Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Xubuntu ipv xp ,maar via Belgische server denk ik  (gelezen 488 keer)

Offline sjarel

  • Lid
Xubuntu ipv xp ,maar via Belgische server denk ik
« Gepost op: 2014/04/21, 22:12:00 »
Die pc van de gepensioneerde (pentium4) staat mss 1 maal /3 maand op.Als ik zijn Outlook een commando geef om nieuwe mails binnen te pakken dan zijn het er ca 300.Reklame en al komt binnen.
Ik zal zelf weer het initiatief moeten nemen om er een andere OS op te zetten.
Ik heb Xubuntu gehad en ben zeer tevreden geweest over deze.Ik las ook ergens dat die AbiWord idem is als zijn Word 2003 .Zit er ook een rekenmachine in zoals Exel ?
Thunderbird ,ja natuurlijk.FF is ook ok .
Het lijstje 'direct te doen'ergert me,daar lukt weinig van,of is dat iets met onze Belgische server?
Branden van installatie cd zal wel gaan.
Mss eerst alle foto's vergaren en op stick zetten en dan een paar uur gaan installeren/updaten.
Xubuntu 12.04 Lts

Offline BenMedia

  • Lid
    • Ben-Media
Re: Xubuntu ipv xp ,maar via Belgische server denk ik
« Reactie #1 Gepost op: 2014/04/21, 22:23:01 »
Die pc van de gepensioneerde (pentium4) staat mss 1 maal /3 maand op.Als ik zijn Outlook een commando geef om nieuwe mails binnen te pakken dan zijn het er ca 300.Reklame en al komt binnen.
Ik zal zelf weer het initiatief moeten nemen om er een andere OS op te zetten.
Ik heb Xubuntu gehad en ben zeer tevreden geweest over deze.Ik las ook ergens dat die AbiWord idem is als zijn Word 2003 .Zit er ook een rekenmachine in zoals Exel ?
Thunderbird ,ja natuurlijk.FF is ook ok .
Het lijstje 'direct te doen'ergert me,daar lukt weinig van,of is dat iets met onze Belgische server?
Branden van installatie cd zal wel gaan.
Mss eerst alle foto's vergaren en op stick zetten en dan een paar uur gaan installeren/updaten.

Wat in Windows kan dat kan voor 99.9% ook (Linux) Xubuntu. de zaken die jij opsomt kunnen allemaal draaien in Xubuntu, en waarschijnlijk nog sneller dan in Windows. Het lijstje direct doen lijkt misschien wat ingewikkeld maar neem even de tijd hiervoor. Eenmaal aan Linux gewend zal dit allemaal net zo gewoon voor je worden als Windows voorheen. Succes.
Leverancier Ubuntu, Xubuntu, Lubuntu en Mint PC's

Offline BenMedia

  • Lid
    • Ben-Media
Re: Xubuntu ipv xp ,maar via Belgische server denk ik
« Reactie #2 Gepost op: 2014/04/21, 22:29:17 »
Even vergeten te vermelden, bekend of onbekend met Linux, voor dergelijke ingrepen altijd eerst een goede back-up maken van je opgeslagen bestanden. Je weet maar nooit.
Leverancier Ubuntu, Xubuntu, Lubuntu en Mint PC's

Offline sjarel

  • Lid
Re: Xubuntu ipv xp ,maar via Belgische server denk ik
« Reactie #3 Gepost op: 2014/04/21, 22:44:11 »
Waar ik weinig van ken,het automatisch opstarten naar Xubuntu.Bios settings is ook dikwijls met natte vinger.
Hij zou dus moeten opstarten naar Xubuntu,zonder passwoord.
Die 99,9 % lijkt me een goed argument om te installeren.Als zijn fax/printer Brother maar werkt.Dat ding print enkel nog zwart,iets men de mengkop of zoiets.
De mens is een landmeter die fax of brief beter vertrouwt dan zo'n pc.
Xubuntu 12.04 Lts

Offline sjarel

  • Lid
Re: Xubuntu ipv xp ,maar via Belgische server denk ik
« Reactie #4 Gepost op: 2014/04/23, 12:16:29 »
Ik heb met Pjotr zijn link ( https://sites.google.com/site/computertip/xubuntu ) een dvd gebrand op 4 X brandsnelheid via CDBurnerXP.De Xubuntu versie van 17 april '14 dus.
Zaterdag installeer ik die(meer tijd en soms moet je wat doen) 8-).
Xubuntu 12.04 Lts

Offline sjarel

  • Lid
Re: Xubuntu ipv xp ,maar via Belgische server denk ik
« Reactie #5 Gepost op: 2014/04/29, 09:50:12 »
Aborted 2 maal ,ik denk dat de pc geen dvd lezer heeft.
Maar is er geen oudere Xubuntu die je wel op een cd kan branden.Meermaals heb ik al eens gezien bij een installatie  dat je meteen naar de nieuwste versie kan.
Xubuntu 12.04 Lts