Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opgelost!Eigenschappen en inktniveau van Epson 265 Printer in 10.04  (gelezen 20668 keer)

Re: Eigenschappen en inktniveau van Epson 265 Printer in 10.04
« Reactie #25 Gepost op: 2010/08/29, 15:35:53 »
Niemand die een oplossing weet??
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Eigenschappen en inktniveau van Epson 265 Printer in 10.04
« Reactie #26 Gepost op: 2010/08/29, 16:23:33 »
http://sites.google.com/site/computertip/wachtwoordvergeten
Kun je in ieder geval weer inloggen. ^-^

Edit: voordat je het misschien zelf zegt.......... :rolleyes:  Mocht je automatisch inloggen, dan is het ook een manier voor het aanmaken van een nieuw wachtwoord.
« Laatst bewerkt op: 2010/08/29, 16:26:41 door Mikkel »

Re: Eigenschappen en inktniveau van Epson 265 Printer in 10.04
« Reactie #27 Gepost op: 2010/08/29, 16:44:38 »
Jaa!Ik log automatisch in...... =D
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Eigenschappen en inktniveau van Epson 265 Printer in 10.04
« Reactie #28 Gepost op: 2010/08/29, 17:19:20 »
Twee keer geprobeerd,krijg te zien dat het Unix wachtwoord succesvol is aan gepast,maar als ik mijn andere HD wil inzien als test,werkt het wachtwoord nog steeds niet...
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Eigenschappen en inktniveau van Epson 265 Printer in 10.04
« Reactie #29 Gepost op: 2010/08/29, 17:23:09 »
Pc wel opnieuw opgestart na het wijzigen van het wachtwoord?

Re: Eigenschappen en inktniveau van Epson 265 Printer in 10.04
« Reactie #30 Gepost op: 2010/08/29, 17:50:35 »
Ja,dat doet ie toch als je reboot in tikt en enter klikt.......Kreeg ook gewoon weer het grubscherm te zien....
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Eigenschappen en inktniveau van Epson 265 Printer in 10.04
« Reactie #31 Gepost op: 2010/08/29, 17:58:40 »
Heb het zelfs nog een keer gedaan,zonder succes......
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Eigenschappen en inktniveau van Epson 265 Printer in 10.04
« Reactie #32 Gepost op: 2010/08/29, 19:20:28 »
Eigenzinnige pc heb jij.

Re: Eigenschappen en inktniveau van Epson 265 Printer in 10.04
« Reactie #33 Gepost op: 2010/08/29, 21:40:41 »
Ja,dat klopt wel een beetje.Ik heb in het verleden wel eens dingen gehad,dat ik dacht:hoe is het mogelijk.Maar dat was in Windows....

Maar heeft het niks te maken met die lp groep?
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Eigenschappen en inktniveau van Epson 265 Printer in 10.04
« Reactie #34 Gepost op: 2010/08/29, 23:17:38 »
Maar heeft het niks te maken met die lp groep?

Geen idee. Je vroeg:

Tja,nu is het dus gebeurd,mijn wachtwoord wordt niet meer herkend....... :'(
Dus hoe kan ik nou mijn wachtwoord weer herstellen?

en via de manier op Pjotr's site zóu je gewoon een nieuw wachtwoord moeten kunnen verkrijgen. Dat staat volgens mij los van of je tot die bepaalde groep behoort.
Om te controleren of je wachtwoord nu wel of niet werkt, zou je het kunnen testen met bijvoorbeeld het terminalcommando gksudo nautilusKlopt je wachtwoord, dan zou Nautilus moeten openen.


Edit: even voor de zekerheid: Ubuntu is hoofdlettergevoelig, je moet dus exact het gekozen wachtwoord invullen. Weet je zeker dat Caps Lock niet aanstond tijdens het invoeren van je wachtwoord? Of misschien heb je per ongeluk ergens een hoofdletter gebruikt terwijl het een kleine letter had moeten zijn?

Edit2: op dit moment heb je er niets aan, maar mócht je ooit nog eens in een bestandje gaan zitten 'rommelen', maak dan éérst een back-up van dat bestand, dan kun je dat terugzetten als het systeem in de soep loopt door dat 'gerommel'. ^-^
« Laatst bewerkt op: 2010/08/29, 23:41:48 door Mikkel »

Re: Eigenschappen en inktniveau van Epson 265 Printer in 10.04
« Reactie #35 Gepost op: 2010/08/30, 10:31:37 »
Ik had 1 hoofdletter.Geprobeerd zonder en met,maar werkt allebei niet.En alleen hoofdletters(capslock aan) zie je meteen in het terminalvenster.

