Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Menu snelkoppeling in paneel transparant maken?  (gelezen 4933 keer)

Offline Milo

  • Lid
Menu snelkoppeling in paneel transparant maken?
« Gepost op: 2011/02/18, 12:24:35 »
Zoals de titel luidt: Ik heb geen WLAN connectie, ik krijg zegmaar niet eens zo'n zendertje bovenin mn balk, ik zie enkel van bedraad netwerk en kan ook via draad internet krijgen, maar aangezien het een laptop is wil ik graag Wireless
En ik kan de driver van mn videokaart niet activeren...
In het hardware ding ziet hij wel mn Videokaart driver wel maar ik kan um niet activeren.
Als ik op Activate drukt, zie je num wel even downloaden en installeren maar hij wordt niet groen, ook niet na een reboot...
Wat wireless betreft ziet hij mn wireless lan driver wel en is ook geactiveerd maar ik weet niet hoe ik het in moet stellen om via wireless internet te zoeken...?
Ik kan ook nergens een overzichtje vinden van hoe je moet zoeken enzo?

Kunnen jullie mij daar aub mee helpen?
Bedankt.

Ik heb een Samsung R505 FS02, draai Ubuntu 8.10 "Intrepid Ibex".

Hier is de site voor drivers (wel alleen voor Windows, kan geen andere OS drivers vinden...)

http://www.samsung.com/nl/support/detail/supportPrdDetail.do?menu=SP01&prd_ia_cd=&prd_mdl_cd=&prd_mdl_name=NP-R505E
« Laatst bewerkt op: 2011/03/02, 14:59:02 door Milo »

Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
Re: Ubuntu 8.10 - Geen WLAN connectie en geen VGA driver
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/18, 14:02:05 »
8.10 moet je niet meer gebruiken. Wordt niet meer ondersteund!
Probeer de 10.04 voor de langere ondersteuning of 10.10 voor het nieuwste...Dikke kans dat die wel werken.
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Ubuntu 8.10 - Geen WLAN connectie en geen VGA driver
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/18, 14:03:58 »
Ben het met dallco eens. Als je upgradet heb je zeer grote kans dat alle rotzooi WEL werkt!

Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
Re: Ubuntu 8.10 - Geen WLAN connectie en geen VGA driver
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/18, 14:18:18 »
dat alle rotzooi WEL werkt!

Samsung R505 FS02 Lijkt mij een heel behoorlijke notebook. Voor de grafische processor misschien hier kijken als het niet otb werkt.

http://support.amd.com/us/gpudownload/linux/Pages/radeon_linux.aspx?type=2.4.2&product=2.4.2.3.32&lang=English
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

Offline Milo

  • Lid
Re: Ubuntu 8.10 - Geen WLAN connectie en geen VGA driver
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/18, 16:24:32 »
dat alle rotzooi WEL werkt!

Samsung R505 FS02 Lijkt mij een heel behoorlijke notebook. Voor de grafische processor misschien hier kijken als het niet otb werkt.

http://support.amd.com/us/gpudownload/linux/Pages/radeon_linux.aspx?type=2.4.2&product=2.4.2.3.32&lang=English

Ja dat had ik ondertussen al gevonden ja, maar tog bedankt :)
En ja ik weet dat ik de nieuwe versie van Ubuntu moet gebruiken, dat heb ik ook gedaan maar daar vind ik het jammer dat je bepaalde dingen zoals het inlogscherm enzo niet kunt aanpassen :(

Re: Ubuntu 8.10 - Geen WLAN connectie en geen VGA driver
« Reactie #5 Gepost op: 2011/02/18, 16:28:37 »
Je kunt het inlogscherm wel degelijk aanpassen op 10.04, 10.10 en 11.04 :)
http://ubuntuguide.net/change-login-window-theme-in-ubuntu-9-1010-04-and-higher
Een video om het te verduidelijken:
http://www.youtube.com/watch?v=N1O1R2-rdEU

Offline Milo

  • Lid
Re: Ubuntu 8.10 - Geen WLAN connectie en geen VGA driver
« Reactie #6 Gepost op: 2011/02/19, 16:07:06 »
Oh oke bedankt, dan ga ik 10.10 eens installeren en dat eens proberen.
Ik laat nog wat weten hier ;)

Offline Milo

  • Lid
Re: Ubuntu 8.10 - Geen WLAN connectie en geen VGA driver
« Reactie #7 Gepost op: 2011/02/23, 11:26:38 »
Dag allemaal, ik heb Ubuntu Tweak geinstalleerd want dat andere kon ik niet installeren omdat hij om een of andere reden het pakket niet kon vinden..?
Maar het werkt niet naar toebehoren, of ik doe iets fout :p
Als ik de achtergrond van mijn Login scherm wil veranderen, komt niet de achtergrond die ik heb geselecteerd, maar wordt mn achtergrond gewoon één kleur, paars.
Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe, of hoe ik wel makkelijk mn Login scherm kan veranderen?

