Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Usb kopieren onder win7 ( ja ik weet het, het is eenlinux forum)  (gelezen 2347 keer)

Offline MKe

  • Lid
Hoi,

Ik heb deze vraag al verschillende keren op verschillende windows fora gesteld, maar geen antwoord gekregen. Aangezien veel mensen hier een algemene computer kennis bezitten stel ik het dan toch maar eenkeer hier. We hebben een asus laptop die win7 draait. Als ik probeer te kopieren van een apparaat die aan de usb poort hangt ( camera, ipod of usb stick) gaat het vaak mis. Van de bestanden worden namelijk maar eenpaar gekopieerd in willekeurige volgorde en dan houd hij er zonder wat te melden mee op. Probeer ik b.v. 100 foto's te kopieren van de camera, mag ik blij zijn als er 8 worden gekopieerd. Geen idee wat hiervan de oorzaak is en ook google heeft tot dus verre geen antwoord opgeleverd en de windows fora zijn bedroevend slecht behulpzaam. Iemand hier een idee?

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Usb kopieren onder win7 ( ja ik weet het, het is eenlinux forum)
« Reactie #1 Gepost op: 2012/12/08, 19:18:21 »
Je zou het eens kunnen proberen met het 'cp' commando, als het dan misgaat krijg je sowieso debugging output :)

Voor een uitleg kun je hier terecht :)

EDIT: Voor een complete directory kun je kijken op http://www.computerhope.com/issues/ch000838.htm#02
« Laatst bewerkt op: 2012/12/08, 19:20:03 door Timo »

Offline jan11000

  • Lid
Re: Usb kopieren onder win7 ( ja ik weet het, het is eenlinux forum)
« Reactie #2 Gepost op: 2012/12/08, 19:27:49 »
Indien meerdere apparaten dan verdenk ik of je laptop of windows.

Andere usb kabel proberen,
heb je er een hub tussen zitten? misschien is de hub de oorzaak,
misschien een powered hub er tussen zetten, indien je nu niks er tussen hebt, misschien gaat het dan wel goed,
Logfile van windows , wat zegt deze?
Firewall en virusscanner verwijderen, en opnieuw proberen(internet wel uitzetten).

Start eens van een ubuntu livecd(kies uitproberen), deze start linux op en veranderd niks aan je windows.
Start nautilus(verkenner), kopieer files, indien dit werkt dan is windows.

Zoek op je hardware of meer personen hier last van hebben.
« Laatst bewerkt op: 2012/12/08, 19:29:20 door jan11000 »

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Usb kopieren onder win7 ( ja ik weet het, het is eenlinux forum)
« Reactie #3 Gepost op: 2012/12/08, 22:55:55 »
Citaat van: jan11000 link=topic=77965.msg852905#msg852905
Zoek op je hardware of meer personen hier last van hebben.
Citaat van: MKe
Geen idee wat hiervan de oorzaak is en ook google heeft tot dus verre geen antwoord opgeleverd en de windows fora zijn bedroevend slecht behulpzaam. Iemand hier een idee?

Offline Bloom

  • Lid
Re: Usb kopieren onder win7 ( ja ik weet het, het is eenlinux forum)
« Reactie #4 Gepost op: 2012/12/08, 23:43:28 »
Ik heb jarenlange ervaring met Windows en met zowel XP, Vista als Win7 heb ik nooit anders dan ZWARE problemen gekend bij het kopiëren van files van en naar usb-sticks en van en naar netwerkshares.
De snelste manier om dit probleem op te lossen is een usb-stick met daarop een Live Ubuntu of andere Linux te starten en dan de files van en naar de Windows partitie en de bewuste usb-stick te kopiëren vanuit Linux, dat gaat wel altijd goed.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Usb kopieren onder win7 ( ja ik weet het, het is eenlinux forum)
« Reactie #5 Gepost op: 2012/12/09, 09:48:37 »
De snelste manier om dit probleem op te lossen is een usb-stick met daarop een Live Ubuntu of andere Linux te starten en dan de files van en naar de Windows partitie en de bewuste usb-stick te kopiëren vanuit Linux, dat gaat wel altijd goed.
Je zou deze methode ook kunnen gebruiken om jouw probleem te diagnosteren. Pak zoals Bloom zegt een live-CD, stop de USB-stick in je apparaat en copieer de bestanden naar de harddisk (naar de Windows/NTFS-partitie dus). Mocht het probleem zich NIET voordoen, dan weet je dat het Win7 ligt, mocht het probleem zich WEL voordoen, dan ligt het ergens aan de hardware of mogelijk aan de bestandsorganisatie op de NTFS-partitie.

Re: Usb kopieren onder win7 ( ja ik weet het, het is eenlinux forum)
« Reactie #6 Gepost op: 2012/12/09, 10:30:12 »
Zou het kunnen MKe dat je SD-kaart nog van een oudere generatie is ? (Camera)
Mijn stiefzoon synct zijn iPhone met iTunes op W7 en dat geeft quasi nooit, grote, problemen. Een iPod zou in principe gelijkaardig moeten werken dacht ik.

