Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Music Player Deamon Installatie  (gelezen 1359 keer)

Music Player Deamon Installatie
« Gepost op: 2009/02/28, 20:31:47 »
Voordat ik iemand anders zijn thread ga hijacken.

Aan de hand van de tips gegeven in deze thread :
http://forum.ubuntu-nl.org/server-en-netwerk/muziekserver/

Mpd geinstalleerd, maar snap het idee ervan toch nog niet helemaal. Uit alle verhalen begrijp ik dat het de normale manier is dat je mpd installeert op een Server. En dat deze machine aan een stereo gehangen moet worden. Vervolgens installeer je op een client systeem een stuk software en dan kan je de mpd aansturen. tot zover zit ik volgens mij nog goed.

Maar wat ik dus niet helemaal begrijp aan het verhaal.

Kan je mpd ook zo gebruiken dat je een server heb zonder geluidskaart. Daarop mpd  met een database van al mn  muziek installeer. 0m dat vervolgens te kunnen afspelen via een mpd client over de 'speakers' van de client pc. vooral dat laaste is van belang.
Ik heb namelijk geen geluidskaart in mn server. En daarbij geen enkele mogelijkheid om dat ding ook maar bij een stereo in de buurt te krijgen.

Doe hetzelfde nu met ampache wat opzich perfect werkt. rete snel op mn oude 500mhz servertje. Alleen de webfrontend van ampache is zo onbevredigend. Dus wil toch wat verder kijken naar andere goeie opties.

goeie hint tips en tricks word ik heel blij van ! bedankt


Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Music Player Deamon Installatie
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/01, 02:26:09 »
Ik denk dat het makkelijker is om de bestanden op de server te delen via bijvoorbeeld NFS.
Die kan je dan vanaf de client gewoon afspelen met een willekeurige muziekspeler.

Re: Music Player Deamon Installatie
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/01, 03:34:32 »
Dat is zowiezo een feit. lang leve het Network File System.
Dat is ook zeker de beste manier in een LAN

Maar vind het zo ideaal van Ampache dat je over port 80 http alles kan sharen. Ook al ben ik met mn  macbook onderweg van klant naar klant.
karlsjukebox.com is altijd snel gevonden. En de flashplayer is overal.. ideaal !
Heb zelf alleen sterk het idee dat ik dit veel mooier kan doen via mpd. Alleen hoe? Het zou ook zomaar kunnen dat ampache het doet op de manier zoals het moet. Alleen een coder die een grafische frontend heeft bedacht waar ik dan maar mee moet leven. Wat een ellende. LOL
« Laatst bewerkt op: 2009/03/01, 03:44:44 door karlhungus »