Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Uitnodiging Ubuntu-NL community voor Linuxthemadag 2011  (gelezen 12759 keer)

Uitnodiging Ubuntu-NL community voor Linuxthemadag 2011
« Gepost op: 2011/01/07, 12:55:16 »
Ik kreeg als voormalig vertegenwoordiger events de onderstaande uitnodiging binnen van de HCC. Het leek me het best om deze hier te posten.

edit:
Ik heb het ook op de agenda van de irc meeting gezet, omdat er vrij snel duidelijkheid moet komen naar de HCC.
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Meetings/Meeting20110110#A5.UitnodigingUbuntu-NLLinuxthemadag2011

Citaat
Op 21 mei 2011 is het HCC!Linuxplatform voornemens om de derde
jaarlijkse Linuxthemadag te organiseren.
De Linuxthemadag 2011 heeft als thema 'Security'.
Het is op deze dag uitdrukkelijk de bedoeling dat er voor Linux- en
Open Source-communities, van buiten
HCC, de mogelijkheid bestaat zich te kunnen profileren, ook als uw
community geen directe relatie met het thema heeft.
Vandaar dat wij u, als community willen uitnodigen acte-de-presense te
geven. In facilitaire zin komt dit er op neer dat er u één tafel wordt
geboden
waar u uw community aan het publiek kan tonen.

Op dit moment is onze programmacomissie druk bezig een voor de
bezoekers interessant lezingenprogramma samen te stelen.
Mocht u een interessante lezing klaar hebben liggen of een ander idee
hebben dan bent u van harte welkom een bijdrage aan het programma te
leveren.

Tevens is er ruimte gereserveerd voor een grote Linux-installparty.
Omdat uw community binnen Nederland één van de grote
Linux-distributies vertegenwoordigd
willen wij u verzoeken uw distributie te vertegenwoordigen op deze
installparty. Dit houdt in dat wij u vragen om standbemensing te
verzorgen die de bezoekers van de Linuxthemadag helpt met het
installeren van uw linuxdistributie op hun eigen PC's.

Graag vernemen wij, het liefst voor 16 januari, doch niet later dan 31
januari, of u een bijdrage wilt leveren aan de Linuxthemadag 2011.
« Laatst bewerkt op: 2011/01/07, 13:14:44 door Thomas de Graaff »

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Uitnodiging Ubuntu-NL community voor Linuxthemadag 2011
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/07, 13:04:28 »
Is dat niet te combineren met een Natty-Install-Party ?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Uitnodiging Ubuntu-NL community voor Linuxthemadag 2011
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/07, 13:16:38 »
Dat is zeker een mooie optie, en ik denk dat er genoeg animo bij vrijwilligers is om op zo'n dag mee te helpen. Ik zal me in ieder geval wel aanmelden als er iets wordt gedaan. De vraag is wie het gaat organiseren. :)

Offline TonH

  • Promotieteam
Re: Uitnodiging Ubuntu-NL community voor Linuxthemadag 2011
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/07, 13:46:39 »
Inderdaad een goede optie. Ik wil me wel beschikbaar stellen voor een bijdrage aan de organisatie, lijkt me toch het minste wat je kunt doen als je aangeeft aan het promotie team te willen deelnemen.
Als ik het goed lees moet alleen eerst (deze maand) beslist worden of we sowieso hier aanwezig willen zijn de rest volgt daarna wel.

Re: Uitnodiging Ubuntu-NL community voor Linuxthemadag 2011
« Reactie #4 Gepost op: 2011/01/07, 15:01:34 »
Ik wil ook wel weer meehelpen bij de install party :)

Re: Uitnodiging Ubuntu-NL community voor Linuxthemadag 2011
« Reactie #5 Gepost op: 2011/01/07, 15:21:46 »
Kijk, dat is mooi! :)

Wat er volgens mij zoal moet gebeuren aan organisatie:

installparty:
- vrijwilligers installparty coördineren (aanmeldingen vrijwilligers bijhouden, op de dag zelf aansturen e.d.) vrij veel werk, veel emails e.d. versturen, ontvangen!
- zorgen dat nodige materiaal er is (schermen, toetsenborden, muizen etc.) HCC heeft het nodige waarschijnlijk wel

stand:
- promomateriaal, aankleding regelen voor Ubuntu-NL stand
- vrijwilligers stand coördineren

algemeen:
- afspraken met de HCC bijhouden, communicatie met HCC
- zorgen voor herkenbaar Ubuntu-NL? (badges, shirtjes)

Als we nu zowel voor de installparty, als de stand per taak minimaal twee mensen hebben die het e.e.a. aan organisatie willen oppakken, dan hebben we een mooi teampje. Als van die vier er nog twee zich willen bezighouden met afspraken met de HCC e.d. dan is dat ook gedekt. De ervaring leert namelijk dat mensen soms om welke redenen dan ook kunnen uitvallen, dus minimaal twee per taak lijkt me nodig.

