Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: flash video files samenvoegen en op dvd zetten.  (gelezen 13585 keer)

Offline mara

  • Lid
flash video files samenvoegen en op dvd zetten.
« Gepost op: 2009/04/03, 22:01:27 »
Op youtube vond ik een lezing, up-geloaded in elf stukken, die mij zeer interesseerde. Om ze in het engels was en nogal technisch, wilde ik ze verschillende keren kunnen bekijken. Totale duur van de lezing: anderhalf uur. Dus leek het mij aangewezen ze op dvd te zetten.
Alle tools geïnstalleerd in ubuntu om flv-files om te zetten naar avi, ze samen te voegen en op dvd te zetten. Gelukt... maar het resultaat was niet goed: slecht beeld en zeer slechte synchronisatie van beeld en geluid.
Ik vond uiteindelijk een script om een iso te maken van flv-files. Commando: flv2dvd *.
Ik voegde eerst de elf stukken samen in één flv-file, zette die in een folder, opende daar een terminal en tikte flv2dvd * in. Er verscheen een iso-bestand. Toen ik dat controleerde bleek alleen het eerste stuk omgezet!
Ik maakte een iso-bestand van elk van de elf files afzonderlijk en maakte daar dan één grote iso-file van. Ik opende dat met de mplayer en.. bingo... hij speelde de ganse duur van de lezing af.
Iso gebrand op dvd!
Maar... o teleurstelling... De dvdspeler stopte na het afspelen van het eerste stuk. Geen idee hoe ik dat moet oplossen.
De mplayer kan het wel afspelen... je merkt wel iets van een hapering waar de files aan mekaar aansluiten maar hij speelt door. Mijn dvd-speler (die van de televisie) dus niet. Hij "freezed" bij de eerste "naad" en springt terug naar aanvang terwijl alle materiaal er wel degelijk opstaat.
De kwaliteit van het beeld-materiaal bij deze procedure is echt goed en perfecte syncronisatie klank/beeld.
Verdomd jammer dat de dvd-speler het niet wil afspelen.
Weet iemand raad?
Pardo's First Postulate:
   Anything good in life is either illegal, immoral, or fattening.
Arnold's Addendum:
   Everything else causes cancer in rats.

Offline mara

  • Lid
Re: flash video files samenvoegen en op dvd zetten.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/04, 12:40:23 »
Nog even meedelen dat ik dat flv2dvd script hiervandaan heb: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=933813

En wat de mplayer foutloos afspeelt is: het iso-bestand. De dvd heb ik eigenlijk nog niet uitgeprobeerd... Als het voor een klassieke dvd-speler niet werkt, zal het voor de computer ook wel niet werken vermoed ik... eens testen later, when I have the time.

Om de elf afzonderlijke iso-files samen te voegen in één bestand heb ik ze eerst allemaal dezelfde naam gegeven - in dit geval "murdoch.iso" en ze dan genummerd van 1 tot 11: dus "murdoch.iso.1 murdoch.iso.2 .... murdoch.iso.11" je kan ze samenvoegen met het cat commando. Maar dat betrouw ik niet zo.
Ik heb dit gedownload: http://code.google.com/p/gtkfilesplitter/
Die heeft een join-functie. Je zet die elf bestanden in een folder "isocomb" of zoiets. Je start de gtkfilesplitter zet hem op "join". Haal iso.1 op en duw op OK.
De files worden perfect samen gevoegd in één iso-bestand: "murdoch.iso" en de mplayer kan de iso perfect afspelen. En de kwaliteit is even goed als de oorspronkelijke files.

Er is zoveel interessants te vinden op youtube dat ik toch ga blijven zoeken naar een middel om een speelklare dvd te maken... tot nu toe niet gelukt.
Ik zal toch de enige niet zijn die hier mee bezig is?

Pardo's First Postulate:
   Anything good in life is either illegal, immoral, or fattening.
Arnold's Addendum:
   Everything else causes cancer in rats.

Offline vanadium

  • Lid
Re: flash video files samenvoegen en op dvd zetten.
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/04, 18:01:04 »
Dat je binair verschillende iso's in één bestand kan gooien, verwondert me. Wat je beter doet, is je flash video omzetten naar mpeg voor DVD, om dan die mpeg's te "authoren" naar een dvd videostructuur (dvdauthor, of grafisch: qdvdauthor of dvdstyler). Dit kan rechtstreeks weggeschreven worden in een brandbare iso. Compatibiliteit met DVD spelers gegarandeerd.

