Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Documentatie Live-usb maken  (gelezen 13000 keer)

Offline Rulus

  • Lid
Re: Documentatie Live-usb maken
« Reactie #25 Gepost op: 2009/03/11, 22:24:48 »
Werkt ook met een mediakaartje. De tekst heb ik op dat punt nog aangepast.
Kan het zijn dat je per ongeluk het stukje hebt verwijderd, i.p.v toegevoegd/aangepast?

Het zal beter zijn om op te nemen dat het altijd gestart kan worden via Alt-F2 en de Ubuntu menukeuze als uitzondering te noemen. Mee eens?
Dat lijkt me een mooi evenwicht, ik pas het even aan.

En wat betreft de schermafbeeldingen: Kubuntu is inderdaad ook een Ubuntuvariant, dus het maakte niet zoveel uit in dit geval. Het gaat er meer om dat je geen exotische thema's gebruikt voor de afbeeldingen. Misschien best Kubuntu gebruiken voor Qt programma's en Ubuntu voor GTK, maar dat lijkt me geen harde regel, gebruik van het standaardthema is belangrijker denk ik.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Documentatie Live-usb maken
« Reactie #26 Gepost op: 2009/03/12, 00:29:17 »
Werkt ook met een mediakaartje. De tekst heb ik op dat punt nog aangepast.
Kan het zijn dat je per ongeluk het stukje hebt verwijderd, i.p.v toegevoegd/aangepast?
Klopt, er stond een voorbehoud voor het gebruik van een mediakaart maar ik weet uit ervaring dat het echt werkt met een mediakaartje.

Blijft over de regel met een voorbehoud voor FireWire.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Rulus

  • Lid
Re: Documentatie Live-usb maken
« Reactie #27 Gepost op: 2009/03/12, 13:17:06 »
Ah, op die manier :)

Ik heb het expliciet toegevoegd, zo is het zeker duidelijk.

Re: Documentatie Live-usb maken
« Reactie #28 Gepost op: 2009/03/12, 19:12:48 »
Oh ja, gebruik altijd 'u kunt', en geen 'u kan'. Dat laatste is Vlaams, en wordt in Nederland als informeel beschouwd. U kunt is ook officieel. Ik heb daar laatst nog met Rulus een discussie over gehad, en we concludeerden dit :)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Documentatie Live-usb maken
« Reactie #29 Gepost op: 2009/03/13, 00:52:32 »
Oh ja, gebruik altijd 'u kunt', en geen 'u kan'. Dat laatste is Vlaams, en wordt in Nederland als informeel beschouwd. U kunt is ook officieel. Ik heb daar laatst nog met Rulus een discussie over gehad, en we concludeerden dit :)

Strikt genomen klopt dit niet. "U" is oorspronkelijk een hij-vorm: het was ooit "Uedele".

"Kunt" is een jij-vorm. Het is dus "u kan" en "u heeft". En zelfs: "u is".

Maar "u kunt" en "u hebt" worden tegenwoordig algemeen gebruikt. Zo ook "u bent". Gevoelsmatig is het immers een jij-vorm.

Eigenlijk zou het correcter zijn om "Gij" te zeggen, maar het vreemde is, dat de gevoelswaarde daarvan sterk uiteenloopt: in het Noordnederlands is dit zwaar verouderd en plechtig, in het Zuidnederlands daarentegen is het heel intiem, bijna ordinair, nog persoonlijker dan "jij". Wordt veel gebruikt ook, in het dagelijks verkeer: "Gij het oewen bats vergeten!"

Re: Documentatie Live-usb maken
« Reactie #30 Gepost op: 2009/03/13, 09:09:51 »
Oh ja, gebruik altijd 'u kunt', en geen 'u kan'. Dat laatste is Vlaams, en wordt in Nederland als informeel beschouwd. U kunt is ook officieel. Ik heb daar laatst nog met Rulus een discussie over gehad, en we concludeerden dit :)

Strikt genomen klopt dit niet. "U" is oorspronkelijk een hij-vorm: het was ooit "Uedele".

"Kunt" is een jij-vorm. Het is dus "u kan" en "u heeft". En zelfs: "u is".

Maar "u kunt" en "u hebt" worden tegenwoordig algemeen gebruikt. Zo ook "u bent". Gevoelsmatig is het immers een jij-vorm.

Eigenlijk zou het correcter zijn om "Gij" te zeggen, maar het vreemde is, dat de gevoelswaarde daarvan sterk uiteenloopt: in het Noordnederlands is dit zwaar verouderd en plechtig, in het Zuidnederlands daarentegen is het heel intiem, bijna ordinair, nog persoonlijker dan "jij". Wordt veel gebruikt ook, in het dagelijks verkeer: "Gij het oewen bats vergeten!"
Wel, de website van het Taalunieversum heeft dit te melden:
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/820/

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Documentatie Live-usb maken
« Reactie #31 Gepost op: 2009/03/20, 21:48:57 »
- in Jaunty is dit programma vertaald naar het Nederlands. Ik zou dus opnieuw screenshots maken in Jaunty.
Deze?

[verwijderd door de beheerder]
Klik links bovenin op Documentatie