Ik wil me wel als medeorganisator voor de stand inzetten.

Ton, misschien kan jij vast op de releasepartywiki een inschrijfpagina maken voor organisatietaken?
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/ReleasepartyWiki/Inschrijven

Offline TonH

  • Promotieteam
Re: Uitnodiging Ubuntu-NL community voor Linuxthemadag 2011
« Reactie #6 Gepost op: 2011/01/08, 12:52:07 »
Ik heb al vast een inschrijf pagina gemaakt. Om niet met een leeg verhaal te beginnen heb ik mijn naam er maar even neer gezet als organisator.
Als ik het goed zie wil Vistaus zich met de release party gaan bezighouden, Thomas de stand. Zal ik dan Algemeen oppakken?
« Laatst bewerkt op: 2011/01/08, 12:53:39 door TonH »

Re: Uitnodiging Ubuntu-NL community voor Linuxthemadag 2011
« Reactie #7 Gepost op: 2011/01/08, 14:14:51 »
Top Ton dat je de algemene organisatie op wilt pakken :)

Ik heb je de contactgegevens van de HCC vast doorgegeven. Ik kan wel als backup contactpersoon optreden en wil idd. wel een stuk verantwoordelijkheid voor de stand op me nemen.

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Uitnodiging Ubuntu-NL community voor Linuxthemadag 2011
« Reactie #8 Gepost op: 2011/01/08, 14:49:16 »
Ik wil ook wel iets doen!
Ik kan   euh    koffie halen ofzo ;D

*gaat onderhandelen met moeder*



is nog niet zeker of ik mag want overbezorgde ouders, dus ik zet mezelf nog niet op de wiki, okiedokie?
« Laatst bewerkt op: 2011/01/08, 14:56:33 door Luuk de Leest »

Offline TonH

  • Promotieteam
Re: Uitnodiging Ubuntu-NL community voor Linuxthemadag 2011
« Reactie #9 Gepost op: 2011/01/08, 21:23:02 »
Lijkt me wel, de vraag was of we nog weer mee wilden doen en van Thomas wie wil helpen met de organisatie. Wil je meehelpen aan de opzet/organisatie of alleen op de dag zelf?

Re: Uitnodiging Ubuntu-NL community voor Linuxthemadag 2011
« Reactie #10 Gepost op: 2011/01/08, 21:59:46 »
Even een domme vraag ertussendoor. WAAR is dat te doen en van welk uur tot welk uur ?
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline TonH

  • Promotieteam
Re: Uitnodiging Ubuntu-NL community voor Linuxthemadag 2011
« Reactie #11 Gepost op: 2011/01/08, 22:19:29 »
ik ben er vanuit gegaan dat dit alleen de vraag is of we mee willen doen en dat verdere gegevens nog volgen.
De laatste bijeenkomsten met de HCC waren in Ede dus het zal  mij niet verbazen als het ook deze keer daar is.

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Uitnodiging Ubuntu-NL community voor Linuxthemadag 2011
« Reactie #12 Gepost op: 2011/01/08, 22:39:43 »
Lijkt me wel, de vraag was of we nog weer mee wilden doen en van Thomas wie wil helpen met de organisatie. Wil je meehelpen aan de opzet/organisatie of alleen op de dag zelf?
Oh! Alleen op de dag zelf.

Re: Uitnodiging Ubuntu-NL community voor Linuxthemadag 2011
« Reactie #13 Gepost op: 2011/01/08, 23:53:25 »
ik ben er vanuit gegaan dat dit alleen de vraag is of we mee willen doen en dat verdere gegevens nog volgen.
De laatste bijeenkomsten met de HCC waren in Ede dus het zal  mij niet verbazen als het ook deze keer daar is.

Nou, alleen de grote release parties met de HCC waren in Ede ;)
Er was er ook nog 1 in Eemnes, eveneens samen met de HCC ;)

Re: Uitnodiging Ubuntu-NL community voor Linuxthemadag 2011
« Reactie #14 Gepost op: 2011/01/09, 21:41:36 »
Even een domme vraag ertussendoor. WAAR is dat te doen en van welk uur tot welk uur ?
Hallo Prosper,

Dat was inderdaad even niet duidelijk. De themadag van de HCC InteresseGroep (IG) Unix gaat plaatsvinden op zaterdag 21 mei van 10:00 uur tot 16:00 uur in het Postijon Hotel in Bunnik (langs de A12).

