Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: PB xs20 hardy 8.04LTS Bios Bug.  (gelezen 599 keer)

IHC100

  • Gast
PB xs20 hardy 8.04LTS Bios Bug.
« Gepost op: 2008/06/03, 21:39:51 »
Inmiddels dual boot met XP (geen PB software).
Machientje aangeschaft voor het werk, i.v.m. stroomgebruik moet programmaatje onder windows draaien.
Voor contact met de buitenwereld, kantoorappl. en beelden gebruik ik Ubuntu 8.04.
In de machine zitten op de realtek lan wlan na alleen maar via chips.
Diverse malen geinstallerd met live-cd i386, openchrome geeft onbruikbaar beeld, noacpi een kernell panic enz.
Uiteindelijk geinstalleerd met F4 veilige modus en op het geluid na (net hoorbaar) werkt alles out of the box.
Vanaf de install sessie met de live-cd krijg ik een zwart opstartscherm met de melding starting up gevolgd door een veranderend nummer met de melding PCI:BIOS BUG #01 (49435000) found. na BIOS-update en herinstallatie bleef dit hetzelfde.
Vervolgens start Ubuntu normaal op.
Omdat de machine toch al niet zo snel is, duurt dit op deze manier wel erg lang.
Volgens een Italiaans forum moest die persoon ergens ingeven pnpbios=off irqpoolacpi=off ingeven, maarja ik begreep niet eens om welke hardware het ging, wel moest het bij fedora 7 wel en bij fedora 8 niet.
Meer kon ik niet vinden.
lspci geeft wel IDE interface VIA Technologies, Inc. unknown device 0581
Iemand een idee of een link?

IHC100

  • Gast
PB xs20 hardy 8.04LTS Bios Bug.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/04, 19:16:24 »
Ik heb een 0 toegevoegd aan de bios bug, leverde veel meer resultaat op internet.
Lijkt erop dat dit gebeurd als ubuntu een work-around toepast i.v.m. een onbekende chip.
P.S. Ik schaam me diep, zal er mee moeten leven.