Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nederlandstalige Ubuntu-handleiding promoten  (gelezen 4315 keer)

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Nederlandstalige Ubuntu-handleiding promoten
« Gepost op: 2011/01/02, 14:20:27 »
We hebben nu een vertaling van de Ubuntu manual. Dit communiceren we momenteel over de verschillende kanalen (forum, mailinglijst, website). Zijn er nog meer ideeën om deze handleiding te promoten? Alle input is welkom!

Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Gotiniens

  • Lid
Re: Nederlandstalige Ubuntu-handleiding promoten
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/02, 14:37:32 »
Ik las dat het uitgeprint kon worden in boekvorm. Ik zou als Ubuntu-NL enkele exemplaren laten drukken en die mee nemen naar de beursen waar het promotie team te vinden is.

Offline jules--p

  • Lid
Re: Nederlandstalige Ubuntu-handleiding promoten
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/02, 14:49:27 »
Dat vind ik nu nog eens een goed idee ;D

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
Re: Nederlandstalige Ubuntu-handleiding promoten
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/02, 14:51:03 »
Stuur er 1 op naar de consumentenbond, en nog meer 'gezaghebbende' partijen, die een groot publiek hebben? (Of gewoon de link..)
Tis maar een idee.

Re: Nederlandstalige Ubuntu-handleiding promoten
« Reactie #4 Gepost op: 2011/01/02, 14:57:20 »
Inderdaad een goed idee om het te laten drukken. Je zou het bijvoorbeeld op lulu.com kunnen zetten. Dan kunnen mensen zelf hun papieren versie bestellen. Het is zelfs mogelijk een isbn nummer aan te maken zodat het boek ook voor boekhandels e.d.makkelijk te bestellen is bij Lulu als uitgever. Ik heb ooit een papieren boekje gemaakt bij Lulu (vakantiekiekjes e.d.) en dat zag er erg goed uit.

edit:
Ow, het staat al op Lulu. :D
« Laatst bewerkt op: 2011/01/02, 15:00:12 door Thomas de Graaff »

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Nederlandstalige Ubuntu-handleiding promoten
« Reactie #5 Gepost op: 2011/01/02, 14:59:13 »
Inderdaad een goed idee om het te laten drukken. Je zou het bijvoorbeeld op lulu.com kunnen zetten. Dan kunnen mensen zelf hun papieren versie bestellen. Het is zelfs mogelijk een isbn nummer aan te maken zodat het boek ook voor boekhandels e.d.makkelijk te bestellen is bij Lulu als uitgever. Ik heb ooit een papieren boekje gemaakt bij Lulu (vakantiekiekjes e.d.) en dat zag er erg goed uit.
Het staat al op Lulu: www.lulu.com/product/paperback/aan-de-slag-met-ubuntu-1004/14330922

Offline heir4c

  • Lid
Re: Nederlandstalige Ubuntu-handleiding promoten
« Reactie #6 Gepost op: 2011/01/02, 16:31:03 »
In de plaatselijke bib enkele exemplaren leggen?
Misschien goed in combinatie met het 'Geef het door CD' idee:
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/PromotieWiki/GeefHetDoorCD
http://forum.ubuntu-nl.org/promotie-40/nieuwe-ideeen-om-ubuntu-te-promoten-57417/
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline jules--p

  • Lid
Re: Nederlandstalige Ubuntu-handleiding promoten
« Reactie #7 Gepost op: 2011/01/04, 17:23:54 »
Ja idd, gewoon een hoesje in het boek maken, met een lijmpistool plak je het er zo in :P.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Nederlandstalige Ubuntu-handleiding promoten
« Reactie #8 Gepost op: 2011/01/04, 17:27:49 »
Bedankt voor alle ideeën tot nu toe.

Heeft het promotieteam budget om bijvoorbeeld zo'n papieren versie te maken? Om het mee te nemen naar beurzen en/of te verloten lijkt me wel cool.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Nederlandstalige Ubuntu-handleiding promoten
« Reactie #9 Gepost op: 2011/01/04, 17:51:36 »
@Rachid: Volgens mij is er niet echt een budget. Het geld wordt meestal verkregen via sponsoringen. Rechtspersoon zou dit probleem oplossen, maar dat zal dan pas voor na de 19e januari zijn (omdat we het op 19 januari in de IRL teammeeting weer gaan bespreken).

Offline Gotiniens

  • Lid
Re: Nederlandstalige Ubuntu-handleiding promoten
« Reactie #10 Gepost op: 2011/01/04, 22:28:56 »
van de HCC zouden we toch nog geld krijgen?

Re: Nederlandstalige Ubuntu-handleiding promoten
« Reactie #11 Gepost op: 2011/01/04, 22:41:54 »
van de HCC zouden we toch nog geld krijgen?


Is al gebeurd, maar volgens mij is dat niet in een potje gekomen omdat het volgens mij ging om het afbetalen van dingen. Correct me if I'm wrong.

Offline Parbo

  • Vertaalteam
Re: Nederlandstalige Ubuntu-handleiding promoten
« Reactie #12 Gepost op: 2011/01/05, 11:07:45 »
Ik wil er nog even bij vermelden dat de kosten (drukken en verzenden) 12,60 euro bedragen.
Ubuntu Dutch Translators