Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: netflix kijken op 32 bits sarah 18 cfxe  (gelezen 887 keer)

Offline fienie

  • Lid
netflix kijken op 32 bits sarah 18 cfxe
« Gepost op: 2016/12/11, 22:34:21 »
Ik heb de volgende link geprobeerd. Alles gedaan zoals daar beschreven alleen wanneer ik netflix start in de windowsbrowser krijg ik de volgende foutmelding Netflix-fout N8156 6205
De fout die je ziet, houdt verband me de invoegtoepassing Silverlight, waarmee Netflix series en films op je computer afspeelt.

Deze fout heeft meestal een van de volgende drie oorzaken:

    Een computerinstelling waardoor benodigde bestanden voor het afspelen van je serie of film niet kunnen worden opgeslagen met Silverlight
    Een probleem met de Silverlight-invoegtoepassing zelf

en probleem met de content die je probeert af te spelen
Heeft iemand ervaring met de volgende installatiemethode en dit probleem?


Re: netflix kijken op 32 bits sarah 18 cfxe
« Reactie #2 Gepost op: 2016/12/12, 00:12:45 »
Ik heb zelf geen netflix, maar wellicht heb je hier wat aan.
Open 'firefox' (versie 49 of hoger en wel de linux versie!)  en ga naar de 3 streepjes (Menu openen) aan de rechterkant.
Ga naar 'voorkeuren' en klik op 'inhoud'.
Vink het boxje 'DRM-inhoud afspelen'
Nu is het alleen nog zaak om Netflix te laten geloven dat je een browser hebt die volgens hun 'geschikt' is.
Dat is te doen met een User-Agent switcher ( https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/user-agent-switcher-firefox/ )
Met een druk op het icoontje die je krijgt kun je Netflix laten geloven dat je met Chrome onder Windows werkt.
Naar het schijnt krijg je dan geen silverlight download box en zou het moeten werken.

Succes, oh en nog een goed bedoeld advies.. Gebruik liever geen windowsbrowser met wine op je computer. Daarmee kun je namelijk een behoorlijk stukje ellende naar binnen sleuren.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline fienie

  • Lid
Re: netflix kijken op 32 bits sarah 18 cfxe
« Reactie #3 Gepost op: 2016/12/12, 07:49:49 »
Dank je wel!  ik zal je advies volgen.

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: netflix kijken op 32 bits sarah 18 cfxe
« Reactie #4 Gepost op: 2016/12/12, 09:26:36 »
Vroeger kon het ook met Google Chrome, maar daar is helaas geen 32 bits variant meer van...

Andere optie is natuurlijk de Google Chromecast, voor 39,- heb je die in huis. Prik het in een beschikbare hdmi poort van je tv/monitor en je kan het met een smartphone bedienen. Super simpel en redelijk voordelig.

Offline fienie

  • Lid
Re: netflix kijken op 32 bits sarah 18 cfxe
« Reactie #5 Gepost op: 2016/12/12, 10:32:18 »
Theo, heb gedaan zoals door jou gemeld echter er komt een "onverwachte foutmelding" code m 7121-1331-p7.
Heb gegoogeld maar weinig gevonden. Weet jij nog iets?

Trouwens Valk bedankt voor de tip .

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: netflix kijken op 32 bits sarah 18 cfxe
« Reactie #6 Gepost op: 2016/12/12, 11:07:24 »

Trouwens Valk bedankt voor de tip .

Graag gedaan, handig ding hoor, ook bijvoorbeeld Uitzending Gemist, YouTube en Spotify (wel premium nodig) kan je zo makkelijk op je tv krijgen. En de kosten zijn gelukkig te overzien.

Hier een overzichtje van de tot dusver ondersteunde apps: https://www.google.com/intl/nl_nl/chromecast/tv/chromecast/apps/