Interactief > Algemeen

Uefi geen geavanceerd tabblad op HP en andere laptops.

<< < (2/3) > >>

pinokkio:
Met dat merk bedoel ik uiteraard die van je laptop?In elke bios zou je normaal geavanceerd tabblad moeten zien, maar blijkbaar vind men dat in hp maar normaal??Ik heb ook een uefi zo maar erg zijn dat sommige dat dit niet hebben?

aartje:
Welke laptop is het ? Als je niet het volledige typenummer geeft kan niemand je helpen.
Als je dat wel geeft is misschien een manual te vinden online en kunnen anderen daarin meekijken.
Of misschien zijn er mensen die dezelfde laptop hebben en er ook Ubuntu op hebben of proberen
het er op te krijgen.
Als je dat niet geeft zal je geen zinnig antwoord krijgen ben ik bang.

Oesje:

--- Citaat ---Nu ben ik absoluut geen uefi expert maar het stoort me enorm dat pc's ook nu door fabrikanten dusdanig worden dichtgetimmerd dat je er zelf geen baas meer over bent.
--- Einde van citaat ---

Er schiet mij nu iets te binnen en hoop dat dit een oplossing voor je bied .
Een mogelijke oplossing zou zijn om een BIOS paswoord in te voeren .

nizi:

--- Citaat van: aartje op 2023/08/29, 09:57:12 ---Welke laptop is het ? Als je niet het volledige typenummer geeft kan niemand je helpen.
Als je dat wel geeft is misschien een manual te vinden online en kunnen anderen daarin meekijken.
Of misschien zijn er mensen die dezelfde laptop hebben en er ook Ubuntu op hebben of proberen
het er op te krijgen.
Als je dat niet geeft zal je geen zinnig antwoord krijgen ben ik bang.

--- Einde van citaat ---

HP laptop 15S-FQ2401ND

Ik had dit niet vermeld omdat ik meerdere meldingen zag over HP. En zowel bij laptops, desktops of game pc. Gisteren nog bij een review op Bol.com over een dure game pc van HP.

nizi:

--- Citaat van: Oesje op 2023/08/29, 11:09:19 ---
--- Citaat ---Nu ben ik absoluut geen uefi expert maar het stoort me enorm dat pc's ook nu door fabrikanten dusdanig worden dichtgetimmerd dat je er zelf geen baas meer over bent.
--- Einde van citaat ---

Er schiet mij nu iets te binnen en hoop dat dit een oplossing voor je bied .
Een mogelijke oplossing zou zijn om een BIOS paswoord in te voeren .

--- Einde van citaat ---

Dank je voor het meedenken. Heb ik nog niet gedaan omdat ik het niet als oplossing zag bij vragen van anderen. Maar ga het nog wel eens proberen. Ik moest dit overigens op mijn Asus desktop uit 2017 wel doen om secure boot uit te zetten.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie