Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: HTML Canvas spel  (gelezen 3020 keer)

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
HTML Canvas spel
« Gepost op: 2010/02/14, 23:04:46 »
Hallo Allemaal,

De laatste tijd ben ik bezig geweest met een spelletje (Ricochet Robots) in HTML5 (canvas) te schrijven. Vandaag klaar met de single player modus van het spel.

Voor wie het spel nog niet kent:
In het spel is het de bedoeling dat een pion (robot) naar een plaats op het speelbord (spot met dezelfde kleur als de pion) verplaatst wordt. De pion beweegt in de gekozen richting tot het een obstakel tegenkomt.

Het spel is te vinden op: http://ronnie.heliohost.org/



Mocht je nog fouten tegenkomen of heb je nog suggesties, dan hoor ik het graag.
(van PM of mail naar peter<dot>puk<at>gmail<dot>com)
Het spel is getest in Firefox 3.5.7 en Google Chrome. IE8 en lager werken niet.

Heb je zin om mee te helpen, dat mag natuurlijk ook.
Momenteel ben ik nog op zoek voor een designer (HTML+CSS) en iemand die overweg kan met php voor het online-multiplayer gedeelte.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: HTML Canvas spel
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/15, 17:53:47 »
het zal wel aan mij liggen maar ik krijg er geen beweging in ???

Offline TVR

  • Lid
Re: HTML Canvas spel
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/15, 18:44:40 »
Bij mij werkt het wel.
Je moet klikken op een van de pionnen (die ronde dingen) en die kan je dan verplaatsen met de pijltoetsen.
 
Rechtsboven zie welke pion je geselecteerd hebt. Linksboven staat het icoontje waar je met je pion heen moet.
De kleur van je pion moet dezelfde zijn als die van het icoontje. Tussen de haakjes staat hoe lang je al bezig bent.

http://img203.imageshack.us/img203/7503/spel.png

Groeten,
Jeroen


« Laatst bewerkt op: 2010/02/15, 19:18:16 door TVR »

Offline Thijsg

  • Lid
Re: HTML Canvas spel
« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/15, 18:54:05 »
Het is wel grappig, maar welke vorm moet waarheen? Zou je afbeeldingen erbij willen zetten?

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: HTML Canvas spel
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/15, 19:21:08 »
en ik gebruik alleen de muis XD

nu lukt het idd, leuk gedaan =D

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: HTML Canvas spel
« Reactie #5 Gepost op: 2010/02/15, 20:37:36 »
Er zitten inderdaad nog wat ruwe kantjes aan het spel.

Als iemand een idee heeft om in de interface duidelijker aan te geven wat de bedoeling is, zodat er een hele lap tekst neer te zetten. Dan meld het even hier in deze thread.

En graag wil ik ook even jullie mening over de besturing.
- Hebben jullie graag dat je pionnen ook met de toetsenbord kunt selecteren (y voor yellow, r voor red etc)
- Vinden jullie het nuttig om de pion ook met de muis te kunnen besturen (en hoe heb je dit dan in gedachten)

Vinden jullie dan de geselecteerde pion in het spel veld duidelijk moet zijn, of zoals nu met het pionnetje ernaast?

TVR: goed bezig zie ik :D
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline TVR

  • Lid
Re: HTML Canvas spel
« Reactie #6 Gepost op: 2010/02/16, 09:48:34 »
Bedankt   =D
Maar om er echt goed in te worden zal ik toch nog meer moeten oefenen   =D

Nu, een mogelijke aanpassing om de spelregels wat duidelijker te maken:
Misschien is het beter dat je eerst de pagina met de spelregels toont na op een van de links 'single player', 'multiplayer' of 'online multiplayer' te klikken.
Op de pagina van de spelregels kan je dan een link bij plaatsen met 'Speel Ricochet Robots' om door te schakelen naar het spel zelf. Zo is de kans groter dat iedereen eerst de regels zal lezen en dus min of meer weet wat de bedoeling is alvorens men aan het spel zelf begint. Dit verkleint het aantal mensen die eventueel zouden afhaken omdat ze geen flauw benul hebben hoe alles in zijn werk gaat.  

Je kan de regels natuurlijk ook recht onder de drie speellinks plaatsen. Daar zouden ze ook duidelijk staan voor de bezoeker van je site. (Dit is misschien zelfs beter dan hetgeen ik hierboven voorstel).

Het was maar een ideetje  ;)
Hopelijk ben je er iets mee!

Groeten,
Jeroen
« Laatst bewerkt op: 2010/02/16, 09:50:12 door TVR »