Offline mara

  • Lid
Re: flash video files samenvoegen en op dvd zetten.
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/04, 22:59:44 »
Goed... ik ben er inmiddels ook achter dat sommige van die flv files blijkbaar fouten hebben. Kan dat gecorrigeerd worden met flvtool2 misschien?
Hoe zet je om naar mpeg? Naar avi omzetten en samenvoegen had ik al geprobeerd. Dat levert wel een schrijfbaar bestand op.. maar wat een abominabele kwaliteit! Er is geen synchronisatie meer tussen beeld en geluid.
Gtkfilesplitter kan die iso bestandjes samenvoegen... heb ik ook al doende ontdekt.
Ik vermoed dat je mencoder moet gebruiken om een flv file om te zetten naar mpeg?
Als je me zou kunnen tonen hoe het werkt?
Ik heb het daarnet geprobeerd met ffmpeg maar de kwaliteit was slecht...
Flv2dvd geeft het allerbeste resultaat, maar ja... als de vfl files niet helemaal in orde zijn.... wat moet je daar mee aanvangen?
En toch speelt die verduivelde mplayer het grote iso bestand af met fouten en al!
Het is alleen niet praktisch... iedereen gebruikt de computer hier en een kerel die een uur en een half nodig heeft om een discussie tussen filosofen te bekijken vinden ze maar niets  :rolleyes:
Daarom wou ik het op dvd
Nogmaals... bestaat er een middel om corrupte flv files te fixen?
Pardo's First Postulate:
   Anything good in life is either illegal, immoral, or fattening.
Arnold's Addendum:
   Everything else causes cancer in rats.

Offline vanadium

  • Lid
Re: flash video files samenvoegen en op dvd zetten.
« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/05, 10:19:37 »
Alles staat in het scriptje waar je naar verwees. Omzetten van flash:

ffmpeg -i "$output" -target ntsc-dvd -aspect 4:3 output.mpg
(vervang $output door de naam van je flashbestand, eerder dan "ntsc-dvd" wil je "pal-dvd", ook de naam "output.mpg" verander je naar vb. "output01.mpg", 02 voor je volgende filmpje, ...). Hierna krijg je het geconverteerde bestand "output.mpg" in je directory.

Eens je die mpg bestanden hebt, moet je "authoren". Dat gebeurt met dvdauthor. Eerst titels aanmaken

dvdauthor -o dvd -t output01.mpg
dvdauthor -o dvd -t output02.mpg
...

dan finaliseren

dvdauthor -o dvd -T

dan omzetten van de dvd directorystructuur naar een brandbare iso:

mkisofs -dvd-video -o dvd.iso dvd/

Met de grafische tooltjes kan je als je dat wil een DVD maken met menuutjes, maar dat vraagt meer tijd.


Offline mara

  • Lid
Re: flash video files samenvoegen en op dvd zetten.
« Reactie #5 Gepost op: 2009/04/05, 10:55:37 »
Zo als je zegt staat het allemaal al in dat script van flv2dvd.
Maar er moet een probleem zijn met die eerste flv.file. Wat ik ook probeer na het samenvoegen.... het alspelen stopt na de duur van die eerste file.
Ik zal nu eens proberen manueel zoals jij het aangeeft. Tot later.
Pardo's First Postulate:
   Anything good in life is either illegal, immoral, or fattening.
Arnold's Addendum:
   Everything else causes cancer in rats.

Offline mara

  • Lid
Re: flash video files samenvoegen en op dvd zetten.
« Reactie #6 Gepost op: 2009/04/05, 11:36:16 »
Ik zit al direct in de moeilijkheden. In jouw commando vervang ik "$output" door "$murdoch01.flv" en ik krijg terug :
FFmpeg version 0.5-svn17737+3:0.svn20090303-1ubuntu4, Copyright (c) 2000-2009 Fabrice Bellard, et al.
  configuration: --enable-gpl --enable-postproc --enable-swscale --enable-x11grab --extra-version=svn17737+3:0.svn20090303-1ubuntu4 --prefix=/usr --enable-avfilter --enable-avfilter-lavf --enable-libgsm --enable-libschroedinger --enable-libspeex --enable-libtheora --enable-libvorbis --enable-pthreads --disable-stripping --disable-vhook --enable-libdc1394 --disable-armv5te --disable-armv6 --disable-altivec --disable-vis --enable-shared --disable-static
  libavutil     49.15. 0 / 49.15. 0
  libavcodec    52.20. 0 / 52.20. 0
  libavformat   52.31. 0 / 52.31. 0
  libavdevice   52. 1. 0 / 52. 1. 0
  libavfilter    0. 4. 0 /  0. 4. 0
  libswscale     0. 7. 1 /  0. 7. 1
  libpostproc   51. 2. 0 / 51. 2. 0
  built on Mar 23 2009 07:13:13, gcc: 4.3.3
.flv: Unknown format

.flv unknown format???

