Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hier ben ik weer........  (gelezen 797 keer)

Offline WizzAd

  • Lid
Hier ben ik weer........
« Gepost op: 2012/06/16, 12:05:37 »
Geachte forumleden.

Sinds kort heb ik Miro in gebruik.
Documentaires van You Tube downloaden is geen enkel probleem, gaat zeer snel.
Maar zodra ik een docu gebrand heb, onder welk brandprogramma dan ook, en ik wil hem bekijken via de 'stand alone' , krijg ik op tv de boodschap "cannot play this disc".
Afspelen op de computer gaat daarentegen weer wel, dus aan het brandprogramma kan het niet liggen.
Ook VOB-bestanden worden gebrand, weliswaar enkel met Bombono, daar de andere brandprogramma's geen VOB-bestanden (willen/kunnen) herkennen of accepteren,  zijn ook bruikbaar in het JVC cinema systeem, maar daarbij is het keuzemenu (ondertiteling, etc) weer niet aanwezig.
Onder Windows, met Nero, had ik daar totaal geen problemen mee, maar ik heb geen zin, enkel om films te kunnen branden, nog eens een extra leptop aan te schaffen.
Ook heb ik geprobeerd VOB-bestanden te converteren in WinFF, wat echter geen succes bleek.
En van dat hele ISO gedoe snap ik al helemaal geen jota.
Niet dat het geheel me in wanhoop zal storten, maar ik wil gaarne weten of en hoe dit op te lossen is, want om ook nog eens Nero voor Linux aan te schaffen gaat me te ver.
Ook heb ik geen zin docu's op de computermonitor te gaan staan bekijken.

          Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet: Ad Nelissen.




Offline vanadium

  • Lid
Re: Hier ben ik weer........
« Reactie #1 Gepost op: 2012/06/16, 12:26:29 »
De titel van je topic is helemaal onduidelijk, maar uit je bericht meen ik af te leiden dat je gedownloade video's wil branden op een video-DVD, zodat je die kan bekijken op een gewone DVD speler. Het programma DeVeDe dient juist om zoiets te doen: omzetten van videobestanden naar een standaard DVD formaat.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Hier ben ik weer........
« Reactie #2 Gepost op: 2012/06/16, 12:40:50 »
Het programma DeVeDe vindt je in het Softwarecentrum. Nero voor Linux kan je zelf downloaden van de Nero site: http://www.nero.com/enu/downloads-linux4-update.php , je moet het .deb-bestand hebben. Dit is gratis, dus je hoeft het niet extra aan te schaffen.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline WizzAd

  • Lid
Advies gevraagd.
« Reactie #3 Gepost op: 2012/06/16, 15:00:34 »
Geachte vanadium.


Ik ben ook begonnen met DeVeDe.
En het is niet zo dat er helemaal niets gebeurt, het branden op zich lukt met elk brandprogramma.
En gelooft u mij, ik heb elk brandprogramma geprobeerd en even zoveel schijfjes.
Toch is hier niet één dvd afspeelbaar op de dvd speler, steeds dat "cannot play this disc".
Wél zijn alle dvd's afspeelbaar op de computer.
Aan de andere kant zijn muziek cd's, in dezelfde speler, weer geen probleem.
En nogmaals, niet dat ik er wakker van lig of eraan zal sterven, maar die docu's in Miro en van You Tube gedownload, zou ik gaarne willen branden en op de gewone televisie met behulp van de dvd speler willen bekijken.


Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet: Ad Nelissen.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Hier ben ik weer........
« Reactie #4 Gepost op: 2012/06/16, 15:13:23 »
Je zegt niet precies wat je aan het doen bent.

Je dvd speler wilt alleen echte dvd's afspelen. dus elke film moet je dus omschrijven, met de hand of automatisch, naar dvd formaat (mpg2, sommige authorings programma's werken ook met vob),dan met  authorings programma je dvd samenstellen, hierna ga je dus branden.
Dus je moet gaan testen in ubuntu wat voor software beschikbaar is.
Zelf vermoed ik dat  in windows, dit automatisch gebeurde via nero.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Hier ben ik weer........
« Reactie #5 Gepost op: 2012/06/16, 16:25:50 »
DeVeDe kan op twee manieren het resultaat uitschijven, als folders (VIDEO_TS en AUDIO_TS), of meteen als een ISO. Dan komt het er nog op aan die uitvoer op de correcte manier te branden. Als je niet oplet, dan komen je folders, of het ISO bestand, op een DVD terecht als gewone data.
Als je een ISO bestand aanmaakt, dan kan je dit in Brassero correct branden met de optie "Burn image".

Offline WizzAd

  • Lid
Re: Hier ben ik weer........
« Reactie #6 Gepost op: 2012/06/16, 18:07:09 »
jan 11000.

Inderdaad moet ik VOB-bestanden gaan omzetten, heb ik gisteren met WinFF gedaan, maar dan krijg ik niet het gehele menu, zoals ondertiteling, etc. , op de dvd.
En wel kan ik de film dan bekijken, met ondertiteling, op de computermonitor, maar dat is niet mijn bedoeling.
Maar met de beste wil van de wereld zou ik niet weten welk authoringprogramma ik het beste kan gebruiken.
Wat u verder met betrekking tot Windows en Nero zegt klopt.
Ook het Windows eigen brandprogramma had geen moeite met VOB-bestanden op dvd branden.


vanadium.

Brassero heb ik nog niet geprobeerd.


Ik dank u beiden voor uw advies.

   Vriendelijke groet: Ad Nelissen.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Hier ben ik weer........
« Reactie #7 Gepost op: 2012/06/16, 20:02:23 »
Handbrake gebruikte ik om te converten, deze zit niet in ubuntu(10.04).(let op waar je download).
De rest van software die ik gebruikte zit in ubuntu, ik weet alleen niet meer welke.(ik heb de pc gewist en al heel lang niks meer gedaan met film).

Devede is goed, daar maakte ik dvd's van, met losse films. maar je moet hier dus zeggen de volgorde van de film, en wat na elke film moet gebeuren, dus naar de volgende film gaan, en bij laatste film naar begin gaan.
Maak een iso en maak deze open met vlc player om te kijken of menu werkt en volgorde van spelen. Dan pas branden.
Zoek op youtube voor voorbeelden.

Arista Transcoder
DVD Styler
Bombono DVD

« Laatst bewerkt op: 2012/06/16, 20:05:07 door jan11000 »

Offline sjarel

  • Lid
Re: Hier ben ik weer........
« Reactie #8 Gepost op: 2012/06/16, 23:09:22 »
K3b brandt bij mij alles.
Xubuntu 12.04 Lts