Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Twitter-header voor Ubuntu-NL: wie wil er één maken?  (gelezen 101744 keer)

Twitter-header voor Ubuntu-NL: wie wil er één maken?
« Gepost op: 2014/04/25, 22:20:03 »
Twitter heeft onlangs de profiel-pagina's vernieuwd. Hierdoor is de oude, veel kleinere header op onze Twitter vervangen door een grotere header. De huidige kan, zoals je kunt zien, er dus niet meer mee door. Hierbij dus een oproep aan iemand van de community die een nieuwe header wil maken. Het mooiste zou zijn als ie op een bepaalde manier iets met Ubuntu-NL zou uitralen.

https://twitter.com/UbuntuNL
(de header is dus die ruimte waar je dat uitgerekte logo met paarse achtergrond ziet)

De afmetingen zijn 1500x500, zie OerHeks' reactie hieronder.

Wie voelt zich geïnspireerd om dit te doen? :)
(Evt. ben ik, persoonlijk, bereid om je er een donatie voor te geven als je dat wil.)
« Laatst bewerkt op: 2014/05/13, 22:04:28 door Vistaus »

Re: Twitter-header voor Ubuntu-NL: wie wil er één maken?
« Reactie #1 Gepost op: 2014/04/25, 22:32:01 »
inderdaad 1500 x 500 pixeltjes
https://support.twitter.com/articles/127871

Offline Edje29b6

  • Lid
« Laatst bewerkt op: 2014/04/26, 19:56:51 door Edje29b6 »

Re: Twitter-header voor Ubuntu-NL: wie wil er één maken?
« Reactie #3 Gepost op: 2014/04/26, 21:01:31 »
Kan je hier wat mee ?

http://i610.photobucket.com/albums/tt188/E0252566/Header_zpsa13d7b95.jpg


 

Hij is wel mooi gemaakt, maar het straalt niet helemaal Ubuntu-NL uit maar meer Ubuntu algemeen...

Re: Twitter-header voor Ubuntu-NL: wie wil er één maken?
« Reactie #4 Gepost op: 2014/05/13, 21:55:59 »
Goede avond

ik heb een afbeelding voor twitter is wel 1200x600 jpg bestand als het goed is wort het bestand automatisch aanpassen op twiter url is http://s112.photobucket.com/user/MonsterpoloMonsterpolo/library/?view=recent&page=1

Re: Twitter-header voor Ubuntu-NL: wie wil er één maken?
« Reactie #5 Gepost op: 2014/05/13, 21:59:42 »
Goede avond

ik heb een afbeelding voor twitter is wel 1200x600 jpg bestand als het goed is wort het bestand automatisch aanpassen op twiter  zit bij bijlagen

Re: Twitter-header voor Ubuntu-NL: wie wil er één maken?
« Reactie #6 Gepost op: 2014/05/13, 22:03:22 »
Hallo, erg mooi gemaakt. Alleen zoals ik bij het kunstwerk van de persoon hierboven al zei: hij straalt niet echt Ubuntu-NL uit...
« Laatst bewerkt op: 2014/05/13, 22:04:55 door Vistaus »

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Twitter-header voor Ubuntu-NL: wie wil er één maken?
« Reactie #7 Gepost op: 2014/05/13, 23:27:03 »
Zoiets dan, Vistaus?



Ik zou de Circle of Friends nog wel wat willen vergroten, maar hij is nu al een stuk groter dan het officiele logo. Ik heb het maar niet te gek gemaakt. De U van Ubuntu en de N van Nederland vormen een koppel om het beeld te versterken dat ze/we logisch verbonden zijn.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Twitter-header voor Ubuntu-NL: wie wil er één maken?
« Reactie #8 Gepost op: 2014/05/13, 23:30:39 »
Die is erg mooi, jvecht! Leuk gedaan :) Ik wacht heel even af of Monsterpolo misschien nog met iets komt, maar anders wordt het jouwne.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Twitter-header voor Ubuntu-NL: wie wil er één maken?
« Reactie #9 Gepost op: 2014/05/14, 09:11:44 »
jvecht, maar met een iets andere schikking  =D

Offline avl

  • Lid
Re: Twitter-header voor Ubuntu-NL: wie wil er één maken?
« Reactie #10 Gepost op: 2014/05/14, 09:44:50 »
Leuk, ook met die rood-wit-blauwe stippen..

Re: Twitter-header voor Ubuntu-NL: wie wil er één maken?
« Reactie #11 Gepost op: 2014/05/14, 11:48:36 »
Oh, meer concurrentie, leuk! Dat dichter op elkaar van vanadium past nog net iets beter, vind ik :)

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Twitter-header voor Ubuntu-NL: wie wil er één maken?
« Reactie #12 Gepost op: 2014/05/14, 11:59:40 »
Dat oranje komt mooi uit voor het komende WK. Daarna gaat dat weg?  :)

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Twitter-header voor Ubuntu-NL: wie wil er één maken?
« Reactie #13 Gepost op: 2014/05/14, 12:21:20 »
Dat oranje komt mooi uit voor het komende WK. Daarna gaat dat weg?  :)
WK  :o ? Hoezo WK? Welk WK dan? Dit is Ubuntu Oranje, hoor! Ik heb netjes de kleur gej*** van het officiële svg bestand. Puh!