Ik vrees dat het een nieuwe install wordt.... :'(
Is het trouwens mogelijk om een backup te maken van de map documenten,en dat die bij een nieuwe install niet geformatteerd wordt?Of sowieso alleen het systeem wordt geinstalleerd zonder formatteren?Recovery mode werkt in ieder geval niet voor mijn probleem.
« Laatst bewerkt op: 2010/08/30, 11:14:16 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline nomko

  • Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: Eigenschappen en inktniveau van Epson 265 Printer in 10.04
« Reactie #36 Gepost op: 2010/08/30, 12:15:30 »
Ik had 1 hoofdletter.Geprobeerd zonder en met,maar werkt allebei niet.En alleen hoofdletters(capslock aan) zie je meteen in het terminalvenster.

Ik vrees dat het een nieuwe install wordt.... :'(
Is het trouwens mogelijk om een backup te maken van de map documenten,en dat die bij een nieuwe install niet geformatteerd wordt?Of sowieso alleen het systeem wordt geinstalleerd zonder formatteren?Recovery mode werkt in ieder geval niet voor mijn probleem.

Nee, aan te raden is om een volledige schone installatie te doen. In je home directory (Persoonlijke mappen) staan een hoop verborgen mappen (open Nautilus en druk op Ctrl+H) waar instellingen staan van diverse programma's. Zou je nu dus gewoon opnieuw installeren zonder eerst je schijf te formatteren, dan neemt de nieuwe installatie de instellingen van de oude installatie klakkeloos over wat kan resulteren in een brakke systeem door diverse "corrupte"  instellingen. En dus waarschijnlijk ook de foute instellingen die je nu al hebt.

Mijn advies: Formatteer de schijf eerst (bv. met een opstart cd van Gparted) en installeer een schone versie!
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

Offline nomko

  • Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: Eigenschappen en inktniveau van Epson 265 Printer in 10.04
« Reactie #37 Gepost op: 2010/08/30, 12:38:09 »
Je kan wel eerst al je documenten en verdere belangrijke dingen natuurlijk even op een externe hd zetten zodat je die gewoon na herinstallatie gewoon weer terug kan zetten.
Dat zou ik dus wel doen!!

Ja, das waar. eerst je documenten backuppen voordat je aan de slag gaat.
En als je dan bezig bent, waarom deel je je schijf niet in in 2 partities? 1 partitie waarop Ubuntu komt te staan (incl. de home directory) en 1 partitie waar je je documenten opslaat. Zo kan je ten alle tijden een verse installatie doen zonder je documenten te verliezen (tenzij je schijf crasht natuurlijk).
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

Re: Eigenschappen en inktniveau van Epson 265 Printer in 10.04
« Reactie #38 Gepost op: 2010/08/30, 13:33:16 »

Hallo!Dat kan toch niet,want ik kan die niet bereiken zonder een goed wachtwoord!!Ik kan geen enkele HD bereiken en een externe heb ik sowieso niet.Dus ik moet dat kunnen met de map documenten.Kan ik die niet comprimeren en dat de nieuwe Ubuntu dat niet kan deleten?Of zoiets?
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Eigenschappen en inktniveau van Epson 265 Printer in 10.04
« Reactie #39 Gepost op: 2010/08/30, 13:35:14 »
Je kan wel eerst al je documenten en verdere belangrijke dingen natuurlijk even op een externe hd zetten zodat je die gewoon na herinstallatie gewoon weer terug kan zetten.
Dat zou ik dus wel doen!!

Ja, das waar. eerst je documenten backuppen voordat je aan de slag gaat.
En als je dan bezig bent, waarom deel je je schijf niet in in 2 partities? 1 partitie waarop Ubuntu komt te staan (incl. de home directory) en 1 partitie waar je je documenten opslaat. Zo kan je ten alle tijden een verse installatie doen zonder je documenten te verliezen (tenzij je schijf crasht natuurlijk).
Dat heb ik gehad..Met een andere HD!Maar daar kom ik nu dus niet meer in......Ook in andere partities kan ik nu niet meer in komen.Maar in de afgelopen dagen heb ik dingen op moeten slaan in Documenten.Zou vervelend zijn als ik die niet meer heb,even als emails. :'(

Ggrrr!Is toch te gek dat in de root het wachtwoord werkt en in Ubuntu zelf niet!Heb ik dat weer.......
« Laatst bewerkt op: 2010/08/30, 13:42:08 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Eigenschappen en inktniveau van Epson 265 Printer in 10.04
« Reactie #40 Gepost op: 2010/08/30, 14:03:08 »
Is toch te gek dat in de root het wachtwoord werkt en in Ubuntu zelf niet!

