Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Xubuntu] Inlog-/aanmeldscherm wordt niet weergegeven  (gelezen 3115 keer)

[Xubuntu] Inlog-/aanmeldscherm wordt niet weergegeven
« Gepost op: 2012/10/27, 09:50:21 »
Beste mensen,

Na de bootscreen/bootsplash gaat mijn scherm op zwart. Wanneer ik mijn wachtwoord intyp en op enter druk gaat de computer weer verder en krijg ik gewoon weer beeld zodra ik ingelogd ben.
Wat kan ik hieraan doen?

Het betreft Xubuntu 12.04.

Gr. Niels

Re: [Xubuntu] Inlog-/aanmeldscherm wordt niet weergegeven
« Reactie #1 Gepost op: 2012/10/27, 10:43:11 »
Mag ik vragen wat je precies bedoeld?
Je start je pc op en dan moet je inloggen met naam en wachtwoord. Dit heb je zelf ingegeven bij de installatie.
Je kan dit veranderen.

Als het gaat om het op zart gaan van je beeldscherm als je even niets doet en je moet daarna weer inloggen, dan moet je dat even uitzetten bij instellingen en dan schermbeveiliging. Daar staat een vinkje bij als je wilt dat je weer moet inloggen als je de schermbeveiliging hebt aanstaan en je wilt weer verder werken.

Bedoel je dit allemaal niet, dan even vertellen wat je wel bedoeld.

Ja, dat begrijp ik. Maar wanneer het aanmeldscherm hoort te verschijnen gaat het scherm op zwart. Wanneer ik dan mijn wachtwoor intyp (met zwart scherm) en op enter druk kom ik op mijn bureaublad terecht.

Re: [Xubuntu] Inlog-/aanmeldscherm wordt niet weergegeven
« Reactie #2 Gepost op: 2012/10/28, 10:42:27 »
Niemand?

Re: [Xubuntu] Inlog-/aanmeldscherm wordt niet weergegeven
« Reactie #3 Gepost op: 2012/10/28, 11:31:52 »
Start in het Grub scherm eens de op van de tweede regel (geavanceerd) kies dan weer de tweede regel (recovery mode) kies in het menu, na een hoop witte tekst die voorbij schiet, de veilige grafische mode. Krig je nu wel een normaal inlogscherm te zien? Zo ja dan zal waarschijnlijk niet de juiste driver voor je grafische kaart geladen zijn.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: [Xubuntu] Inlog-/aanmeldscherm wordt niet weergegeven
« Reactie #4 Gepost op: 2012/10/28, 13:22:52 »
Start in het Grub scherm eens de op van de tweede regel (geavanceerd) kies dan weer de tweede regel (recovery mode) kies in het menu, na een hoop witte tekst die voorbij schiet, de veilige grafische mode. Krig je nu wel een normaal inlogscherm te zien? Zo ja dan zal waarschijnlijk niet de juiste driver voor je grafische kaart geladen zijn.
Sorry, maar ik begrijp het niet helemaal.
Hoe kom ik in het Grub?

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: [Xubuntu] Inlog-/aanmeldscherm wordt niet weergegeven
« Reactie #5 Gepost op: 2012/10/28, 13:33:29 »
Op de linker-shift toets rammelen tijdens het opstarten, dan hoor je het GRUB menu te krijgen.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: [Xubuntu] Inlog-/aanmeldscherm wordt niet weergegeven
« Reactie #6 Gepost op: 2012/10/28, 14:24:49 »
Op de linker-shift toets rammelen tijdens het opstarten, dan hoor je het GRUB menu te krijgen.
Heb ik net geprobeerd, maar ik kom dan niet in de GRUB terecht.

Re: [Xubuntu] Inlog-/aanmeldscherm wordt niet weergegeven
« Reactie #7 Gepost op: 2012/10/28, 14:42:09 »
De computer start.
Witte letters verschijnen. Dit is het BIOS.
Zodra deze witte letters verdwijnen druk je op de SHIFT toets.
Het GRUB menu moet nu verschijnen.

Re: [Xubuntu] Inlog-/aanmeldscherm wordt niet weergegeven
« Reactie #8 Gepost op: 2012/10/28, 20:14:30 »
Start in het Grub scherm eens de op van de tweede regel (geavanceerd) kies dan weer de tweede regel (recovery mode) kies in het menu, na een hoop witte tekst die voorbij schiet, de veilige grafische mode. Krig je nu wel een normaal inlogscherm te zien? Zo ja dan zal waarschijnlijk niet de juiste driver voor je grafische kaart geladen zijn.
Wanneer ik de GRUB open heb ik slechts de volgende mogelijkheden:
  • Xubuntu ....
  • Xubuntu .... (herstelmodus)
  • Previous version of Linux ...
  • Memtest
  • Memtest x86

De optie die jij beschrijft kan ik er niet tussen vinden.

Re: [Xubuntu] Inlog-/aanmeldscherm wordt niet weergegeven
« Reactie #9 Gepost op: 2012/10/28, 20:38:37 »
Xubuntu wijkt wat af van Ubuntu, je moet de tweede regel nemen, deze dus Xubuntu .... (herstelmodus)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: [Xubuntu] Inlog-/aanmeldscherm wordt niet weergegeven
« Reactie #10 Gepost op: 2012/10/29, 10:04:26 »
Xubuntu wijkt wat af van Ubuntu, je moet de tweede regel nemen, deze dus Xubuntu .... (herstelmodus)
Daar kan ik niet de door jou genoemde veilige grafische modus o.i.d. vinden.

