Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Over het thuisnetwerk samen muziek spelen.  (gelezen 852 keer)

Offline bart85

  • Lid
Over het thuisnetwerk samen muziek spelen.
« Gepost op: 2016/04/25, 13:09:00 »
Dit bericht had ik bij Audio geplaatst, maar het gaat over het gebruik van Audio over het netwerk, vandaar dat het hier staat:

Op mijn PC gebruik ik Virtual MIDI Piano Keyboard (VMPK). Deze word met QjackCTL verbonden met amsynth. Hier heb ik meerdere PC's staan, maar op een PC boxen aangesloten. Er is een mogelijkheid voor een thuisnetwerk. De bedoeling is dat er met 4 PC's muziek met het keyboard van VMPK kan worden gespeeld. Deze muziek moet dan vervolgens bij QjackCTL binnenkomen over het netwerk. Vanuit QjackCTL alles samenbinden naar de synthesizer.
Hoe configureer ik dit? Op internet lees ik dat het met netjack kan, maar hoe? Kan VMPK ook vanaf een windows systeem naar QjackCTL op ubuntu systeem worden verbonden?
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.

Re: Over het thuisnetwerk samen muziek spelen.
« Reactie #1 Gepost op: 2016/04/25, 15:50:43 »
Voor op gesteld dat het kan,zal je wel last hebben van tijdvertraging,denk ik..Vanwege de omzettingen naar andere bestandvormen en weer terug.
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Over het thuisnetwerk samen muziek spelen.
« Reactie #2 Gepost op: 2016/04/28, 12:41:59 »
Ik wil deze wel volgen want zal leerzaam zijn. Een direct antwoord voor je vraag heb ik niet.
Wel een vraag? Waarom op twee pc's? Kun je niet van pc 2 exporteren naar pc 1 om uiteindelijk te gaat editten en masteren? Ik maak ook weleens iets op pc 2 wat ik dan op pc 1 verder verwerk.

En wordt het voor jou als je zo complex bezig bent niet interessant om via een interface te gaan werken? Als ik het goed heb kan een goede interface ook over het netwerk werken.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline bart85

  • Lid
Re: Over het thuisnetwerk samen muziek spelen.
« Reactie #3 Gepost op: 2016/04/29, 09:20:26 »
Ik lees dat er een goede netwerkverbinding moet zijn. Met 4 pc's samen muziek spelen kan dat een probleem worden. Het mooiste is alleen de aangeslagen toetsen word verstuurd naar 1 van deze pc's i.p.v een audiosignaal (MIDI). Door alleen aan te geven op welke toets er word gedrukt gaat de benodigde bandbreedte flink naar beneden. Dus de pc dat de signalen ontvangt moet het dan omzetten naar MIDI geluid.

Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.

Re: Over het thuisnetwerk samen muziek spelen.
« Reactie #4 Gepost op: 2016/04/29, 09:29:12 »
Dat lijkt me inderdaad een goed idee! :)
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline bart85

  • Lid
Re: Over het thuisnetwerk samen muziek spelen.
« Reactie #5 Gepost op: 2016/04/29, 09:33:02 »
Hoe dat configureren? Is het nodig om een nieuwe functie te programmeren?
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.