Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Internet werkt niet op Ubuntu Gnome 12.04  (gelezen 1670 keer)

Offline John K

  • Lid
Internet werkt niet op Ubuntu Gnome 12.04
« Gepost op: 2013/05/27, 12:37:56 »
Ik heb op een Dell Latitude en een Acer laptop Ubuntu Gnome geinstalleerd MET behulp van een internet connectie. Zodra ik met beide laptops naar een andere locatie dan de mijne ga. dus een andere internetaansluiten krijg ik op beide laptops zowel op wireless als met kabel erin geen internet!!!

Ik heb bij instellingen van Firefox bij beide system proxy settings als automatic proxy settings geprobeerd, niets helpt. Zo zout heb ik het nog nooit gegeten!

Kan iemand mij uit de brand en op internet helpen? Sinds Unity kan ik de 'gewone' Ubuntu niet meer gebruiken, tot nu toe 8 jaar lang geen klachten gehad.

Re: Internet werkt niet op Ubuntu Gnome 12.04
« Reactie #1 Gepost op: 2013/05/27, 19:33:43 »
Gebruik je een router? En heb je deze op DHCP staan of heeft iedere PC een vast IP-adres? Of heb je alles via een server lopen?
Kijk ook eens onder Systeeminstellingen>Netwerk wat de instellingen zijn.
Hoe is het met een andere browser? Heb je dan ook geen verbinding?
Kan je de instellingen van een en ander hier vermelden?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline John K

  • Lid
Re: Internet werkt niet op Ubuntu Gnome 12.04
« Reactie #2 Gepost op: 2013/05/27, 21:45:22 »
ik heb het over internetverbindingen bij anderen waar ik wel op kom met andere laptops en met mijn telefoon via Wifi, het betreft nu al 3 laptops met allemaal die Ubuntu Gnome 12.04. 

De instellingen heb ik al eerder genoemd. dhcp staat bij alle routers aan. andere browsers kan ik niet downloaden en heb ik niet geprobeerd. Met een Linux Mint installatie op eenzelfde laptop heb ik wel direct internet.

Overigens heb ik verschillende nieuwe op Ubuntu gebaseerde  versies geproobeerd, allemaal hetzelfde probleem. Ubuntu heeft me ooit van windows afgeholpen en brengt vanaf 11.04 problemen.
« Laatst bewerkt op: 2013/05/27, 21:50:25 door John K »

Re: Internet werkt niet op Ubuntu Gnome 12.04
« Reactie #3 Gepost op: 2013/05/27, 21:59:28 »
Ik bedoel niet de instellingen van Firefox maar de Systeeminstellingen, als je de laptops via WIFI verbind met internet, kan je bij Systeeminstellingen>Netwerk zien wat de instellingen zijn.
Zijn ook de drivers geïnstalleerd voor de WIFI?
Heb je dit al geprobeerd http://wiki.ubuntu-nl.org/ProblemenMetDraadlozeNetwerkkaartenOplossen of
 https://sites.google.com/site/computertip/geendraadloosinternet ?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline John K

  • Lid
Re: Internet werkt niet op Ubuntu Gnome 12.04
« Reactie #4 Gepost op: 2013/05/28, 12:23:58 »
ik heb alle links geprobeerd, niets werkt. Zoals ik al schreef geldt het ook voor bedraad internet, dat pakken de Ubuntu gebaseerde distro's ook niet op die Dell en de Acer laptop.

Re: Internet werkt niet op Ubuntu Gnome 12.04
« Reactie #5 Gepost op: 2013/05/28, 12:57:49 »
En als je via de netwerkinstellingen de proxy uit zet, dus geen invult?
Server: Ubuntu 14.04 server edition
1 x Desktop: Mint 17.1
Netbook: Acer Aspire One Xubuntu 12.04.
Laptops: 1 x Asus Linux Mint 17.1, 1 x Acer XUbuntu 12.04

Offline John K

  • Lid
Re: Internet werkt niet op Ubuntu Gnome 12.04
« Reactie #6 Gepost op: 2013/05/29, 17:54:25 »
ik zal het proberen, ik laat het nog weten. Na install  staat aan dat Firefox de systeem proxyinstellingen overneemt