Ik sta al onmiddellijk met mijn mond vol tanden....
Pardo's First Postulate:
   Anything good in life is either illegal, immoral, or fattening.
Arnold's Addendum:
   Everything else causes cancer in rats.

Offline mara

  • Lid
Re: flash video files samenvoegen en op dvd zetten.
« Reactie #7 Gepost op: 2009/04/05, 11:58:20 »
Mijn beste vanadium.... wat voel ik me weer een oen!
Ik ben dan ook een beginneling met transcoden et co. en dvd's maken.

Ik heb nu "$murdoch01.flv" vervangen door murdoch01.flv (zonder dat dollar-teken en zonder die aanhalingstekens) en nu deed ie het wel.
Tot vervolg... ik ben benieuwd!
Pardo's First Postulate:
   Anything good in life is either illegal, immoral, or fattening.
Arnold's Addendum:
   Everything else causes cancer in rats.

Offline mara

  • Lid
Re: flash video files samenvoegen en op dvd zetten.
« Reactie #8 Gepost op: 2009/04/05, 15:50:58 »
Beste vanadium,
Bedankt om het zo duidelijk uit te leggen.
Het resultaat is echter weer een iso die mplayer helemaal afspeelt, maar die in de dvd-speler weeral stopt na de duur van de eerste file.
Hoe zou dat toch komen? Het is een iso van +/- 1,6 Gb. Ik heb hem gebrand met brasero, gecheckt met "eigenschappen" of alles erop staat: jawel: 1,6Gb 37items. Maar stopt na tien minuten met spelen. Wat doe ik verkeerd?!
Moet er dan een menu gemaakt worden of zoiets?
Met het script flv2dvd werkt het al helemaal niet.
Ligt het aan die files?  :|
Pardo's First Postulate:
   Anything good in life is either illegal, immoral, or fattening.
Arnold's Addendum:
   Everything else causes cancer in rats.

Offline vanadium

  • Lid
Re: flash video files samenvoegen en op dvd zetten.
« Reactie #9 Gepost op: 2009/04/05, 16:31:00 »
Citaat
Zo als je zegt staat het allemaal al in dat script van flv2dvd.
Maar er moet een probleem zijn met die eerste flv.file. Wat ik ook probeer na het samenvoegen.... het alspelen stopt na de duur van die eerste file.
Het script is maar gemaakt om één flash op DVD te zetten. De afzonderlijke "bouwstenen" zijn evenwel al in je script aanwezig.

De conversie naar DVD video formaat is je alvast gelukt. Het is alleen het "authoren" dat nog problemen oplevert. Nu zou het mij niet verwonderen dat het een beetje van de DVD speler afhangt of verschillende titels van een DVD al dan niet automatisch allemaal in volgorde afgespeeld worden of niet.

Als je het verder via de commandolijn wil proberen, bekijk dan eens goed de website van dvdauthor (of andere sites). Er is ook een andere manier van werken, via een xlm tekstbestand. Zo heb ik het tot nu toe steeds gedaan, en misschien heb je dan meer succes.

Andere mogelijkheden zijn eens qdvdauthor of dvdstyler proberen. Nog eenvoudiger is wellicht DeVeDe, op voorwaarde dat die niet aandringt om de videobestanden te hercoderen. Ze zijn immers al in het goede formaat.

"if all else fails", dan kan je de afzonderlijke mpeg bestanden nog samenvoegen naar één mpeg videobestand (met avidemux kan dat, er zijn ook commando lijn tools om mpeg samen te voegen). Dan heb je maar één titel. Eender welke DVD speler zal die zeker in één keer afspelen.  Via "hoofdstukken" ("chapters") kan je er dan voor zorgen dat je snel naar de verschillende gedeelten kan "doorspoelen".

Offline mara

  • Lid
Re: flash video files samenvoegen en op dvd zetten.
« Reactie #10 Gepost op: 2009/04/05, 23:15:42 »
Beste vanadium,
Ik heb dan al die mpg bestanden in DeVeDe gestopt, het bij 1 titel gelaten en hem maar laten doen. Het duurde nogal, maar er kwam een iso bestand uit. Op schijf gebrand en opnieuw in het station gestoken enne... vlc speelt het blijkbaar netjes af.
Grafische tools zijn als dozen met knoppen waar je op drukt en die hun werk doen zonder dat je ziet wat er vanbinnen gebeurt.
Met de shell zie je wat er gebeurt... maar inzicht krijgen in die commando's en hun argumenten... ik weet niet of je dat zonder hulp klaarspeelt.
Moet formidabel zijn als je daar handig in wordt. Geloof dat ik daar een beetje te oud voor ben. Te laat begonnen met computeren.
In ieder geval... ik heb uiteindelijk wat ik wou: een interessante discussie, die in in elf stukken gekapt was, op dvd kunnen zetten zodat ik ze verschillende malen kan beluisteren zonder de rest van het huishouden te treiteren!
Bedankt voor je zeer deskundige hulp.
Ik ben nu wel echt geïnteresseerd in het werken met de terminal, maar ik maak me geen illusies!  :rolleyes:
Pardo's First Postulate:
   Anything good in life is either illegal, immoral, or fattening.
Arnold's Addendum:
   Everything else causes cancer in rats.

