Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: UPnP of NFS server opzetten op Linux Mint inclusief ondertitels.  (gelezen 426 keer)

Offline jos34

  • Lid
Hoe kan ik dit doen? Ik brobeer dit met de AC Ryan Play On HD Mini.
Maar het lukt mij niet, ten eerste krijg ik alleen UPnP servers aan de praat. SMB of NFS lukt niet. En weet niet wat er nog meer is, en ik geloof niet dat een FTP server hiervoor bruikbaar is of wel?
Het grootste probleem is dat ik eigenlijk nergens de ondertiteling (.srt) aan de praat krijg. Plex speelt bovendien bij mij alleen MKV bestanden, dus geen MP4 en Avi.
Ook spelen bij de UPnP server bestanden helemaal niet af die overigens wel gezien worden. Het gaat hierbij met name om MediaTomb.
Kan iemand mij helpen? Ik wil wel absoluut een GUI tool als het kan dus zou ik het fijn vinden als jullie hier rekening mee houden!
« Laatst bewerkt op: 2015/08/01, 10:12:42 door jos34 »

Offline MKe

  • Lid
Re: UPnP of NFS server opzetten op Linux Mint inclusief ondertitels.
« Reactie #1 Gepost op: 2015/08/01, 21:03:08 »
Ondertiteling is mij ook nooit gelukt. Het blijkt dat dit ook nog afhangt van de televisie waar je naar streamed. De mijne pikt het niet op.

Offline jos34

  • Lid
Re: UPnP of NFS server opzetten op Linux Mint inclusief ondertitels.
« Reactie #2 Gepost op: 2015/08/03, 15:48:38 »
Is een NAS een oplossing? Bij een NAS maakt het sowiezo niet uit wel bestandstype het is toch?, deze deelt de hele schijf toch? dus dan zuden die ondertitel bestanden sowiezo moeten worden gezien toch?

Offline Bloom

  • Lid
Re: UPnP of NFS server opzetten op Linux Mint inclusief ondertitels.
« Reactie #3 Gepost op: 2015/08/03, 15:51:21 »
Om .srt bestanden automatisch te laten herkennen door de afspeelsoftware, moeten ze meestal exact dezelfde naam hebben als de .mkv en in dezelfde directory staan. Alleen een extra taalindicatie toevoegen mag: bijvoorbeeld blablabla.NL.srt wordt herkend als een vertaalbestand voor blablabla.mkv.

Offline MKe

  • Lid
Re: UPnP of NFS server opzetten op Linux Mint inclusief ondertitels.
« Reactie #4 Gepost op: 2015/08/03, 22:53:06 »
Ik heb een nas en nee, het lost het probleem niet op. Controleer eerst eens of je tv wel een ondertiteling uit een stream kan lezen. De mijne kan dat namelijk niet.