Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bios  (gelezen 910 keer)

Offline jabuca

  • Lid
Bios
« Gepost op: 2020/12/26, 15:02:18 »
Hallo allemaal. Ik ben bezig met een Notebook PC Asus K50IJ, om daar Linux Mint op te zetten. Maar wat ik ook probeer in het BIOS, opstarten van usbstick of dvd, het lukt niet. De voorkeur, opstarten van dvd plaats ik naar boven. F10 opslaan etc. hij start altijd op van de harde schijf, en het lukt mij niet om dit te veranderen In het verleden heb ik dat heel vaak wel gedaan zonder problemen. Weet iemand hoe ik het BIOS weer terug kan zetten naar de fabrieksinstellingen? Met vriendelijke groet, jabuca
« Laatst bewerkt op: 2020/12/27, 16:31:25 door jabuca »
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Offline Bloom

  • Lid
Re: Bios
« Reactie #1 Gepost op: 2020/12/26, 15:42:22 »
Schakel in het BIOS de opties Fast Boot en Secure Boot Control uit. Dan kun je tijdens het booten op Esc drukken op een bootmenu te zien en daar te kiezen waar je effectief vandaan wil booten.

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Bios
« Reactie #2 Gepost op: 2020/12/26, 17:11:40 »
Linux Mint != Linux Ubuntu. Even verplaatst dus.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Bios
« Reactie #3 Gepost op: 2020/12/27, 08:30:57 »
Probeer de usb stick op diverse manieren te maken.
Ook kan het soms aan de iso file liggen, test eens met andere linux versies of test met vroeger goed werkende bootable sticks.

Offline jabuca

  • Lid
Re: Bios
« Reactie #4 Gepost op: 2020/12/27, 08:59:26 »
Hallo allemaal.Mijn probleem is opgelost. Eerst het antwoord van Bloom; en ik dacht dat mijn instellingen wel goed stonden, maar booten van usb of dvd lukte niet. Toen ben ik gaan zoeken met het antwoord van Bloom; fast boot en secure boot control uit, Asus K50IJ.En ten heb ik dit gevonden. Dat was voor mij ook helemaal nieuw.
https://www.youtube.com/watch?v=cBUIErJ4W9g
Allemaal bedankt voor het meedenken, en vriendelijke groet van jabuca
« Laatst bewerkt op: 2020/12/27, 10:34:21 door jabuca »
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!