Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen draadloss internet op laptop  (gelezen 736 keer)

Offline Erick

  • Lid
Geen draadloss internet op laptop
« Gepost op: 2011/12/12, 16:42:40 »
Hallo forum,

Ik heb afgelopen weekend zowel onze desktop als ons laptop ge-update naar 11.10, komende van de laatste ltv (long time version) versie. Dus van 10.04ltv naar 10.10, naar 11.04 en naar 11.10. Dit ging allemaal prima, tot op zekere hoogte.

De router die ik gebruik is een D-Link DI-634M. Gebruiken we al jaren zonder problemen. Heb zowel de Network manager van Ubuntu (Gnome) erop staan als WICD. Gebruik het meest die laatste. Op de desktop fungeert alles prima met draadloos internet maar niet op de laptop. De laptop ziet het netwerk, wachtwoord klopt (andere gegevens ook als ik die vergelijk met de instellingen van de desktop), maar krijg geen verbinding. Krijg of de boodschap "bad password" of "cannot obtain IP address". Er zitten dus maar twee machines op dit netwerk waarbij de ene voorbeeldig werkt en de andere niet. De laptop werkt overigens wel met bekabeld internet. Iemand enig idee???? Heb al de tips van de site "computertip" doorgelopen. Heb bluetooth helemaal erafgegooid. Alleen uitzetten hielp niet, bij opstarten weer aan. Maar maakte eigenlijk toch niets uit bleek achteraf. Iemand nog tips?? Alvast bedankt voor het meedenken.

Een ander probleem is dat ik de synaptic niet geopend krijg. Als ik in de Dash synaptic intoets komt die tevoorschijn, maar als ik daar op klik komt het scherm van de synaptic even razendsnel in beeld en verdwijnt dan weer??????????????????

Offline Dave

  • Lid
Re: Geen draadloss internet op laptop
« Reactie #1 Gepost op: 2011/12/12, 17:21:02 »
ja verlegen he  :evil:

eens in de terminal opstarten en anders opnieuw installeren.

Offline Erick

  • Lid
Re: Geen draadloss internet op laptop
« Reactie #2 Gepost op: 2011/12/12, 18:13:59 »
Bericht aan Dave: Hoe start je op via de terminal?

Bericht aan Femke: Via de vorige versie werkte allebei op draadloos internet en ook op alle vorige versies van Ubuntu.

Re: Geen draadloss internet op laptop
« Reactie #3 Gepost op: 2011/12/13, 10:18:25 »
Citaat
Bericht aan Dave: Hoe start je op via de terminal?

Gewoon een terminal openen en typen: synaptic en op enter drukken.

Dan krijg je bij het opstarten van synaptic in de terminal eventuele foutmeldingen te zien.  ;)
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)