Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Telenet internet onder Ubuntu in orde maken.  (gelezen 1192 keer)

DigitalOverdose

  • Gast
Telenet internet onder Ubuntu in orde maken.
« Gepost op: 2007/07/08, 21:14:01 »
Mijn schoonbroer en m'n zus hebben een laptop gekocht maar zijn absolute PC-leken en ik word stilaan gestalkt door hen.
Nu dacht ik om hen kennis te laten maken met Ubuntu Feisty. Vermits ze toch alles moeten leren (ook van WinXP weten ze niks af) lijkt het me ideaal om hen met de geneugten daarvan kennis te laten maken voor ze 'gemicrosoftiseerd' zijn.

Ik zit echter met de vraag hoe ik hun internet in orde zou moeten maken. Zelf heb ik ADSL met een router en daar hoef ik niks aan te doen. Maar zij hebben Telenet (kabelinternet) en daar heb ik totaal geen idee van hoe ik dat moet fiksen. Kan iemand me dat hier ff stap voor stap uitleggen?

THX

Offline bwman

  • Lid
Telenet internet onder Ubuntu in orde maken.
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/08, 21:20:12 »
ik  heb zelf ook telenet internet bij mij was het gewoon zaak om mn internet ingeplugd te laten in je ethernetkaart en ubuntu deed de rest alles werd gewoon herkend en werd automatisch contact gemaakt met internet.wel heb je dingen die wegvallen bv de films op aanvraag daar moet je wel degelijk microslof voor hebben spijtig genoeg.Heb al eens een mail gestuurd naar telenet maar daar kwam enkel een standaard reactie op.ik zou zeggen gewoon doen.
veel succes

greets  Chris
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

DigitalOverdose

  • Gast
Telenet internet onder Ubuntu in orde maken.
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/08, 21:26:22 »
Moest je nergens een loginnaam of paswoord ingeven?

En hoe stel je je E-mail programma in bij Ubuntu? Zelf gebruik ik gewoon Hotmail (toch nog iets goeds van Microsoft) dus daar ken ik ook niks van. Ik zal ze wel Evolution laten gebruiken, dat zit er standaard bij.

Offline bwman

  • Lid
Telenet internet onder Ubuntu in orde maken.
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/08, 21:31:35 »
ik moest niets ingeven komt omdat je constant verbonden bent met internet.voor e mail gebruik ik evolution en daar moet je een kleine wizzard invullen waar je het paswoord de pop server in en de imap uit van telenet moest ingeven zo ff van buiten zou dat meten zijn in.telenet.be de imap uit zou moeten zijn uit.telenet.be dacht is om je mail te kunnen ontvangen en verzenden dan moet je je usernaam en paswoord ingeven die heb je gekregen bij het boekje van internet(vroeger was dit toch een boekje)daar staat trouwens veel in over het instellen van je mail.
hopelijk heb je hier wat aan.
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

Izual

  • Gast
Telenet internet onder Ubuntu in orde maken.
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/08, 21:33:17 »
Bij Telenet zit alles in de modem.

Deze wordt geïnitialiseerd vanuit de Telenet centrale.
Aan de modem weten ze wie je bent en waar je recht op hebt.
Dus het is gelijk welke pc je er aan hangt.
Zolang alles maar op dynamisch IP staat werkt het.

Groeten,
Sam