Ondersteuning > Hardware en drivers

Linux drivers voor asus pce-ax1800 wifi kaart

(1/2) > >>

Jcmvdh1953:
k heb een desktop pc met kubuntu 22.04 LTS met een wifi netwerkadapter geinstalleerd. Ik heb op de site van asus gekeken en daar staan alleen windows 10 drivers, Daarnaast heb ik de helpdesk gemaild met de vraag of zij mij kunnen helpen aan de drivers voor linux, het antwoord daarop was in eeste instantie dat ze me een link stuurde voor drivers maar dat zijn windows drivers. Dus heb ik geantwoord dat dit win drivers zijn waarop geantwoord werd dat ze linux niet ondersteunen. Dus de vraag is, kan deze helpdesk mij aangeven of en hoe ik deze adapter aan de praat kan krijgen?

Groet Hans

Pjotr:
Zorg indien nodig voor tijdelijk internet via andere middelen.

Als je het programma inxi nog niet hebt geïnstalleerd, doe dat dan nu eerst even.

Geef eens een volledig overzicht van je systeem, uiteraard met de niet-werkende netwerkstekker erin geprikt(!), op de volgende wijze:

- Open een terminalvenster (zo open je een terminalvenster);
- Maak het terminalvenster schermvullend, om afgekapte regels te voorkomen;
- Kopieer en plak deze opdracht in het terminalvenster:

--- Code: ---inxi -Fxxxpmrz
--- Einde van code ---
(als je het toch intikt: de letter F is een hoofdletter, en vergeet de spatie na inxi niet!)

Druk op Enter.

Kopieer en plak de terminaluitvoer in je volgende bericht.

Doe hetzelfde met de volgende vier opdrachten:

--- Code: ---rfkill list all
--- Einde van code ---

--- Code: ---iwconfig
--- Einde van code ---

--- Code: ---lsusb
--- Einde van code ---

--- Code: ---lspci
--- Einde van code ---

Jcmvdh1953:
Hi,
Ik heb de opdrachten in twee .txt bestanden bijgevoegd, hoop dat je dit voldoende info geeft.

groet Hans

Jcmvdh1953:
Sorry ik heb het tweede bestand hierbij gevoegd

bart85:
Gebruik je een usb dongle? Waarschijnlijk heeft deze tegelijk ook een ingebouwde wifi.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie