Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu nl instaleren ZONDER internet  (gelezen 754 keer)

Offline laroma

  • Lid
Ubuntu nl instaleren ZONDER internet
« Gepost op: 2010/10/30, 23:51:29 »
Hallo
Ik werk in een inrichting en zou daar graag voor de cliënten, Ubuntu in Nederlandse versie willen installeren, maar het is niet mogelijk daar te downloaden.

ik heb de 10.10 versie cd , maar hoe kan ik nu de taalpakketten toch instaleren.
Thuis kan ik wel downloaden en zou dus graag de taalpakketten op bv een usb stick zetten en deze op mijn werk op deze manier weer instaleren.

Maar ik kan nergens de losse taalpaketten vinden.

Het liefst zou ik meerder talen willen installeren maar in ieder geval Nederlands.  
« Laatst bewerkt op: 2010/10/30, 23:53:19 door laroma »

Re: Ubuntu nl instaleren ZONDER internet
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/31, 00:42:29 »
Als je de DVD versie download, daar staan volgens mij alle pakketten op.
Voor aparte pakketten kan je hier terecht http://packages.ubuntu.com/
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Ramana

  • Lid
Re: Ubuntu nl instaleren ZONDER internet
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/31, 07:27:43 »
Dvd is misschien de beste oplossing. Maar er zijn wat trucjes mogelijk: Je kunt een eigen live-cd maken of je kunt wat je zelf al voorstelt: de taalpakKetten op USB zetten. Zoek de taalpakketten in Synaptic en herinstalleer ze (alleen downloaden aanvinken). Als het goed is zijn ze te vinden in: /var/cache/apt/archives.

Offline laroma

  • Lid
Re: Ubuntu nl instaleren ZONDER internet
« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/31, 09:24:25 »
Tnks ik denk dat ik iets kan met het bericht van Gijsbert ik ga het vanavond uitproberen op de virtuele pc.

Ook las ik iets over een imige maken maar weet niet precies hoe dit werkt en wat voor programma ik daarvoor (ubuntu) kan gebruiken, mocht iemand daar nog een goede tip voor hebben houd ik mij aanbevolen ( nb ik kan wel een cd - maar geen dvd branden zelf)

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Ubuntu nl instaleren ZONDER internet
« Reactie #4 Gepost op: 2010/10/31, 12:21:42 »
Beste Laroma,

Als je de DVD-versie hebt gedownload, kan je die met de Ubuntu-CD op een usb-stick zetten (zorg wel dat die groot genoeg is, de download zal in de orde-grootte van 4-5 GB zijn). Onder 'Systeem' in Ubuntu vindt je de tool 'opstartschijf aanmaken', en daar kan je de image (.iso file) op een USB zetten.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]