Offline mara

  • Lid
Post Scriptum
« Reactie #11 Gepost op: 2009/04/06, 14:30:12 »
Ik heb mij suf gezocht naar tools om flv files samen te voegen.
Cat-commando, google gtkfilesplitter in ubuntu, in vista: flvbind en flvmerge.
Je krijgt de output met het aantal mb's die perfect de som is van de afzonderlijke files die je er ingestopt hebt.
"In orde", denk je dan. Alleen... het schitterend flv2dvd script faalt telkens weer.
Nu was ik ook avidemux als optie tegengekomen. De grafische tool, wel te verstaan... alleen... ik had het ongeluk deze geek tegen te komen.
Volgens hem moet je het zo doen:

Install Avidemux using Add/Remove Applications, Synaptic, or in the terminal using the command "sudo apt-get install avidemux". To do what you're asking, follow the following steps.

1) Open the first flv file in Avidemux.
2) At the bottom, click the "Selection: start" button (the one with the "A").
3) Move the slider to the end of the video, and click the "Selection: end" button (the one with the "B").
4) Go to Edit->Copy to copy the selection.
5) Open the next flv file. The slider should be at the beginning of the video.
6) Go to Edit->Paste to paste the video you previously copied to the beginning of the second video.
7) Repeat steps 2 through 6 until you've reached the last flv file.
8) Make sure the video and audio selects on the left are set to "Copy", and the format select is set to "FLV". Click "Save", give your new video a name, and click "Ok" to save the video.

Wel... probeer het eens... ik kreeg tenminste altijd foutmeldingen en het resultaat was nooit de samenvoeging van alle files.
Daarom legde ik dit middel teleurgesteld terzijde.

Maar, verdorie, vanmorgen zocht ik nog eens, omdat "vanadium" hierboven, verteld had dat je het met avidemux kunt!
Start avidemux met Toepassingen>audio en video>avidemux(gtk+).
Zet "format" op Flv, klik op 'open file'. Ga naar de folder waar je de flv files, die je wil samenvoegen, hebt opgeslagen. Haal file1.flv op. Druk op 'file' in de menu-bar en druk op 'append' haal file2.flv op. Opnieuw klikken op 'append'. En zo verder tot je de laatste file(n).flv hebt opgehaald. Druk dan op 'save'. Geef je eindfile een 'toepasselijke naam.flv'. Save en de files worden naadloos samengevoegd!
Het schitterende script "flv2dvd *" ervaart het eindresultaat als één flashfile, maakt een iso... die... niet te geloven... niet hapert!
Avidemux is weer een grafishe "black box" met knoppen. Maar wat gebeurt er van binnen als je die files samenvoegt?
Waarschijlijk dit:
:~$ mencoder -forceidx -of lavf -oac copy -ovc copy -o output.flv clip1.flv clip2.flv clip3.flv... clip(n).flv
Ook dat stond gewoon op internet.
Conclusie... blijven zoeken en niet zomaar geloven wat de eerste de beste "geek" je vertelt!
Ook heb ik nu mijn pensioengerechtigde gierigheid opgegeven en voor re-writable dvd's gekozen! Kan je experimenteren zonder dvd's onmiddellijk in de vuilbak te moeten gooien!


« Laatst bewerkt op: 2009/04/06, 14:33:44 door mara »
Pardo's First Postulate:
   Anything good in life is either illegal, immoral, or fattening.
Arnold's Addendum:
   Everything else causes cancer in rats.

Offline vanadium

  • Lid
Re: flash video files samenvoegen en op dvd zetten.
« Reactie #12 Gepost op: 2009/04/06, 14:34:15 »
Ik had gesuggereerd de mpgs samen te voegen: ik wist niet of Avidemux met flash overweg kon. Als avidemux met flash overweg kan, en je die reeds laat samenvoegen, dan is dat des te gemakkelijker.

Voordeel van de commandolijn en een scriptje is dat je dit allemaal zeer vlug opnieuw kunt doen, als je dat nu en dan eens nodig hebt.

Offline mara

  • Lid
Re: flash video files samenvoegen en op dvd zetten.
« Reactie #13 Gepost op: 2009/04/06, 21:41:40 »
Mijn beste vanadium,
Als ik het over "de eerste de beste geek" had, was dat niet voor jou bedoeld. Jouw uitleg was zeer helder en heb ik zeer gewaardeerd. Nee... ik had het over die kerel die het samenvoegen van flv files met avidemux ongelofelijk ingewikkeld maakt.
Het moet gezegd dat de synchronisatie beeld/klank toch niet perfect is als je flv2dvd gebruikt! Hij speelt wel naadloos.
Ik heb jouw raad gevolgd gisteren en de mpgs samengevoegd met behulp van DeVeDe en omgezet naar iso onder 1titel.
De dvd speler speelt dat niet naadloos af: je hebt een korte pauze op het einde van een file voor hij de volgende start - een half secondje of zo - maar beeld/klank synchronisatie is perfect en... hij speelt alles af, geen probleem.

Ik kan geen scripts schrijven maar wel permanente aliasen maken.
Aliasen staan in de .bashrc-file. Zo heb ik voor de dagelijkse upate/upgrade een alias: alias up='sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade'
Als ik de upgrades voor jaunty (ja ik heb de beta versie geïnstalleerd) wil opvragen, hoef ik in de terminal slechts up in te tikken!

Vermits ik dan toch dingen, die mij interesseren en die in stukken gekapt zijn op youtube, op mijn computer ga afspelen, zal ik nog veel flv-files samenvoegen! Daarom heb ik deze alias in de .bashrc gestoken (vergeet niet sudo gedit .bashrc te doen en als je bang bent, maak dan eerst een kopie van de .bashrc):
alias flvmerge='mencoder -forceidx -of lavf -oac copy -ovc copy -o output.flv'
Downloaden doe je bvb. met downloadhelper in firefox. Ik doe het tegenwoordig ook met youtube-dl in de terminal.
Ik hernoem dan elke file met een passende naam, het nummer van de juiste volgorde en uiteraard .flv. Bvb.: "liefdesliederen[1...n].flv" Het enige dat je moet doen is in de terminal cd-en naar de folder waar je uw flv files opgeslagen hebt en dan in te tikken:
flvmerge liefdesliederen*.flv en je ziet het proces zich voor je ogen afspelen. In de folder vind je dan een output.flv, die je dan ook naar believen kunt hernoemen en die je favoriete mediaspeler naadloos afspeelt!


« Laatst bewerkt op: 2009/04/06, 21:48:10 door mara »
Pardo's First Postulate:
   Anything good in life is either illegal, immoral, or fattening.
Arnold's Addendum:
   Everything else causes cancer in rats.

Offline track

  • Lid
Re: flash video files samenvoegen en op dvd zetten.
« Reactie #14 Gepost op: 2009/04/06, 22:44:08 »
Nou Mara,

volgens mij ga je heel makkelijk om met de commandolijn.  Dus niks met "... maar ik maak me geen illusies !".
De stap naar een eigen scriptje is hier trouwens maar heel klein. 
Kijk een keer hier: http://www.w3reference.com/bashprogramming.html  (is trouwens ook bij mij de "basic" handleiding)
Je bent veel grondiger aan de slag dan menigeen jonge "muis-en-klik" deskundoloog.

Vriendelijke groet,

track

Offline vanadium

  • Lid
Re: flash video files samenvoegen en op dvd zetten.
« Reactie #15 Gepost op: 2009/04/07, 09:33:23 »
Citaat
Mijn beste vanadium,
Als ik het over "de eerste de beste geek" had, was dat niet voor jou bedoeld.
Dat had ik ook niet zo begrepen, hoor  ;)

Citaat
mpgs samengevoegd met behulp van DeVeDe
Hierbij maak je verschillende "titels" wat de korte onderbreking tussen de fragmenten verklaart. Een andere benadering is de mpg's op voorhand combineren (je kan natuurlijk jou gecombineerde flashvideo meteen transcoderen). Als die dan in DeVeDe gebruikt wordt, heb je slechts één titel.

Zoals track terecht opmerkt, maak jij inderdaad schitterend gebruik van de commandolijn op niveau van een poweruser. Als ik jou was, zou ik daarom ook nog wat verder experimenteren met dvdauthor: als je dat ook voor elkaar krijgt, dan kan het allemaal zeer geautomatiseerd worden. Dat moet kunnen met de gepaste commandolijn opties, want achter de schermen gebruikt DeVeDe wellicht net diezelfde dvdauthor.



Offline mara

  • Lid
Re: flash video files samenvoegen en op dvd zetten.
« Reactie #16 Gepost op: 2009/04/07, 13:53:52 »
Beste track & vanadium, doe deze breedsprakerige ouderling niet blozen!  :rolleyes:
Bedankt voor de link, mijn waarde track.
Het zijn maar de basics die ik ken. Ik heb het zelfs een tijdje laten varen, nadat ik een boekje gekocht had dat zo verduiveld moeilijk was dat het rood voor mijn ogen werd. Een heleboel uitleg over variabelen en parameters (in 't engels en waarschijnlijk geschreven voor gevorderden) waar ik geen snars van begreep.
Goed ik ga het opnieuw proberen met jouw site. Maar geef toe: het vraagt moed... het is echt wel een studie!
Je moet vlot kunnen typen (ben ik aan 't leren) en je moet zeer geconcentreerd zijn. Vanmorgen had ik nog zo'n 20 bestandjes verzet met het mv commando en pas na het tiende of zo, kreeg ik in de gaten dat ik een letter verkeerd geschreven had... en je kunt meteen herbeginnen  :|
Maar het is zoals Marcel Gagné - de schrijver van het boek "Moving to Ubuntu Linux" - zegt: "Het beheersen van de shell geeft een heel apart gevoel van macht over je systeem!"
Maar kom me niet vertellen dat het gemakkelijk is! Het is oefenen en stug volhouden... je moet het leuk vinden!

Beste vanadium: ik heb geconstateerd dat het samenvoegen van de flvfiles, een afspeebare .flv video oplevert van dezelfde kwaliteit als de oorspronkelijke files en met dezelfde synchronisatie van beeld/klank. Goed om op te slaan, als je plaats genoeg hebt op je computer (of een externe schijf), en die dan op je comp te bekijken.
Die samengevoegde file omzetten met flv2dvd geeft (serieuse) de-synchronisatie!
Ik ga daarom nog eens proberen elke file afzonderlijk te transcoden naar mpg en die dan samen te voegen. Bij mijn vorig experiment had ik daarmee succes wat betreft synchronistatie beeld/klank. Waar ik nu mee bezig ben is een mooie biografische film, in tien stukken.
Het eerste wat mij overkwam is dat ik eens keek naar de opties bij youtube-dl. Ik zag daar staan -b: best quality Dus: youtube-dl -b youtube-url ingetikt. Wel... er kwam geen .flv maar .mp4 file uit! Mijn alias flvmerge werkte niet. Dan maar Avidemux van stal gehaald. Format op mp4 gezet en file opgehaald. Bij elke file gaf hij dit:



Ik heb die waarschuwing echter genegeerd en hij voegde ze samen en flv2dvd zette ze om naar iso met slechte synchronisatie van beeld en geluid.
Maar dat had ik bij het vorig experiment ook en dat waren flv files!
Wat doet flvtool2 eigenlijk? Ik heb ergens gelezen dat je elke file moet "behandelen" met flvtool2 -D your.flv en nadat je ze samengevoegd hebt met flvtool2 -U joined.vlfHeeft iets te maken met meta-dinges (ziet ge: zo slim ben ik niet hé!) Kunt ge met die tool de synchronisatie beeld/klank fixen?

En als ge nu roept: "Stop met lullen! Waarom al die woorden! Jij ouwe kletskous!" dan antwoord ik: "Omdat ik wil leren typen verdorie! Hoe kunt ge nu leren typen als ge niks te schrijven hebt!!!"  :evil:
« Laatst bewerkt op: 2009/04/12, 19:42:46 door mara »
Pardo's First Postulate:
   Anything good in life is either illegal, immoral, or fattening.
Arnold's Addendum:
   Everything else causes cancer in rats.

Offline vanadium

  • Lid
Re: flash video files samenvoegen en op dvd zetten.
« Reactie #17 Gepost op: 2009/04/07, 16:15:50 »
Wat de syncproblemen bij het samenvoegen van video betreft: dat kan liggen aan verschillende "delay's" tussen verschillende clips. Stel clip 1 heeft een delay van 0 mS en clip 2 een delay van 20 ms (audio stream moet 20 ms later gestart worden dan video stream), dan zal bij het samenvoegen de audio van het gedeelte van klip 2 20 ms te vroeg komen.

Er is kans op verschillende audio delays als je videootjes van verschillende oorsprong zijn.

Om daar geen last van te hebben, zou je wellicht je video moeten samenstellen met een meer gesofisticeerd, niet lineair videoediting programma, niet met een relatief eenvoudig programma dat video en audio zonder meer aan elkaar plakt.

Ik denk dat je om dergelijke problemen te vermijden, best probeert met afzonderlijke titels te werken. Het feit dat er een kleine onderbreking is, lijkt mij geen groot bezwaar als het toch om onafhankelijke clips gaat.

Offline mara

  • Lid
Re: flash video files samenvoegen en op dvd zetten.
« Reactie #18 Gepost op: 2009/04/07, 21:57:44 »
Citaat van: vanadium
Ik denk dat je om dergelijke problemen te vermijden, best probeert met afzonderlijke titels te werken. Het feit dat er een kleine onderbreking is, lijkt mij geen groot bezwaar als het toch om onafhankelijke clips gaat.

Beste vanadium,
Ik had hetzelfde gedacht als jij, zelfs al gaat het niet om onafhankelijke clips, maar om één film. Zoals mijn eerste experiment: een gesprek tussen Iris Murdoch en Krishnamurti van anderhalf uur. De dvdspeler stopt 1seconde midden in een zin.... maar dat is veel minder erg dan een decalage van 10 seconden naar het einde van de film.
Maar wat blijkt?! Als ik de flv files afzonderlijk omzet naar mpg en die dan samenvoeg en met Devede een iso maak - van één grote mpg file dus - is de decalage toch verdwenen!
Het punt was: hoe mpg files samenvoegen? Dat ffmpeg commando - waarin je dan de in- en output verandert met uitgang .mpg - scheen te werken, maar ik kon het bij de test niet openen... ik kreeg foutmelding terug van de vlc-speler en ook van de mplayer. Ik heb het maar niet geriskeerd om het om te zetten naar dvd.
Wat nu gedaan? "Cat werkt met mpg," vond ik op het internet. (berichtje uit de breezy tijd! 2005). (Bij flv dus niet, had ik al ondervonden.)
Eerst: cat myfile*.mpg >> output.mpg geprobeerd... zaten niet in de juiste volgorde.
Dus braaf: cat myfile1.mpg  myfile2.mpg .... myfile10.mpg >> output.mpg en verdorie... je krijgt een naadloze file en de synchronisatie is in orde.
Ik heb er een iso van gemaakt met Devede en gebrand... gecheckt met de vlc-speler en de synchronisatie was in orde.

Ik heb ook geprobeerd de mpg file samen te voegen met avidemux. Ik heb niet kunnen uit vinden hoe dat moet.
Ik zette het formaat op ' mpg video'. Ik haalde de eerste file op en kreeg dit venster:



Ik drukte eerst op 'no'. Toen kreeg ik: "can't open file". Dan maar op 'yes' gedrukt. Toen kreeg ik dit:



Sorry... is mij te bizar. Als jij zin hebt: wil je 't eens uitzoeken?

In ieder geval: het cat-commando werkt bij mpg files.

« Laatst bewerkt op: 2009/04/12, 19:53:51 door mara »
Pardo's First Postulate:
   Anything good in life is either illegal, immoral, or fattening.
Arnold's Addendum:
   Everything else causes cancer in rats.

Offline vanadium

  • Lid
Re: flash video files samenvoegen en op dvd zetten.
« Reactie #19 Gepost op: 2009/04/07, 22:50:56 »
Citaat
Maar wat blijkt?! Als ik de flv files afzonderlijk omzet naar mpg en die dan samenvoeg en met Devede een iso maak - van één grote mpg file dus - is de decalage toch verdwenen!
Je voegt niet samen met DeVeDe, je creëert afzonderlijke titels.

Ik weet niet of het "cat" commando zuiver is. Het blijkt wel te werken, maar ongetwijfeld moet er toch wat "garbage" in je gecombineerd bestand zitten, nl. de headers van de verschillende mpeg bestanden. Er bestaan tooltjes om mpeg samen te voegen (of te splitsen) (wellicht kan dat ook met ffmpeg?).

Avidemux moet een mpeg bestand éérst indexeren om ermee te kunnen werken.

Offline mara

  • Lid
Re: flash video files samenvoegen en op dvd zetten.
« Reactie #20 Gepost op: 2009/04/08, 08:04:42 »
Citaat van: vanadium
Je voegt niet samen met DeVeDe, je creëert afzonderlijke titels.

Dat begrijp ik nu ja. Maar die "concatenated" file is maar één file. Dus maakt DeVeDe maar 1titel aan van dat ene file enne.... de synchronisatie blijkt in orde! De beeldkwaliteit... mmmm... Sommige van die upgeloade files zijn veel beter dan andere... je moet daar dan wat geluk mee hebben.
Ik zal het dan nog eens proberen met avidemux. Als jij weet hoe je het doet met ffmpeg (mpg files samenvoegen), geef je dat dan even door? Zelf zoek ik ook verder. Voorlopig ben ik met geweld van de computer verwijderd door andere huisgenoten, die zich ook wel eens willen amuseren. Tot later.
Pardo's First Postulate:
   Anything good in life is either illegal, immoral, or fattening.
Arnold's Addendum:
   Everything else causes cancer in rats.

