Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Publisher voor Ubuntu  (gelezen 462 keer)

Offline Anna

  • Lid
Publisher voor Ubuntu
« Gepost op: 2014/04/23, 12:28:53 »
Ik ben op zoek naar sjablonen voor documenten, visitekaartjes maar ook boodschappenlijstjes zoals in Microsoft Publisher. Is er een Ubuntu LibreOffice equivalent voor Microsoft Publisher dat ik kan toevoegen aan LibreOfffice?  Ik heb niet echt een downloadpagina kunnen vinden. Ook in Ubuntu softwarecentrum weet ik niet  wat te kiezen.

Adviezen zijn welkom.

Anna


Re: Publisher voor Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2014/04/23, 13:25:00 »
Scribus is een populair alternatief voor Publisher. Kun je vinden in het Ubuntu Softwarecentrum.

Offline Anna

  • Lid
Re: Publisher voor Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2014/04/23, 13:44:43 »
Scribus is een populair alternatief voor Publisher. Kun je vinden in het Ubuntu Softwarecentrum.

dank je, ik ga het installeren

Offline BenMedia

  • Lid
    • Ben-Media
Re: Publisher voor Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2014/04/23, 14:09:20 »
Ik heb niet echt een downloadpagina kunnen vinden. Ook in Ubuntu softwarecentrum weet ik niet  wat te kiezen.

Adviezen zijn welkom.

Anna

Houd je systeem veilig en installeer alleen programm's uit het softwarecentre.
Leverancier Ubuntu, Xubuntu, Lubuntu en Mint PC's

Frederik

  • Gast
Re: Publisher voor Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2014/04/23, 14:14:35 »
In het software centrum komt maar één programma voor dat Scribus heet en je hoeft niet meer te doen dan alleen te klikken op de knop 'installeren', rechtsboven in het venster.

Re: Publisher voor Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2014/04/23, 20:14:39 »
In het software centrum komt maar één programma voor dat Scribus heet en je hoeft niet meer te doen dan alleen te klikken op de knop 'installeren', rechtsboven in het venster.

Precies. Nogal vreemde opmerking van BenMedia...

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Publisher voor Ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2014/04/24, 16:37:58 »
BenMedia reageerde denk ik op wat hieronder vetgedrukt staat:
Ik ben op zoek naar sjablonen voor documenten, visitekaartjes maar ook boodschappenlijstjes zoals in Microsoft Publisher. Ik heb niet echt een downloadpagina kunnen vinden. Ook in Ubuntu softwarecentrum weet ik niet  wat te kiezen.

Lijkt mij dus een prima advies. ;)

Re: Publisher voor Ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2014/04/24, 20:15:36 »
BenMedia reageerde denk ik op wat hieronder vetgedrukt staat:
Ik ben op zoek naar sjablonen voor documenten, visitekaartjes maar ook boodschappenlijstjes zoals in Microsoft Publisher. Ik heb niet echt een downloadpagina kunnen vinden. Ook in Ubuntu softwarecentrum weet ik niet  wat te kiezen.

Lijkt mij dus een prima advies. ;)

Maar wel een beetje offtopic aangezien ik al een Softwarecentrum-oplossing had gegeven. Bovendien is niet alles onveilig van het web. Als dat zo was, zou veel software niet eens in de pakketbronnen zitten...