het ook en niet in mindere maten dan Google.
Bij Google weet je dat ze het doen, bij de anderen weet je het niet en ik weet van 2 dat ze zelfs een stapje verder gaan en wat meer info binnen krijgen dan waar je op internet naar zoekt.
Zodra je een zoekmachine gebruikt word er bij gehouden wat je zoekt.
Bij Google is het alleen de zoekmachine. Wat is het bij Apple en Microsoft.

Het is niet alleen de zoekmachine. Ik heb gelezen dat je bij het installeren van Chrome een user-id krijgt. Hiermee kunnen ze ook zien wanneer je dus online gaat e.d. Kortom er gaat meer informatie naar google dan alleen hetgeen wat je zoekt.
Van Microsoft is het al langer bekend dat ze via de 'updates' op je computer kunnen snuffelen.  Wat Apple betreft heb ik geen idee. Safari via Wine is denk ik te omslachtig om simpel te internetten ;)
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Re: IE9 en Firefox 4 kunnen Chrome niet stoppen
« Reactie #7 Gepost op: 2011/04/05, 00:04:20 »
Heb je bronnen?
Google Chrome is open source, dit soort dingen worden dus zo gevonden.
Als Google echt zoiets doet dan was dat publiekelijk bekend geweest.

Google houd je surfgedrag volgens mij niet in de gaten. (althans, niet via Chrome)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Re: IE9 en Firefox 4 kunnen Chrome niet stoppen
« Reactie #8 Gepost op: 2011/04/05, 00:29:13 »
@Sjoerd Chromium is opensource, Chrome niet. Bij mij draait de eerste. Wisdel nog al eens van browser. Sommige dingen pakt Chromium niet en FF wel. Met name toevoegen van beveiligingscertificaten lukt niet altijd.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: IE9 en Firefox 4 kunnen Chrome niet stoppen
« Reactie #9 Gepost op: 2011/04/05, 00:38:45 »
Chrome allemaal leuk en aardig maar zolang ik dat kleine "snelzoek" balkje NIET heb dan gebruik ik gewoon firefox.

Uhm dat is je complete boven balk. Waar je je URL in hebt staan is ook je snel zoek balk.


Voor chrome moet je eerst een Y (youtube) google is dan standaard of iets anders zoeken. Ik vind dat ik in dit geval dan 1 handeling te veel doe. Sommige functies zijn gewoon super goed. Ik bedoel het zou fijn zijn om chrome net zo aan te passen als je wilt. Als dat zo zou zijn dan was ik al overgestapt. Ik heb namelijk er verder helemaal niks op tegen.

Nu kan ik je niet volgen. Wil je in Chrome rechtstreeks op Youtube zoeken?
Want als ik boven in de balk begin te typen naar wat ik zoek dan geeft hij als ik enter klik dezelfde uitkomst dan op de google zoek pagina.
Hoef er niets voor te zetten.
Als je snel in Youtube wilt zoeken, dan kun je de snel zoek functie voor youtube er op zetten.

Re: IE9 en Firefox 4 kunnen Chrome niet stoppen
« Reactie #10 Gepost op: 2011/04/05, 01:09:26 »
Heb je bronnen?
Google Chrome is open source, dit soort dingen worden dus zo gevonden.
Als Google echt zoiets doet dan was dat publiekelijk bekend geweest.

Google houd je surfgedrag volgens mij niet in de gaten. (althans, niet via Chrome)

Zoek maar eens bij een willekeurige zoekmachine naar 'Chrome + Client ID'.
Dan heb je bronnen genoeg.
 
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline emiel1976

  • Lid
Re: IE9 en Firefox 4 kunnen Chrome niet stoppen
« Reactie #11 Gepost op: 2011/04/05, 02:20:47 »

@Theo1971 Google is niet de enige die het doet. Iedereen weet het dat ze het doen omdat ze het voor hun software gebruiken om het op de gebruiker af te stemmen.
Maar andere software giganten doen het ook en niet in mindere maten dan Google.
Bij Google weet je dat ze het doen, bij de anderen weet je het niet en ik weet van 2 dat ze zelfs een stapje verder gaan en wat meer info binnen krijgen dan waar je op internet naar zoekt.
Zodra je een zoekmachine gebruikt word er bij gehouden wat je zoekt.
Bij Google is het alleen de zoekmachine. Wat is het bij Apple en Microsoft.