De contactpersoon is Bas van den Dikkenberg, bestuurslid van de IG Unix. Reacties kunnen naar bestuur@unix.hcc.nl of bas@dikkenberg.net. De themadag zal georganiseerd worden in samenwerking met de NLLGG (Nederlandse Linux Gebruikersgroep).

Volgende week maandag de 17e organiseer ik een Linuxbabbel in het centrum van Zaandam, vlakbij Amsterdam. Een middag praten over Linux in een ontspannen sfeer (laptop mag mee) over problemen en oplossingen; een light-versie van de bekende install party. Degenen die in de buurt wonen en maandagmiddag tijd en zin hebben kunnen ook gewoon even langskomen en alvast hun ideeen over de themadag in Bunnik op tafel leggen. We hebben een van alle gemakken voorziene vergaderzaal met draadloos internet en koffie en thee. Een beamer zou ik eventueel nog even apart moeten regelen.

Erik (aka marsrover632)

Re: Uitnodiging Ubuntu-NL community voor Linuxthemadag 2011
« Reactie #15 Gepost op: 2011/01/09, 21:51:15 »
Kijk, dat is mooi! :)
afspraken met de HCC bijhouden, communicatie met HCC
Ik wil me wel als medeorganisator voor de stand inzetten.
Ik ga aanstaande zaterdag in Eemnes nog overleggen met Bas vd Dikkenberg. Via de discussielijsten van Unix-IG en de NLLGG-stamtafel is er ook al het nodige overleg.

Ik wil ook Ubuntu-NL ook wel een handje helpen op de dag zelf. Ik ga straks nog even naar de Wiki. Hoe staan julle tegenover een beetje promotie voor GroenLinks? Die houden zich ook intensief bezig met Open Source, Open Standaarden en Unix (Linux, BSD, Darwin enz.).

Erik (aka marsrover632)

Re: Uitnodiging Ubuntu-NL community voor Linuxthemadag 2011
« Reactie #16 Gepost op: 2011/01/09, 22:07:19 »
@marsrover: Leuk, zo'n middag :) Maar kunnen we die ideeën niet beter gewoon hier bespreken? En trouwens, waarom op een maandagmiddag? Dat lijkt me niet zo'n geschikte dag ;)

Offline TonH

  • Promotieteam
Re: Uitnodiging Ubuntu-NL community voor Linuxthemadag 2011
« Reactie #17 Gepost op: 2011/01/10, 10:08:52 »
@marsrover: Leuk, zo'n middag :) Maar kunnen we die ideeën niet beter gewoon hier bespreken? En trouwens, waarom op een maandagmiddag? Dat lijkt me niet zo'n geschikte dag ;)

Ideeën kun je overal bespreken, maar het lijkt me inderdaad ook handiger het op een plaats te centraliseren.
Verder is alle hulp welkom lijkt me. Ik had me aangemeld om actief aan de voorbereidingen deel te nemen en wil na een bericht van Thomas ook wel de organisatie op me nemen. Ik heb alleen geen idee hoe dit normaal gesproken geregeld en in gang gezet wordt. Op verzoek van Thomas heb ik inmiddels een email naar de HCC gestuurd en wacht nu op een reactie van hun.
Vanavond staat het als agenda punt op de meeting, ik kan alleen pas vanaf 20.30 hierbij aanwezig zijn.

Re: Uitnodiging Ubuntu-NL community voor Linuxthemadag 2011
« Reactie #18 Gepost op: 2011/01/10, 12:19:55 »
@marsrover: Leuk, zo'n middag :) Maar kunnen we die ideeën niet beter gewoon hier bespreken? En trouwens, waarom op een maandagmiddag? Dat lijkt me niet zo'n geschikte dag ;)

Ideeën kun je overal bespreken, maar het lijkt me inderdaad ook handiger het op een plaats te centraliseren.
Verder is alle hulp welkom lijkt me. Ik had me aangemeld om actief aan de voorbereidingen deel te nemen en wil na een bericht van Thomas ook wel de organisatie op me nemen. Ik heb alleen geen idee hoe dit normaal gesproken geregeld en in gang gezet wordt. Op verzoek van Thomas heb ik inmiddels een email naar de HCC gestuurd en wacht nu op een reactie van hun.
Vanavond staat het als agenda punt op de meeting, ik kan alleen pas vanaf 20.30 hierbij aanwezig zijn.
Hoi Ton,

Ik wilde de bespreking graag centraliseren in Zaandam op een steenworp van Amsterdam. Ideeen bespreek je makkelijker face-to-face dacht ik. Ik heb net al twee belangstellenden gesproken die vroeger met Unix gewerkt hebben (op mainframe met Vax-VMS) en die hun kennis willen opfrissen.

