Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: plotseling geen geluid chromium-browser  (gelezen 664 keer)

Offline ivo

  • Lid
plotseling geen geluid chromium-browser
« Gepost op: 2013/10/06, 12:11:41 »
Besten,
Sinds gisteren heb ik plotseling geen geluid meer in mijn chromium-browser Version 28.0.1500.71 Ubuntu 12.04 (28.0.1500.71-0ubuntu1.12.04.1)
In FireFox heb ik nog wel geluid en met mpg123 kan ik ook mp3 files spelen.
Ik heb chromium al opnieuw geinstalleerd, mijn ~/.config/chromium directory weggegooid, maar dat helpt niet.
Ik heb een nieuwe user aangemaakt en daar werkt het geluid wél in chromium-browser. Het lijkt dus iets specifiek voor mijn eigen account te zijn.......
Er zijn gisteren wel 40 updates geïnstalleerd, maar ik zou niet weten welke iets vernaggeld zou kunnen hebben. En waarom zou het dan voor de nieuwe user nog wel werken.... Dus dat zal het probleem ook niet zijn.

Wie heeft de gouden tip?


There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline Ramana

  • Lid
Re: plotseling geen geluid chromium-browser
« Reactie #1 Gepost op: 2013/10/06, 12:30:49 »
Had geen geluid in Firefox (en Rekonq, een KDE-brouwser) na upgrade (Kubuntu 13.04).  Na het uitzetten van de hardware versnelling (rechter muisknop op YouTube filmpje) deed het geluid het weer. Misschien heeft dit iets te maken met een upgrade van flash?

Re: plotseling geen geluid chromium-browser
« Reactie #2 Gepost op: 2013/10/06, 12:45:39 »
Het zou ook kunnen dat het schuifje voor de applicatie omlaag staat of ge'mute' is. Als ik in chromium een YouTube filmpje aanzet staat er "ALSA plug-in [chromium-browser]" in de mixer. Weet niet precies hoe dat er bij Ubuntu uitziet momenteel maar je kunt er naar kijken.

Offline Tom

  • Lid
Re: plotseling geen geluid chromium-browser
« Reactie #3 Gepost op: 2013/10/06, 12:54:43 »
Had geen geluid in Firefox (en Rekonq, een KDE-brouwser) na upgrade (Kubuntu 13.04).  Na het uitzetten van de hardware versnelling (rechter muisknop op YouTube filmpje) deed het geluid het weer. Misschien heeft dit iets te maken met een upgrade van flash?

Idem hier op youtube met FF.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline ivo

  • Lid
Re: plotseling geen geluid chromium-browser
« Reactie #4 Gepost op: 2013/10/06, 13:46:41 »
Ik heb op een willekeurig YouTube filmpje de hardware acceleratie uitgeschakeld maar helaas geen verbetering.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline ivo

  • Lid
Re: plotseling geen geluid chromium-browser
« Reactie #5 Gepost op: 2013/10/10, 22:20:43 »
Niemand? Ben maar overgegaan naar Firefox, jammer........
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.