Het is niet alleen de zoekmachine. Ik heb gelezen dat je bij het installeren van Chrome een user-id krijgt. Hiermee kunnen ze ook zien wanneer je dus online gaat e.d. Kortom er gaat meer informatie naar google dan alleen hetgeen wat je zoekt.
Van Microsoft is het al langer bekend dat ze via de 'updates' op je computer kunnen snuffelen.  Wat Apple betreft heb ik geen idee. Safari via Wine is denk ik te omslachtig om simpel te internetten ;)


User-id moet je aan maken om het te syngroniseren. Maar wat je hebt gelezen is een leuk verhaaltje maar het klopt niet.
Dat is namelijk verboden en dat doen ze dus ook niet.
Google is de meest gecontroleerde zoekmachine die er is.

Nu kan ik beginnen over de appstore en de microsoft store en het updaten van je systeem en dergelijk waarbij Apple en Microsoft veel info mee krijgen maar dat weegt niet op tegen het geen wat winkels doen.
Apple en Microsoft doen meer dan Google maar houden zich netjes aan de regels. Ook als je illegale software draait en je update het, dan nog weten ze niet dat je een illegale versie draait.
Ze hebben er ook niets aan want als ze dan aan je deur staan, dan moeten ze aantonen dat ze niet data op hebben geslagen wat niet is toegestaan.
Apple weet precies wat je in de store koopt, hoe vaak je koopt en hoeveel je jaarlijks uit geeft.
Dit is helemaal niet zo bijzonder en je bent dan nog zeer anoniem.

Hoe vertrouwelijk zijn web winkels?
Heb je een leden pas, airmile's, kortingskaart of een bonus kaart?
De AH legt je ook nog eens vast op de camera. Het is verboden maar ze zouden aan de hand van de beelden en de bonus kaart of pinpas, precies kunnen zien wie je bent.

Nu kan iedereen wel roepen dat Google alles van je weet, maar dat is niet waar. Ze weten niets van je, je bent anoniem voor hun. Hoe anoniem ben je als je, je bonus kaart laat scannen?
Ze kunnen op een schermpje dan zo je naam en adres laten zien.

Apple en Microsoft gaan verder dan Google maar ze gaan tot de grens en er niet over heen.
Tevens is het bij die bedrijven onduidelijker wat ze allemaal opslaan dan wat Google doet.

Bij FF kun je ook synchroniseren. Wat doen die met de gegevens?

Ik ben voor die bedrijven niet bang dat ze over de grens gaan want als dat uit komt, dan kunnen ze wel inpakken want dan stapt iedereen over op een andere browser en dergelijke.
Je privacy is meer gegarandeerd dan bij de baker op de hoek.

Microsoft scant je pc maar buiten dat het voor de updates is en je licentie, doet het verder niets.
Bij een illegale versie van Windows krijg je een melding dat je geen officiële licentie draait. Er gaat niets naar Microsoft. Je moet betrapt worden bij een controle of iemand moet zien dat je een illegale versie draait en je aangeven.

Chrome, Google zoekmachine en al die andere dingen die ze aanbieden zijn zo ingesteld dat ze je privacy niet aantasten. Chrome zelf doet helemaal niets en het synchroniseren tast niet je privacy aan.
Ook Apple en Microsoft doen dit niet ondanks ze verder gaan.
Apple gaat met andere dingen verder maar dat heeft niets met privacy te maken.
Dat is nu in Amerika een zaak tegen en in Nederland word het in de gaten gehouden net als de EU doet. Maar dat is iets anders.

Voor degene die van privacy houden. Betaal contant, gebruik geen bonuskaart en dergelijke.
 

Offline emiel1976

  • Lid
Re: IE9 en Firefox 4 kunnen Chrome niet stoppen
« Reactie #12 Gepost op: 2011/04/05, 02:40:28 »
Heb je bronnen?
Google Chrome is open source, dit soort dingen worden dus zo gevonden.
Als Google echt zoiets doet dan was dat publiekelijk bekend geweest.

Google houd je surfgedrag volgens mij niet in de gaten. (althans, niet via Chrome)

Zoek maar eens bij een willekeurige zoekmachine naar 'Chrome + Client ID'.
Dan heb je bronnen genoeg.
 

Ken je de filmpjes van Emeek?
Die roept ook dit soort dingen die nergens op gebaseerd zijn en door angst en onwetend heid ontstaan.
Emeek riep dat Google met hun Google maps auto je netwerk hakte en je bestanden scande en opsloeg op hun pc.
In plaats van het artikel goed te lezen en te weten waar het over gaat, plaatste hij een Youtube filmpje met die onzin er in.
Daar kun je die websites ook mee vergelijken.

lees de berichten goed door want de eerste die ik al bekeek had zo'n titel maar gaf in het bericht gelijk toe dat niets is bewezen en dat het om geruchten gaat. Zelfs het checken met speciale software hebben ze niet aan kunnen tonen dat het zo is.

Let op want wat je tevens zegt, is dat je daarvoor Chrome moet hebben. Dit is niet zo.
Als je een Google account hebt en je bent daarmee op de Google home page in gelogt dan zouden ze het volgens de berichten ook doen.

Het geen wat ze doen is kijken of de installatie goed is gegaan.
Volgens mij doet Microsoft dit ook en kun je al je bugs binnen linux ook rond sturen.

Nogmaals ik geloof het niet dat het je privacy schaad zoals beweerd word.
Tevens als ze het zouden doen dan is het onmogelijk om het uit te zoeken wie wat doet want dat is niet te doen.
« Laatst bewerkt op: 2011/04/05, 02:44:17 door emiel1976 »

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: IE9 en Firefox 4 kunnen Chrome niet stoppen
« Reactie #13 Gepost op: 2011/04/05, 07:54:55 »
@emiel1976: bronnen dat MS, Google en Apple dit niet doen?  :D
Ik vraag dit overigens niet voor niets. Daar waar Theo1971 bronnen moet overleggen om zijn gelijk aan te tonen, ben ik van mening dat Sjoerd Broekhuijsen moeten verlangen dat jij je stelling ook met bronnen gaat onderbouwen. Zolang je dit niet doet zijn je beweringen "ook maar aannames" en omdat we in de grote mensen wereld leven zijn aannames niet genoeg :-).

Misschien heb je wel gelijk hoor en op zich deel ik je mening dat je privacy via webwinkels en sites ook niet gegarandeerd is.

Gr
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: IE9 en Firefox 4 kunnen Chrome niet stoppen
« Reactie #14 Gepost op: 2011/04/05, 08:57:49 »
ik vind firefox nog steeds het fijnst, als mij die verboden word, vind ik chrome een mooie 2e, opera, midori, epiphany, konqueror staan bij mij op een 3e plaats en internet explorer eindigt HELEMAAL ONDERAAN.
mij maakt het wat dat betreft niet uit welke browser ik gebruik als het maar géén internet explorer is, want daar heb ik een "trauma" aan overgehouden.... ^-^

Re: IE9 en Firefox 4 kunnen Chrome niet stoppen
« Reactie #15 Gepost op: 2011/04/05, 09:06:40 »
Ik vind FF4 ook weer een toppertje.
maar chloorium werkt ook heel prettig.
Alleen zoekt hij bij mijn niet op Google maar schroogle  =D
maar om nu te gaan zeggen dat chloorium, FF en Opera ver achter zich laat. vind ik ook weer overdreven.
maar ja dat is jouw mening maar geeft dat ook even aan in je topic >:(
Asus desktop met LinuxMint 18.1 cinnamon 64x
Asus EeePC 900a met LinuxMint 18.1 cinnamon 32x

Re: IE9 en Firefox 4 kunnen Chrome niet stoppen
« Reactie #16 Gepost op: 2011/04/05, 11:34:19 »
Toch raar; ik ondervind met FF4 toch een véél completere browserervaring dan met Chrome.
Akkoord snelheid en eenvoud zijn lovenswaardige troeven.

Toch ben ik net omgekeerd overgestapt; van Chrome 10 naar FF4 en door het foutloze van die laatste (ik krijg hem met de beste wil niet plat) zie ik zelfs geen reden meer om Chrome nog maar op te starten.
Voorlopig staan ze broederlijk naast elkaar, misschien gooi ik die Chrome er zelfs gewoon terug af.