Zelf ben ik lang aan het sukkelen geweest met een stomme µSD van 32 Gb Class 6 en ook Linux had daar enorme moeite mee; een ander kaartje/ ander merk/ andere klasse heeft dat probleempje opgelost. Ik kreeg de indruk eerder dat Kubuntu meer problemen had met die kaartjes dan Windows. Maar zoals gezegd: is de read/write nog deugdelijk van het medium ? USB-sticks 'verslijten' ook eh .

Maar ook: even op andere hardware testen zou al veel kunnen uitsluiten.

Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Usb kopieren onder win7 ( ja ik weet het, het is eenlinux forum)
« Reactie #7 Gepost op: 2012/12/09, 10:32:59 »
Ik wil niet al te vervelend doen, maar ik hoop toch wel, dat zo'n pure Windows-hulpvraag niet meer voorkomt op dit forum. Er zijn genoeg fora voor Windows, en ik zou het betreuren als we hier zouden gaan afglijden.


Re: Usb kopieren onder win7 ( ja ik weet het, het is eenlinux forum)
« Reactie #9 Gepost op: 2012/12/09, 11:28:37 »
MKe is al heel lang een Linux-gebruiker dus ik neem aan dat hij wel weet wat hij Ubuntu kan gebruiken?

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Usb kopieren onder win7 ( ja ik weet het, het is eenlinux forum)
« Reactie #10 Gepost op: 2012/12/09, 11:39:41 »
Ik wil niet al te vervelend doen, maar ik hoop toch wel, dat zo'n pure Windows-hulpvraag niet meer voorkomt op dit forum. Er zijn genoeg fora voor Windows, en ik zou het betreuren als we hier zouden gaan afglijden.
Op zich heb je een punt, maar op dit moment is het niet duidelijk of het een Windows- of een hardware-probleem is. Met behulp van Ubuntu (de live CD) kan je daar achterkomen zoals we hierboven al hebben beschreven. Tot die tijd lijkt me de hulpvraag hier zeker gerechtvaardigd.

Offline MKe

  • Lid
Re: Usb kopieren onder win7 ( ja ik weet het, het is eenlinux forum)
« Reactie #11 Gepost op: 2012/12/09, 12:35:02 »
Ik wil niet al te vervelend doen, maar ik hoop toch wel, dat zo'n pure Windows-hulpvraag niet meer voorkomt op dit forum. Er zijn genoeg fora voor Windows, en ik zou het betreuren als we hier zouden gaan afglijden.
ik begrijp je zorg en ik heb lang geaarzeld om het hier neer te zetten. Ik heb zoals ik al aangaf eerst verschillende windows fora geprobeerd. Uiteindelijk heb ik toch deze stap gezet omdat ik geen oplossing kon vinden.
Inmiddels heb ik hier al meer reakties gehad in een dag dan op de windows fora in 3 weken, dus ik hoop dat je het me kunt vergeven dat ik dit hier gedaan heb.

Ot : bedankt voor de reacties. Ter info: op deze laptop draait geen linux omdat ik indertijd geen enkele livecd van linux aan de praat kreeg. Dit kwam oa door de grafische kaart die niet ondrsteund werd. Zal het nu nog eens proberen. Verder heb ik het probleem ook met de ipod4 en ipad2 hier in huis, dus ik verwacht niet dat ik een probleem heb met de sd kaart. Ik zal vanmiddag de laptop pakken en de suggesties proberen.

Offline MKe

  • Lid
Re: Usb kopieren onder win7 ( ja ik weet het, het is eenlinux forum)
« Reactie #12 Gepost op: 2012/12/09, 19:57:55 »
okay, wat dingen geprobeerd, en mijn welgemeende excuses aan Pjotr voor nogmaals een windows post :)

cp bestaat niet onder windows, meende ik me al te herinneren, maar ik heb de laatste 2 jaar Windows nauwelijks aangeraakt. ik kan ook geen mountpoint vinden zoals bij Linux dus het aloude copy is ook niet bruikbaar. Vroeger onder XP kreeg de camera gewoon een drive-letter, maar dat is in win7 niet zo. Geen idee wat ik het moet zoeken ( mis de /media map ;) ). Andere kabel maakt niet uit, van de 24 foto's kopieert hij er nog steeds maar 14. Kubuntu 12.04 doet het nog steeds niet op deze laptop, ik krijg een zwart scherm zoals ik vorig jaar ook al bij 11.10 had. Het schijnt dat de Radeon HD 6720G2 die in deze laptop zit niet werkt met de opensource drivers van Linux. Jammer maar helaas.