Offline mara

  • Lid
Re: flash video files samenvoegen en op dvd zetten.
« Reactie #21 Gepost op: 2009/04/09, 09:55:35 »
Beste Vanadium,
Dat het 'cat' commando "garbage" zou opleveren zou wel kunnen. Maar op wat "gestutter" na lijkt alles in orde.
Uiteindelijk heb ik ook nog geëxperimenteerd met avidemux.
Wat blijkt te werken is: file openen, 'ja' bij de vraag om te indexeren en 'nee' bij de vraag "append files," dan onder file op de append-knop drukken en zo alle files afwerken: dus... bij het eerste venstertje 'yes' bij het tweede 'no'! en dan saven. Waarom dat zo is weet ik niet. Bij alle andere manieren zijn er samenvoegfouten.
En ja... de Format-knop op mpg-ps(A+V) zetten!

Een goed ffmpeg-commando om mpg samen te voegen heb ik nog niet gevonden. Degene die ik heb laat het geluid weg... ik bedoel:
mencoder -forceidx -of lavf -oac copy -ovc copy -o output.mpg clip1.mpg clip2.mpg ... clip(n).mpg
Apropos... ik vind je avatar prachtig! Van wie is dat standbeeld eigenlijk?
Pardo's First Postulate:
   Anything good in life is either illegal, immoral, or fattening.
Arnold's Addendum:
   Everything else causes cancer in rats.

Offline vanadium

  • Lid
Re: flash video files samenvoegen en op dvd zetten.
« Reactie #22 Gepost op: 2009/04/09, 11:35:31 »
Hier http://www.arsgeek.com/2006/08/07/how-to-join-multiple-avi-or-mpg-files/
heb ik dit gevonden

mencoder -oac copy -ovc copy *.mpg -o final_movie.mpg

*.mpg kan je gebruiken als je directory *enkel* die mpg's bevat die je wil samenvoegen. Anders moet je dit vervangen door de eigenlijke bestandsnamen

terzijde: mijn avatar staat in het Capitolijns museum in Rome. Het is een zeer oud beeld, eigenlijk nog uit de Etruskische periode. Het zou Brutus de oudere voorstellen, de eerste consul van Rome, maar dat is meer onderstelling dan feit.

Mijn eerste kennismaking met het beeld was: ik draaide mij om en keek recht in zijn gezicht: enigszins een verschietachtige ervaring. Het is gigantisch knappe bronzen beeldhouwkunst, waarin de Etrusken zeer sterk waren. Alleen het hoofd is authentiek: de mantel werd er later aan toegevoegd.

Dankzij de magie van gimp staat het beeld voor het ogenblik in een idyllische seizoenale buitenomgeving ...

Offline mara

  • Lid
Re: flash video files samenvoegen en op dvd zetten.
« Reactie #23 Gepost op: 2009/04/09, 21:42:59 »
Schitterend verhaal!
(fotos bewerken.... iets waar ik mij nog niet aan gewaagd heb... heb mij wel onlangs een klein digitaal toestelletje aangeschaft... uitzicht op nieuwe probeersels en scholing!)

Jouw code werkt.... met één draw-back... alleen mplayer kan dat afspelen! Vlc en Totem-niet (onbekende plug-in zegt die)
Terwijl de plaksels van cat en avidemux door de drie geopend kunnen worden.

Maar ik heb genoeg materiaal om mijn downloadsels te kunnen samenvoegen en desnoods op dvd te zetten.
Bedankt voor je zeer gewaardeerde hulp! En misschien tot later!


Alligater!
Pardo's First Postulate:
   Anything good in life is either illegal, immoral, or fattening.
Arnold's Addendum:
   Everything else causes cancer in rats.

Offline mara

  • Lid
Re: flash video files samenvoegen en op dvd zetten.
« Reactie #24 Gepost op: 2009/04/11, 09:04:53 »
Ik heb een algemenere vraag.
Ik heb een aantal screenshots upgeloaded.
Ik sla die op in een picasa-album van google en post de locatie-link.
Ikzelf zie die knipsels soms wel, soms niet.
Ik heb de indruk dat het niet al te best werkt met picasa.
Twee puntjes:
1. Zijn mijn screenshots zichtbaar voor jullie (altijd of soms)?
2. Suggesties voor een beter plaats om eigen materiaal - foto's, screenshots - op te slaan op het web.
Bedankt op voorhand.
Mara.

Ps.: Heb inmiddels imageshack gevonden en ik ga dat gebruiken.
« Laatst bewerkt op: 2009/04/12, 19:57:56 door mara »
Pardo's First Postulate:
   Anything good in life is either illegal, immoral, or fattening.
Arnold's Addendum:
   Everything else causes cancer in rats.