Ik denk dat Firefox 4 na de perikelen met de 3-versie, terug moet 'ontdekt' worden.

Maar voor de kids is Chrome een must; ik denk dat het door de simpliciteit van die browser komt én door een nieuwe populariteit ervan. Op school hier in België praten ze alleen nog maar over Chrome.
Eigenaardig is wel dat, bijna, niemand weet hoé je die voorkeuren juist moet instellen XD (dat mag ik doen via tips/trics die ik moet geven via een chatprogramma).

Ook google-talk wordt blijkbaar populairder. Maar dat is, nog, niet voor Ubuntu.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Tom

  • Lid
Re: IE9 en Firefox 4 kunnen Chrome niet stoppen
« Reactie #17 Gepost op: 2011/04/05, 11:40:00 »
Ook google-talk wordt blijkbaar populairder. Maar dat is, nog, niet voor Ubuntu. > Gaat prima met Pidgin.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: IE9 en Firefox 4 kunnen Chrome niet stoppen
« Reactie #18 Gepost op: 2011/04/05, 12:25:02 »

Ken je de filmpjes van Emeek?
Die roept ook dit soort dingen die nergens op gebaseerd zijn en door angst en onwetend heid ontstaan.
Emeek riep dat Google met hun Google maps auto je netwerk hakte en je bestanden scande en opsloeg op hun pc.
In plaats van het artikel goed te lezen en te weten waar het over gaat, plaatste hij een Youtube filmpje met die onzin er in.
Daar kun je die websites ook mee vergelijken.

lees de berichten goed door want de eerste die ik al bekeek had zo'n titel maar gaf in het bericht gelijk toe dat niets is bewezen en dat het om geruchten gaat. Zelfs het checken met speciale software hebben ze niet aan kunnen tonen dat het zo is.

Let op want wat je tevens zegt, is dat je daarvoor Chrome moet hebben. Dit is niet zo.
Als je een Google account hebt en je bent daarmee op de Google home page in gelogt dan zouden ze het volgens de berichten ook doen.

Het geen wat ze doen is kijken of de installatie goed is gegaan.
Volgens mij doet Microsoft dit ook en kun je al je bugs binnen linux ook rond sturen.

Nogmaals ik geloof het niet dat het je privacy schaad zoals beweerd word.
Tevens als ze het zouden doen dan is het onmogelijk om het uit te zoeken wie wat doet want dat is niet te doen.


Ik ken de filmpjes van Emeek niet, maar heb kort na het verschijnen van Chrome diverse artikelen gelezen. Dus ik heb zoiets van waarom het risico lopen dat tante google meeleest terwijl er meer dan genoeg andere opties zijn? Anoniem of niet, wat ik doe op het internet is mijn zaak, mits het legale activiteiten zijn natuurlijk. Maar dat lijkt me een zaak van de provider. Ik heb overigens nergens gezegd dat je alleen risico loopt met Chrome, ik noemde het als voorbeeld en dat ik geen trek heb in een bedrijf die mijn gegevens verzamelt. De URL balk is tevens de zoekbalk, alles wat je daar dus intikt komt automatisch bij Google terecht en blijft daar dus een poosje 'anoniem' staan.
Ik verwijs nog even naar een artikel:
http://www.tgdaily.com/security-features/39176-chrome-is-a-security-nightmare-indexes-your-bank-accounts

En dan de vraag is het gek dat ik na diverse negatieve berichten wat betreft privacy niet happig ben op Chrome?

Wat betreft het verhaal van webwinkels ben ik het met je eens, ook daar zet ik mijn vraagtekens bij.

Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Re: IE9 en Firefox 4 kunnen Chrome niet stoppen
« Reactie #19 Gepost op: 2011/04/05, 14:00:06 »
Toch raar; ik ondervind met FF4 toch een véél completere browserervaring dan met Chrome.
Akkoord snelheid en eenvoud zijn lovenswaardige troeven.

Toch ben ik net omgekeerd overgestapt; van Chrome 10 naar FF4 en door het foutloze van die laatste (ik krijg hem met de beste wil niet plat) zie ik zelfs geen reden meer om Chrome nog maar op te starten.
Voorlopig staan ze broederlijk naast elkaar, misschien gooi ik die Chrome er zelfs gewoon terug af.