En nog een vraagje: Ik heb Emerald Theme Manager als mijn standaard theme manager ingesteld en nu had ik mijn thema veranderd in "Dark Side Plus".
Gedowload van Gnome-Look: http://gnome-look.org/content/show.php/Dark+Side+Plus?content=101986

Maar ik krijg mijn vensters niet doorzichtbaar net zoals het daar is? Hoe doe ik dat?
En na een systeem-restart zijn mijn werkbalken weg!? Ik heb geen Sluiten knop en Minimaliseer/Vergroot venster-knop meer etc. ??
Die balk is gewoon compleet pleitos?

Kan iemand mij aub helpen met dit probleem?
Dank je wel!
« Laatst bewerkt op: 2011/02/23, 11:30:21 door Milo »

Re: Ubuntu 8.10 - Geen WLAN connectie en geen VGA driver
« Reactie #8 Gepost op: 2011/02/23, 17:53:29 »
Milo,

in 8.10 ga je geen pakket vinden om een hogere versie te installeren.

De gemakkelijkste weg is via windows..............google op "download unetbootin", steek een usb stick in een usb poort en start het programma unetbootin op. Vervolgens selecteer je links bovenin Ubuntu en rechts bovenin 10.4 live. Onderin even checken of het geinstallerd gaat worden op je usb stick.
Als dat klaar is opnieuw booten maar vanaf je usb stick. Installeren maar................

Gr Ruud

Re: Ubuntu 8.10 - Geen WLAN connectie en geen VGA driver
« Reactie #9 Gepost op: 2011/02/23, 21:21:46 »
@ruud: Als je even omhoog leest, lees je dat ie nu op 10.10 zit ;)

Re: Ubuntu 8.10 - Geen WLAN connectie en geen VGA driver
« Reactie #10 Gepost op: 2011/02/23, 23:02:30 »
@ruud: Als je even omhoog leest, lees je dat ie nu op 10.10 zit ;)

@vistaus
Ik lees alleen dat Milo dat gaat proberen, dat kennelijk niet gelukt is en nu met Tweaks alsnog iets wil bereiken.....................maar wellicht dat TS duidelijkheid kan verschaffen.

Gr Ruud

Re: Ubuntu 8.10 - Geen WLAN connectie en geen VGA driver
« Reactie #11 Gepost op: 2011/02/23, 23:28:10 »
@ruud: Als je even omhoog leest, lees je dat ie nu op 10.10 zit ;)

@vistaus
Ik lees alleen dat Milo dat gaat proberen, dat kennelijk niet gelukt is en nu met Tweaks alsnog iets wil bereiken.....................maar wellicht dat TS duidelijkheid kan verschaffen.

Gr Ruud

1
"Als ik de achtergrond van mijn Login scherm wil veranderen, komt niet de achtergrond die ik heb geselecteerd, maar wordt mn achtergrond gewoon één kleur, paars."

Paarse achtergrond is alleen maar op 10.04 en hoger.

2 Ubuntu Tweak is niet beschikbaar voor lager dan 10.04

Offline Milo

  • Lid
Re: Ubuntu 8.10 - Geen WLAN connectie en geen VGA driver
« Reactie #12 Gepost op: 2011/02/24, 09:56:28 »
Het is ondertussen nog niet gelukt met Ubuntu Tweak, heb het ook weer verwijderd maar zal eens dat filmpje bekijken en nog eventjes Googlen verder.

Het probleem met mn werkbalk (Sluiten en Minimaliseer/Maximaliseer-knop etc.) is opgelost, althans bij dit thema verdwijnt hij niet meer.
Wel ben ik nog héél erg nieuwsgierig hoe ik mijn vensters doorzichtig maak.
Mn bovenste balk van mn venster is wel doorzichtig, maar krijg de rest niet doorzichtig (zoals ik heb laten zien in die link een post hierboven)

En dan had ik nog een vraagje.
Ik heb linksbovenin in mijn paneel die snelkoppelingen van mn toepassingen en locaties en systeem, maar die is niet transparant zegmaar (zie afbeelding).

http://img841.imageshack.us/i/schermafdruk1m.png/

Ik weet dat ik ook een andere snelkoppeling kan pakken met alleen het Ubuntu icoontje, maar ik wil specifiek die snelkoppeling die ik heb.
Weet iemand toevallig hoe ik die wel transparant krijg?