Dit begrijp ik niet. Je wachtwoord is je wachtwoord en dat werkt of werkt niet, of je er nu een programma mee wilt installeren of als root Nautilus opent. Bij jou werkt dat (nieuwe) wachtwoord dus wél als je gksudo nautilus typt, maar níet wanneer je iets wilt installeren of wilt updaten? ???

Re: Eigenschappen en inktniveau van Epson 265 Printer in 10.04
« Reactie #41 Gepost op: 2010/08/30, 14:48:45 »
Nee,in Nautilus doet hij het ook niet.
Of moet ik zeggen in Grub,zou ook kunnen.Daar werkt hij wel,in Ubuntu niet.In Grub heb ik hem kunnen herstellen,maar dat geld kennelijk niet voor Ubuntu.........
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Eigenschappen en inktniveau van Epson 265 Printer in 10.04
« Reactie #42 Gepost op: 2010/08/30, 18:50:32 »
Nee,in Nautilus doet hij het ook niet.
Of moet ik zeggen in Grub,zou ook kunnen.Daar werkt hij wel,in Ubuntu niet.

Nautilus is wat in Windows de Verkenner is, GRUB is het scherm dat je bij het opstarten ziet en waar je kunt kiezen met welke Ubuntu- (of Windows)versie je wilt opstarten. Dus ik weet niet precies wat je bedoelt met dat het in GRUB wel werkt.
Met de manier die op Pjotr's site staat om een nieuw wachtwoord aan te maken, moet je gewoon zonder problemen een nieuw wachtwoord hebben gekregen. Waarom dat bij jou niet werkt weet ik niet.
Het kan volgens mij niet dat hetzelfde wachtwoord in de ene situatie (Nautilus) niet werkt en in de andere situatie wél, maar met pc's blijf je je elke dag opnieuw verbazen, dus.........

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Eigenschappen en inktniveau van Epson 265 Printer in 10.04
« Reactie #43 Gepost op: 2010/08/30, 18:56:18 »
........ ik kan die niet bereiken zonder een goed wachtwoord!!Ik kan geen enkele HD bereiken.........

Mocht er geen knappe kop voorbijkomen die dé oplossing voor je heeft, dan lijkt een schone installatie mij de snelste oplossing. Wanneer je de pc opstart met een Ubuntu live-cd, dan heb je toch geen wachtwoord nodig om bestanden vanaf de harde schijf/schijven naar een usb-stick over te zetten?

Re: Eigenschappen en inktniveau van Epson 265 Printer in 10.04
« Reactie #44 Gepost op: 2010/08/30, 19:45:38 »
He!Kijk,jij geeft het goede antwoord! XD Ga ik meteen proberen..........
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Eigenschappen en inktniveau van Epson 265 Printer in 10.04
« Reactie #45 Gepost op: 2010/08/30, 21:37:40 »
Helaas,emails is niet mogelijk te backuppen.Je kan wel een map maken voor de hele inhoud van de Thunderbird map,zodat je die later kan omwisselen.Maar je kan in de livecd niet de thunderbirdmap openen,je hebt geen rechten.In Ubuntu normaal kan ik hem wel openen,maar kan ik weer niet kopieren naar de map op die andere partitie of HD omdat ik die niet kan openen.
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Eigenschappen en inktniveau van Epson 265 Printer in 10.04
« Reactie #46 Gepost op: 2010/08/30, 22:21:33 »
Maar je kan in de livecd niet de thunderbirdmap openen,je hebt geen rechten.

Dan kopieer je die hele map toch naar een usb-stick?

Re: Eigenschappen en inktniveau van Epson 265 Printer in 10.04
« Reactie #47 Gepost op: 2010/08/31, 00:58:37 »
 =D
Nee,die truuk kan je wel eens in windows uit halen,maar met de Live CD niet,jammer genoeg......Je hebt geen rechten...
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Eigenschappen en inktniveau van Epson 265 Printer in 10.04
« Reactie #48 Gepost op: 2010/08/31, 10:12:39 »
Ok,na dat ik de belangrijke emails maar heb uit geprint,heb ik Ubuntu weer opnieuw geinstalleerd.En alles werkt dus weer.
Dus kunnen we weer over gaan op ontopic en de groep instellen.
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Eigenschappen en inktniveau van Epson 265 Printer in 10.04
« Reactie #49 Gepost op: 2010/08/31, 12:55:42 »
Femke,zoals ik al een paar post hier boven heb geschreven,ik had niet de rechten om te kopieren,inhoud of de hele map maakt niet uit.
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.