Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: cdparanoia en copycontroled audio cd  (gelezen 4701 keer)

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: cdparanoia en copycontroled audio cd
« Reactie #25 Gepost op: 2016/02/10, 10:46:47 »
En ja, hij is van BMG, staat niets aan de buitenzijde over copy-control, aan de binnezijde staat keurig het compact disc symbool maar als je hem importeerd blijkt dat het een cds200 cactus disc te gaan. Als dat geen verlakkerij is weet ik het niet meer.
Het is crimineel. Want willens-en-wetens een keurmerk gebruiken terwijl je *weet* dat jouw product daar niet aan voldoet, is expliciet verboden door degene die dat keurmerk beheert (Philips cs). De software die je nodig hebt om de CD te unlocken gedraagt zich als een virus en werkt *hoezee* alleen op Windows. Deze kan echter ook je hele PC vernaggelen. Blij dat ik Linux gebruik dus.
https://en.wikipedia.org/wiki/Macrovision_CDS-200
Citaat
Ja en ook hier, als je analoog ( in de stereo ! ) beluisterd is het inderdaad al pet. Allemaal een gescheurde stemband...
Ach laat ze toch die stakkers. Eerst de boel oplichten met een vals merk en dan ook nog eens baggerkwaliteit leveren. Mijn tolerantiegrens was bij het eerste akkefietje al overschreden.....
Afspelen in een windoz pc en dan opnemen op de lijn-in op de linux machine ? beetje omslachtig
Dit lijkt me de enige oplossing. Let er wel op dat je Windows-PC mogelijk slechter werkt dan voorheen.
« Laatst bewerkt op: 2016/02/10, 10:49:45 door markba »

Offline kuifje09

  • Lid
Re: cdparanoia en copycontroled audio cd
« Reactie #26 Gepost op: 2016/02/10, 13:51:31 »
Uhm, ja, wellicht analoog importeren en dan het notch filter toepassen. Analoog haalt al veel van de scherpte weg.
Maar analoog importeren duurt zo lang... En het gaat hoofdzakelijk om die pop-cd's Wat op zich al herrie is.
Dat gaat natuurlijk over smaak, en ik heb ook tal van oude (pop) lp's gedigitaliseerd. Maar de pop van toen is niet de pop van nu. De vetste krassen haal je met het potlood weg dan he, kost wat tijd maar het resultaat is er dan ook naar.

Downloaden als ik er eens tegenaan loop kan altijd nog, ik vond er een paar , maar als mp3. Dat schiet dus niet veel op.
Waarschijnlijk is dat de mp3 die je in windows voorgeschoteld krijgt.

En ja, Ik heb dus geen windows, vandaar dat ik hier op een ubuntu forum zit. Maar ja kan ze ook allebij hebben natuurlijk.

Wat mij betrefd ben ik er wel klaar mee, de methode werkt redelijk. Wel interessant zou zijn wat andere gebruikers er van vinden als zij deze methode gebruiken.
Nog mooier, de onwikkelaar van dat notch filter maakt er een dynamisch filter van. Want bij meer lawaai zit ook meer ruis om het zo maar te zeggen. Op zich best slim van die bad-guys om het op die manier te verzieken.

Bedankt voor de bijdragen.