Bij voorbaat dank :)

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: Ubuntu 8.10 - Geen WLAN connectie en geen VGA driver
« Reactie #13 Gepost op: 2011/02/24, 10:37:40 »

Mn bovenste balk van mn venster is wel doorzichtig, maar krijg de rest niet doorzichtig (zoals ik heb laten zien in die link een post hierboven)

En dan had ik nog een vraagje.
Ik heb linksbovenin in mijn paneel die snelkoppelingen van mn toepassingen en locaties en systeem, maar die is niet transparant zegmaar (zie afbeelding).



als ik rechts klik op de balk en naar tab achtergrond ga en daar kies voor effen kleur maar kleur blank laat is mijn balk geheel transparant, onder ook

Offline Milo

  • Lid
Re: Ubuntu 8.10 - Geen WLAN connectie en geen VGA driver
« Reactie #14 Gepost op: 2011/02/24, 11:38:37 »

Mn bovenste balk van mn venster is wel doorzichtig, maar krijg de rest niet doorzichtig (zoals ik heb laten zien in die link een post hierboven)

En dan had ik nog een vraagje.
Ik heb linksbovenin in mijn paneel die snelkoppelingen van mn toepassingen en locaties en systeem, maar die is niet transparant zegmaar (zie afbeelding).



als ik rechts klik op de balk en naar tab achtergrond ga en daar kies voor effen kleur maar kleur blank laat is mijn balk geheel transparant, onder ook

Je verward nu 2 dingen: De transparantie van mijn PANEEL en de transparantie van mijn VENSTERS.
Maar ik heb het over de snelkoppeling IN mijn bovenste paneel van Toepassingen - Locaties - Systeem, die is lichtgrijs van kleur...
DIE wil ik transparant hebben, niet mijn paneel want dat is ie al zoals je kunt zien...
En wat betreft mijn vensters wil ik zoiets als dit hebben:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/71/Xfce-4.4.png

Dit bedoel ik.
« Laatst bewerkt op: 2011/02/24, 11:48:28 door Milo »

Re: Ubuntu 8.10 - Geen WLAN connectie en geen VGA driver
« Reactie #15 Gepost op: 2011/02/24, 12:31:24 »
2 Ubuntu Tweak is niet beschikbaar voor lager dan 10.04
Ik heb het onder 9.10 in gebruik en heb er geen enkel probleem mee.

En dan had ik nog een vraagje.
Ik heb linksbovenin in mijn paneel die snelkoppelingen van mn toepassingen en locaties en systeem, maar die is niet transparant zegmaar (zie afbeelding).

http://img841.imageshack.us/i/schermafdruk1m.png/

Ik weet dat ik ook een andere snelkoppeling kan pakken met alleen het Ubuntu icoontje, maar ik wil specifiek die snelkoppeling die ik heb.
Weet iemand toevallig hoe ik die wel transparant krijg?

Bij voorbaat dank :)

Vreemd dit hoort gewoon zich aan te passen aan de instellingen van de panel.
Misschien een vreemde suggestie,maar zou het misschien twee panels over elkaar kunnen zijn i.o.d.?
Ontgrendel de positie van de menu's en sleep ze eens naar een deel wat wel al transparant is.

Offline Milo

  • Lid
Re: Ubuntu 8.10 - Geen WLAN connectie en geen VGA driver
« Reactie #16 Gepost op: 2011/02/24, 12:54:44 »
2 Ubuntu Tweak is niet beschikbaar voor lager dan 10.04
Ik heb het onder 9.10 in gebruik en heb er geen enkel probleem mee.

En dan had ik nog een vraagje.
Ik heb linksbovenin in mijn paneel die snelkoppelingen van mn toepassingen en locaties en systeem, maar die is niet transparant zegmaar (zie afbeelding).

http://img841.imageshack.us/i/schermafdruk1m.png/

Ik weet dat ik ook een andere snelkoppeling kan pakken met alleen het Ubuntu icoontje, maar ik wil specifiek die snelkoppeling die ik heb.
Weet iemand toevallig hoe ik die wel transparant krijg?

