Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Transmission: directory's in torrents zijn veranderd  (gelezen 836 keer)

Offline JJRabbit

  • Lid
Transmission: directory's in torrents zijn veranderd
« Gepost op: 2009/06/17, 23:17:48 »
Hoe kan ik per individuele torrent de download directory instellen?

De home folder had geen vrije schijfruimte meer over, hierdoor is transmission vastgelopen. Nadat ik een paar bestanden had verwijdert en transmission weer opnieuw had opgestart, bleek echter dat alle torrents nu naar het bureaublad verwijzen. Omdat in het verleden niet elke torrent naar het bureaublad was gedownload, worden nu heel veel torrents opnieuw gedownload ondanks dat de volledige bestanden wel op de computer staan alleen in andere directory's.

Ik zou dit graag corrigeren, misschien is er een config waar alle downloaddirectory's per torrent ingesteld kunnen worden?

Offline vanadium

  • Lid
Re: Transmission: directory's in torrents zijn veranderd
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/18, 11:26:02 »
Op het ogenblik dat je een torrent opent, kan je met Transmission aangeven waar de bestanden moeten komen.

Uit wat je beschrijft, vermoed ik dat je de directory waar de torrents allemaal terechtkwamen, hebt verwijderd. Dan probeert hij ze bij een volgende opstart op het Bureaublad te plaatsen.

Wat je kan proberen is op je bureaublad de directories waar nu de bestanden worden gedownload, vervangen door symbolische links met dezelfde naam, die verwijzen naar de nieuwe lokatie waar de bestanden nu staan. Ik vermoed dat bij een volgende start transmission "scant" wat er allemaal is en wat er nog moet gedownload worden.

Offline JJRabbit

  • Lid
Re: Transmission: directory's in torrents zijn veranderd
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/18, 15:29:08 »
Bedankt voor het antwoord.

Citaat
Op het ogenblik dat je een torrent opent, kan je met Transmission aangeven waar de bestanden moeten komen.
Dat is waar, om deze reden is het mogelijk dat torrents niet allemaal dezelfde download directory hebben.

Citaat
Uit wat je beschrijft, vermoed ik dat je de directory waar de torrents allemaal terechtkwamen, hebt verwijderd. Dan probeert hij ze bij een volgende opstart op het Bureaublad te plaatsen.
Ik kan me voorstellen dat je dit vermoeden hebt, het is echter niet zoals het gegaan is. Omdat de harde schijf is vol geraakt zijn er problemen ontstaan met het functioneren van transmission. Vermoedelijk was transmission onder deze omstandigheden niet langer in staat om in een configuratiebestand te schrijven en is de relatie tussen directory-locatie en torrent verloren gegaan.

Citaat
...symbolische links...
Het zou kunnen, maar dan zit ik met al die symbolische links. Ik vermoed dat er een nettere oplossing is. Heeft Transmission zelf misschien ergens staan per torrent waar de bestanden worden opgeslagen?