Re: [Xubuntu] Inlog-/aanmeldscherm wordt niet weergegeven
« Reactie #11 Gepost op: 2012/10/29, 16:53:19 »
Kijk eens op de site van Pjotr https://sites.google.com/site/computertip/geenbeeld#TOC-Harde-schijf-installatie:-in-de-herstelmodus Ubuntu wijkt wat dat betreft toch meer af van Xubuntu, vandaar de link. Tenzij een van de leden met Xubuntu een beter of ander antwoord heeft.
Mocht dat allemaal niet lukken dan installeer ik Xubuntu, zodat ik "mee kan kijken" :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: [Xubuntu] Inlog-/aanmeldscherm wordt niet weergegeven
« Reactie #12 Gepost op: 2012/10/31, 16:56:14 »
Kijk eens op de site van Pjotr https://sites.google.com/site/computertip/geenbeeld#TOC-Harde-schijf-installatie:-in-de-herstelmodus Ubuntu wijkt wat dat betreft toch meer af van Xubuntu, vandaar de link. Tenzij een van de leden met Xubuntu een beter of ander antwoord heeft.
Mocht dat allemaal niet lukken dan installeer ik Xubuntu, zodat ik "mee kan kijken" :)
Ook daar kan ik het helaas niet uit oplossen, dat is voor Ubuntu. Het wijkt inderdaad zoals je al zei toch aardig veel van Ubuntu af qua dat betreft.

In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: [Xubuntu] Inlog-/aanmeldscherm wordt niet weergegeven
« Reactie #14 Gepost op: 2012/10/31, 21:13:46 »
Sorry verkeerde link geplaatst, kijk hier eens http://journalxtra.com/computer-advice/getting-your-desktop-back-the-almost-definitive-guide-3723/
Ik za?l er eens naar kijken. Ik kwam net ook achter het volgende merkwaardige; wanneer ik de laptop herstart toont ie het aanmeldscherm wel. Maar wanneer ik afsluit en dan opstart niet...

Raar, is het niet?

[Edit]
Ik zie er veel staan, maar niet een deel dat relevant is voor het oplossen van mijn probleem. Kijk ik er misschien overheen of klopt het dat het er niet precies in staat?
« Laatst bewerkt op: 2012/10/31, 21:15:38 door xl3rouwerx »

Re: [Xubuntu] Inlog-/aanmeldscherm wordt niet weergegeven
« Reactie #15 Gepost op: 2012/10/31, 21:24:55 »
Dit is voor alle *buntu smaken, dit voer je uit in de terminal (als root)
Met name dit is voor jou van belang Display Errors, Symptoms & Solutions ik vermoed dat het probleem in je xorgconfig file zit.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: [Xubuntu] Inlog-/aanmeldscherm wordt niet weergegeven
« Reactie #16 Gepost op: 2012/10/31, 22:08:21 »
Dit is voor alle *buntu smaken, dit voer je uit in de terminal (als root)
Met name dit is voor jou van belang Display Errors, Symptoms & Solutions ik vermoed dat het probleem in je xorgconfig file zit.
Ik heb even rustig gekeken, maar ik heb er niet genoeg verstand van om te kiezen welke opties zouden kunnen helpen. En ik weet ook niet welke in juist niet moet gebruiken.

Re: [Xubuntu] Inlog-/aanmeldscherm wordt niet weergegeven
« Reactie #17 Gepost op: 2012/10/31, 23:26:49 »
Je start op in de recovery mode: daar staat iets van root terminal, als je die hebt geopent kan je de volgende commando's uitvoeren:
sudo stop lxdm    en geef een ENTER       lxdm is de display manager. Dan :
sudo dpkg-reconfigurexfce4 en geef een ENTER  xfce4 is de windowmanager.
Hierna geef je het commando sudo reboot en geef een ENTER. Nu start de computer opnieuw op, is het probleem opgelost?
« Laatst bewerkt op: 2012/11/01, 18:50:48 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: [Xubuntu] Inlog-/aanmeldscherm wordt niet weergegeven
« Reactie #18 Gepost op: 2013/01/11, 22:18:31 »
Je start op in de recovery mode: daar staat iets van root terminal, als je die hebt geopent kan je de volgende commando's uitvoeren:
sudo stop lxdm    en geef een ENTER       lxdm is de display manager. Dan :
sudo dpkg-reconfigurexfce4 en geef een ENTER  xfce4 is de windowmanager.
Hierna geef je het commando sudo reboot en geef een ENTER. Nu start de computer opnieuw op, is het probleem opgelost?

Nee, hij herkent een/enkele van die commando's niet. Ik weet niet meer precies welke.

Gr.

Re: [Xubuntu] Inlog-/aanmeldscherm wordt niet weergegeven
« Reactie #19 Gepost op: 2013/01/11, 22:54:30 »
 :-[ Mijn excuses het tweede commando sudo dpkg-reconfigurexfce4  moet zijn sudo dpkg-reconfigure xfce4 Hopelijk werkt het nu wel.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.