Bij voorbaat dank :)

Vreemd dit hoort gewoon zich aan te passen aan de instellingen van de panel.
Misschien een vreemde suggestie,maar zou het misschien twee panels over elkaar kunnen zijn i.o.d.?
Ontgrendel de positie van de menu's en sleep ze eens naar een deel wat wel al transparant is.

Nee het is egt de snelkoppeling.
Want als ik hem versleep blijft het gewoon grijs en als ik hem verwijder is mn hele paneel transparant, en als ik die snelkoppeling weer toevoeg is dat stuk weer grijs... :(

Offline Milo

  • Lid
Re: Ubuntu 8.10 - Geen WLAN connectie en geen VGA driver
« Reactie #17 Gepost op: 2011/03/01, 08:54:13 »
Iemand nog een idee?

Re: Ubuntu 8.10 - Geen WLAN connectie en geen VGA driver
« Reactie #18 Gepost op: 2011/03/01, 10:43:00 »
Niet zo gauw, maar misschien zou het helpen als je even je topictitel veranderd, omdat het nu over een ander probleem gaat ;)

Offline Milo

  • Lid
Re: Ubuntu 8.10 - Geen WLAN connectie en geen VGA driver
« Reactie #19 Gepost op: 2011/03/02, 14:59:20 »
Niet zo gauw, maar misschien zou het helpen als je even je topictitel veranderd, omdat het nu over een ander probleem gaat ;)

Done! :)

Re: Menu snelkoppeling in paneel transparant maken?
« Reactie #20 Gepost op: 2011/03/06, 09:51:07 »
Bij een schone installatie van 10.04 ben ik het zelfde tegen gekomen.

Het lijkt een thema afhankelijk probleem.
Bij sommige thema's, of beter gezegd Elementen instellingen (tabblad bij aanpassen) gaat het goed bij andere niet.

Bij de volgende element indelingen kwam ik tegen problemen op.
- Ambiance [standaard]
- New Wave
- New Wave Dark Menus
- Radiance

Hierbij werkte de transparantie van de panel niet goed en bleven de menu knoppen, sensor-applet en het mededelingen gebied in volle kleur.

Betreft het trasparant maken van de vensters ben ik in compiz nog een mogelijkheid tegen gekomen.
Mocht je hem nog niet hebben installeer dan eerst "Compiz config manager".
Deze kan je terug vinden in System->Voorkeuren->Compiz instellingen Beheer.

Bij "Opacity, Brightness and Saturation" Kan je de doorzichtigheid van schermen instellen.
Bij 'Window specific settings' kan je aangeven welke vensters kan je aangeven welke vensters doorzichtig moeten worden.

Tip: Stel eerst de transparantie in en daarna pas de welke vensters.
Anders kan het zijn dat de alles compleet transparant en is het erg moeilijk je vensters terug te vinden.
De beginwaarde is namelijk 0 en dat staat voor 0% zichtbaar.

Offline axelv

  • Lid
Re: Menu snelkoppeling in paneel transparant maken?
« Reactie #21 Gepost op: 2011/03/06, 14:57:44 »
Misschien dat dit helpt :) :
Voor Ubuntu 10.04:
Backup maken:
cp -R /usr/share/themes/Ambiance ~/.themes/
Met gedit kan je dan het gtkrc bestand aanpassen:
gedit ~/.themes/Ambiance/gtk-2.0/gtkrc
(kan zijn dat hier een sudo voor nodig is...)

Dan moet je zoeken naar:
bg_pixmap[NORMAL] = "panel_bg.png" (dit staat op regel 250)
Dit verander je in:
# bg_pixmap[NORMAL] = "panel_bg.png"

Dit sla je op, en nu veranderer je je thema even in iets anders en dan terug op Ambiance. Resulaat: Het paneel moet nu doorzichtig zijn.
Dit kan je tevens ook doen voor het Radiance thema.

Voor Ubuntu 10.10:
Wel je moet de map wederom kopiëren:
cp -R /usr/share/themes/Ambiance ~/.themes/
Open het volgende bestand en uncommand die zelfde regel:
gedit ~/.themes/Ambiance/gtk-2.0/apps/gnome-panel.rc
Bestandje opslaan en eens wisselen van thema. Voilà uw Ambiance en/of Radiance paneel is nu doorzichtig!

Bron: http://www.rebelzero.com/howto/full-transparent-panel-with-lucids-ambiance-radiance-themes/244