Ik denk dat Firefox 4 na de perikelen met de 3-versie, terug moet 'ontdekt' worden.

Maar voor de kids is Chrome een must; ik denk dat het door de simpliciteit van die browser komt én door een nieuwe populariteit ervan. Op school hier in België praten ze alleen nog maar over Chrome.
Eigenaardig is wel dat, bijna, niemand weet hoé je die voorkeuren juist moet instellen XD (dat mag ik doen via tips/trics die ik moet geven via een chatprogramma).

Ook google-talk wordt blijkbaar populairder. Maar dat is, nog, niet voor Ubuntu.

Je FF4-verhaal +1

En Google Talk is er wel voor Ubuntu hoor.

Maar ik ben ook overgestapt van Chrome 8 naar Konqueror naar Opera 11 en nu terug op FF4.2 pre-alpha 1 en zelfs deze pre-alpha draait retestabiel :) Sterker nog: Flash doet het iets iets beter dan in 4.0 stabiel.
Ik heb lange tijd niet met FF gewerkt, maar nu wil ik niet anders meer :) Helemaal niet door de Oxygen KDE-addon.

Re: IE9 en Firefox 4 kunnen Chrome niet stoppen
« Reactie #20 Gepost op: 2011/04/05, 14:02:21 »
En wat hier dan van te denken?

http://www.zdnet.be/news/126375/-samsung-verkoopt-laptops-met-spyware-/

Samsung zegt zelf dat ze hiermee hun klanten in de gaten kunnen houden.  >:(
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline vds

  • Lid
Re: IE9 en Firefox 4 kunnen Chrome niet stoppen
« Reactie #21 Gepost op: 2011/04/05, 14:11:08 »
Niets van je privacy op internet is veilig!!
Registered User # 531403


Toshiba  Laptop 17 inch type Satellite L670-Ubuntu 11.10

Re: IE9 en Firefox 4 kunnen Chrome niet stoppen
« Reactie #22 Gepost op: 2011/04/05, 14:14:45 »
Klopt, maar Samsung zou beter moeten weten, zoiets doe je niet, een keylogger die ongemerkt je ingevoerde wachtwoorden en dergelijke naar hun stuurt zonder dat de klant dit merkt.  :'(
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline vds

  • Lid
Re: IE9 en Firefox 4 kunnen Chrome niet stoppen
« Reactie #23 Gepost op: 2011/04/05, 14:40:29 »
Ja, dat is ongehoord!!
Maar ik denk dat het bij andere merken ook wel zo zal zijn.
Ik kan het niet meer nakijken op mijn nieuwe laptops of daar iets van die zooi opstaat, gewoonweg omdat Win
vervangen is door Ubuntu. (wel herstel cd's gemaakt)

Trouwens, ik heb eens gegoogeld op mijn naam en er staat maar bitter weinig over mij op het internet.
Was wel even anders toen ik nog van Facebook gebruik maakte. Een hele waslijst van mijn privacy stond zomaar te lezen. Heb die account definitief gewist en nu staat er niets meer. Maar het staat wel nog bij Facebook opgeslagen.

Mensen beseffen dat veel te weinig wat er over hun te grabbel staat door dergelijke Mediums te gebruiken!
Google maar eens op uw naam en huiver!( voor zij die onvoorzichtig zijn dan )
« Laatst bewerkt op: 2011/04/05, 14:45:51 door vds »
Registered User # 531403


Toshiba  Laptop 17 inch type Satellite L670-Ubuntu 11.10

Offline Erik_m

  • Lid
Re: IE9 en Firefox 4 kunnen Chrome niet stoppen
« Reactie #24 Gepost op: 2011/04/05, 18:54:07 »
Heb je bronnen?
Google Chrome is open source, dit soort dingen worden dus zo gevonden.
Als Google echt zoiets doet dan was dat publiekelijk bekend geweest.

Google houd je surfgedrag volgens mij niet in de gaten. (althans, niet via Chrome)

Zoek maar eens bij een willekeurige zoekmachine naar 'Chrome + Client ID'.
Dan heb je bronnen genoeg.
 
hoe gaat dat eigenlijk bij chromium, die direct uit de repo's komt?