Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: inbox evolution [Inmiddels opgelost]  (gelezen 820 keer)

Offline jaalsi

  • Lid
inbox evolution [Inmiddels opgelost]
« Gepost op: 2011/03/31, 21:55:24 »
Iemand trachtte mij een groot aantal e-mails (elk met 5 foto's als bijlagen) te sturen. Ik kreeg de melding dat de inbox vol was, (en de wel verzonden maar niet ontvangen) mailtjes kreeg ik (natuurlijk) niet nogmaals uit de provider.
Hoe kan ik de toegewezen ruimte voor de inbox vergroten?
Alvast dank voor welk antwoord dan ook! :'(
« Laatst bewerkt op: 2011/04/01, 11:16:58 door jaalsi »

FrSu

  • Gast
Re: inbox evolution
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/01, 09:02:45 »
De melding zal van jouw provider gekomen zijn, lijkt mij. Via Webmail inloggen kun je je oude mails weggooien, of je kunt je mailbox vergroten door er ruimte bij te kopen bij jouw provider.

Je kunt in Evolution kiezen of de mail op de server bij de provider moet blijven staan of niet. Dit zou je even moeten checken. Stel het dan zo in dat de mail van de server afgehaald wordt. Dan loopt hij op de server ook niet meer vol. De grootte van de inbox in Evolution wordt m.i. bepaald door jouw opslagcapaciteit binnen Ubuntu en die zal vast meer zijn dan een aantal Gig's.


Offline jaalsi

  • Lid
Re: inbox evolution
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/01, 11:15:54 »
Ik heb even rondgeneusd in Evolution maar de optie om de mail bij de provider al of niet te verwijderen heb ik niet gevonden.
Aangezien het een eenmalige kwestie is, laat ik het er maar bij zitten. Dank voor de moeite! :)

FrSu

  • Gast
Re: inbox evolution [Inmiddels opgelost]
« Reactie #3 Gepost op: 2011/04/01, 15:31:20 »
Ik gebruik Evolution niet meer, ben overgestapt op GMail, maar je kunt het vinden onder jouw account. Daarin kun je deze instelling vinden.

Succes!

Offline vanadium

  • Lid
Re: inbox evolution [Inmiddels opgelost]
« Reactie #4 Gepost op: 2011/04/01, 18:03:35 »
Wellicht kan ook jij, aks het nog de moeite is, hiermee geholpen worden: http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/evolution-probleem-64969/?topicseen