Als er hier op het forum nog mensen zijn die volgende maandag een paar uurtjes over hebben en hun kennis en ervaring willen spuien. De koffie staat klaar en het 10 minuten met de trein vanuit Amsterdam. Wat houdt je tegen?

Wat die meeting van vanavond? Bedoel je maandagvond de 10e? Ik ben wel gewend om te vergaderen via Mumble, OpenMeeting of iets dergelijks, maar het is niet zo efficient als een goed gesprek in levende lijve. Vanavond heb ik weer een bijeenkomst van GL. De verkiezingen van provinciale staten komen eraan op 2 maart a.s. dus we hebben wel wat te bespreken.

Ik heb al contact gehad met Bas van de Unix-IG van HCC die al een plannetje op poten heeft gezet. Ik ga hem straks nog even bellen; we hebben de komende tijd ten minste 3 bijeenkomsten op stapel staan om de Themadag in Bunnik voor te bereiden die op zaterdag 21 mei gaat plaatsvinden.

Erik (aka marsrover632)

Re: Uitnodiging Ubuntu-NL community voor Linuxthemadag 2011
« Reactie #19 Gepost op: 2011/01/10, 13:50:23 »
Wat die meeting van vanavond?

Ubuntu-NL heeft iedere maand een irc meeting waarbij teamleden en andere communityleden zaken kunnen bespreken:
http://forum.ubuntu-nl.org/ubuntu-nl/voor-iedereen-iedere-10e-van-de-maand-een-open-irc-meeting/

Re: Uitnodiging Ubuntu-NL community voor Linuxthemadag 2011
« Reactie #20 Gepost op: 2011/01/10, 14:30:18 »
@marsrover: Maar als je iets wilt bespreken kun je het eigenlijk beter op een andere dag plannen, liefst in het weekend. Dan kunnen meer mensen en dan valt er ook meer te bespreken. Behalve aankomende zondag dan. Afijn, hoe laat kunnen we binnen lopen?

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Uitnodiging Ubuntu-NL community voor Linuxthemadag 2011
« Reactie #21 Gepost op: 2011/01/10, 15:38:58 »
Ik zou best wel mee willen helpen met de install's op de dag zelf.
Ervoor kan ik niet.

Re: Uitnodiging Ubuntu-NL community voor Linuxthemadag 2011
« Reactie #22 Gepost op: 2011/01/10, 15:48:49 »
@marsrover: Maar als je iets wilt bespreken kun je het eigenlijk beter op een andere dag plannen, liefst in het weekend. Dan kunnen meer mensen en dan valt er ook meer te bespreken. Behalve aankomende zondag dan. Afijn, hoe laat kunnen we binnen lopen?
Ik wilde om 1 uur 's middags beginnen. Zondag en de rest van het weekeinde zijn praktisch wat moeilijk vanwege het feit dat er meer mensen aanwezig moeten zijn; in verband met het openen en afsluiten van het pand en de alarminstallatie. Om allerlei redenen moeilijk in het weekeinde dus blijven doordeweekse dagen over. 's Avonds geldt eigenlijk hetzelfde.

Half maart gaan we naar het nieuwe pand verhuizen aan de andere kant van de stad. Weet nog niet of het dan anders wordt. Voorlopig dus op het eerder ijn het forum genoemde adres in het centrum.

Erik (aka marsrover632)

Re: Uitnodiging Ubuntu-NL community voor Linuxthemadag 2011
« Reactie #23 Gepost op: 2011/01/10, 22:41:54 »
In dat geval kan ik helaas niet komen. Ik moet werken tot 13.00 en dan kan ik pas komen, dus ik ben er pas tegen 14:00/14:30, tenzij dat geen probleem is?

Offline ertai

  • Lid
    • programming
    • http://www.ertai.nl
Re: Uitnodiging Ubuntu-NL community voor Linuxthemadag 2011
« Reactie #24 Gepost op: 2011/01/10, 23:12:32 »
Ik wil wel helpen. Ik zal zo ook even aanmelden op de wiki.

Verder denk ik dat wat GL doet erg goed is, maar we als Open Source-community ons uit de politiek moeten houden, hetzij het beschermen van het Open Source gedachtengoed (tegen softwarepatenten e.d.). Als GL zich wil promoten onder Linux-mensen dan moeten ze denk ik zelf een stand aanvragen.

Overleggen op zo'n moment van de Linuxbabbel is altijd goed. Ideeen zijn altijd welkom, daarom zou ik je ook willen adviseren om de ideeen naderhand hier te posten.
Is je vraag opgelost? Markeer het als [OPGELOST] in de titel van je bericht!