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Usb kopieren onder win7 ( ja ik weet het, het is eenlinux forum)
« Reactie #13 Gepost op: 2012/12/09, 21:12:35 »
Soms... is de spanning die een PC of laptop op een USB aansluiting zet een fractie te laag.
Dan werken vele USB apparaten nog wel, anderen net niet.
Oplossing is dan een USB hubje met externe voeding.
Daar zijn die voedingplugjes op die hubjes voor.
Staat me uit het verleden ook nog een timing probleem met sommige chipsets voor.
Kijk eens op de site van de fabrikant van de laptop of er aangepaste Windows7 of Vista USB drivers zijn voor die laptop. Als je geluk hebt zijn de Linuxdrivers dan al wel geschikt. Helaas blijft de grafische aansturing nog een probleem........ VESA proberen en/of andere distro ?
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline jolo

  • Lid
Re: Usb kopieren onder win7 ( ja ik weet het, het is eenlinux forum)
« Reactie #14 Gepost op: 2012/12/09, 21:41:44 »
dus het aloude copy is ook niet bruikbaar. Vroeger onder XP kreeg de camera gewoon een drive-letter, maar dat is in win7 niet zo.
Voor de USB-stick zou je het kopiëren kunnen proberen met commando xcopy. Die xcopy heeft een aantal interessante opties. Een camera zou je wellicht kunnen instellen op massaopslagmodus. Veder is er nog de site van computertotaal over Schijfletter aanpassen. Ofschoon dat artikel over Windows XP, is het ook te gebruiken voor Windows 7.
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Usb kopieren onder win7 ( ja ik weet het, het is eenlinux forum)
« Reactie #15 Gepost op: 2012/12/09, 22:19:28 »
xcopy doet het niet meer onder de nieuwere windows versies,
er zijn wel extra opties, zie copy /?
Wordt nu wel erg windows....................
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline Bloom

  • Lid
Re: Usb kopieren onder win7 ( ja ik weet het, het is eenlinux forum)
« Reactie #16 Gepost op: 2012/12/09, 23:12:57 »
De kopieeractie kan ook geprobeerd worden met Rescatux, dat zal met zekerheid werken op een notebook waarvan de videokaart niet standaard door andere Linux'en ondersteund wordt.

Offline jolo

  • Lid
Re: Usb kopieren onder win7 ( ja ik weet het, het is eenlinux forum)
« Reactie #17 Gepost op: 2012/12/10, 07:06:36 »
xcopy doet het niet meer onder de nieuwere windows versies
Dat zou geen probleem moeten zijn, want in die hyperlink wordt toch ook nog robocopy.exe genoemd. Een andere mogelijkheid is RichCopy, waarvan een artikel staat op de site van computertotaal IT-tools voor thuisgebruik.

Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Re: Usb kopieren onder win7 ( ja ik weet het, het is eenlinux forum)
« Reactie #18 Gepost op: 2012/12/10, 08:14:21 »
van Microsoft tech base

let wel: nooit uitgeprobeerd
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline aartje

  • Lid
Re: Usb kopieren onder win7 ( ja ik weet het, het is eenlinux forum)
« Reactie #19 Gepost op: 2012/12/10, 08:53:46 »
Ipv met een normale Live-CD van Ubuntu zou je het ook eens met
een Knoppix CD/DVD kunnnen proberen. Die heeft veel meer
drivers aan boord, dus misschien werkt die wel op je systeem.

ftp://ftp.knoppix.nl/pub/os/Linux/distr/knoppix-dvd/

Re: Usb kopieren onder win7 ( ja ik weet het, het is eenlinux forum)
« Reactie #20 Gepost op: 2012/12/11, 11:28:31 »
okay, wat dingen geprobeerd, en mijn welgemeende excuses aan Pjotr voor nogmaals een windows post :)

cp bestaat niet onder windows, meende ik me al te herinneren, maar ik heb de laatste 2 jaar Windows nauwelijks aangeraakt. ik kan ook geen mountpoint vinden zoals bij Linux dus het aloude copy is ook niet bruikbaar. Vroeger onder XP kreeg de camera gewoon een drive-letter, maar dat is in win7 niet zo. Geen idee wat ik het moet zoeken ( mis de /media map ;) ). Andere kabel maakt niet uit, van de 24 foto's kopieert hij er nog steeds maar 14. Kubuntu 12.04 doet het nog steeds niet op deze laptop, ik krijg een zwart scherm zoals ik vorig jaar ook al bij 11.10 had. Het schijnt dat de Radeon HD 6720G2 die in deze laptop zit niet werkt met de opensource drivers van Linux. Jammer maar helaas.

het zou een fat probleem kunnen zijn, zal niet de eerste keer zijn dat windows met zijn eigen zaken overhoop ligt.
benader die stick eens en gooi op die stick alle foto's in een folder, daarna de folder comprimeren (inpakken) als .zip oid
Nu nogmaals een kopieer actie uitvoeren, en je zal zien dat het nu wel lukt.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D