[plagiaat] Idiote vraag! [/plagiaat]
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Twitter-header voor Ubuntu-NL: wie wil er één maken?
« Reactie #14 Gepost op: 2014/05/14, 12:49:19 »
Precies jvecht. Ubuntu Oranje is de officiële kleur en bovendien is de officiële kleur van NL naast rood-wit-blauw ook nog eens oranje. Twee-in-een dus :)

Offline vanadium

  • Lid
Re: Twitter-header voor Ubuntu-NL: wie wil er één maken?
« Reactie #15 Gepost op: 2014/05/14, 13:29:29 »
Ik zie nu pas dat er staat "Ubuntu Nederland", en niet "Ubuntu Nederlands"  :( Trouwens, is het niet beter om meteen het logo zoals dat nu rechts bovenaan dit forum staat te gebruiken?

Re: Twitter-header voor Ubuntu-NL: wie wil er één maken?
« Reactie #16 Gepost op: 2014/05/14, 13:34:59 »
Ik zie nu pas dat er staat "Ubuntu Nederland", en niet "Ubuntu Nederlands"  :(

Dat klopt ook. Onze Twitter en Facebook gaan over Ubuntu Nederland (wel met vermelding van ons forum, natuurlijk) want Ubuntu-BE heeft daar weer eigen dingen voor.

Trouwens, is het niet beter om meteen het logo zoals dat nu rechts bovenaan dit forum staat te gebruiken?

Dat logo laat zich heel moeilijk uitvergroten. Bovendien zijn bijdragen van de community ook erg leuk om te gebruiken. We zijn niet voor niets een open community, of wel? :)

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Twitter-header voor Ubuntu-NL: wie wil er één maken?
« Reactie #17 Gepost op: 2014/05/14, 13:40:10 »
Mijn logo is in svg formaat, dus vergroten is probleemloos. Als de versie van Vanadium het wordt pas ik hem wel aan - of Vanadium dan. En jullie krijgen het svg bestand vanzelfsprekend.

Overigens heb ik eerst gekeken naar het 2014 artwork van Ubuntu, dus mijn ontwerp is bij de tijd als ik zo vrij mag zijn.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Twitter-header voor Ubuntu-NL: wie wil er één maken?
« Reactie #18 Gepost op: 2014/05/14, 20:51:29 »
SVG-bestand hoeft niet want Twitter en Facebook ondersteunen geen SVG-bestanden, dus moet hem sowieso in PNG uploaden.

Re: Twitter-header voor Ubuntu-NL: wie wil er één maken?
« Reactie #19 Gepost op: 2014/05/15, 11:03:23 »
Voorstellen van kvecht en variant van Vanadium zien er strak uit. Lichte voorkeur voor de variant (staat strak beide N zo schuin onder elkaar). Suggestie: de zwarte lijn om de letters "Nederland" verwijderen geeft een nog strakker beeld. Test en logo zijn dan met elkaar in overeenstemming.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Twitter-header voor Ubuntu-NL: wie wil er één maken?
« Reactie #20 Gepost op: 2014/05/15, 11:47:44 »
Voorstellen van kvecht en variant van Vanadium zien er strak uit. Lichte voorkeur voor de variant (staat strak beide N zo schuin onder elkaar). Suggestie: de zwarte lijn om de letters "Nederland" verwijderen geeft een nog strakker beeld. Test en logo zijn dan met elkaar in overeenstemming.

We zijn lekker bezig met dat logo zo. Leuk om het samen te doen. De variant van Vanadium heeft duidelijk de voorkeur, zo te proeven. Bij het origineel vlagt Nederland en het logo er een beetje achteraan. Dat beviel me ook niet erg, maar het "Nederland" stond mooier op die plek.

Ik heb de variant van Vanadium in de svg gezet en de lijn weggehaald zoals DirkJan voorstelde. Dit is dan het resultaat.



Dat ziet er heel goed uit naar mijn idee! Wat vinden jullie daar van? De afmetingen zijn als aangegeven 1500 bij 500 px.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Twitter-header voor Ubuntu-NL: wie wil er één maken?
« Reactie #21 Gepost op: 2014/05/15, 11:57:09 »
Ziet er inderdaad erg strak uit! :)

Re: Twitter-header voor Ubuntu-NL: wie wil er één maken?
« Reactie #22 Gepost op: 2014/05/15, 14:55:09 »
:-) Heel mooi.

Re: Twitter-header voor Ubuntu-NL: wie wil er één maken?
« Reactie #23 Gepost op: 2014/05/21, 11:45:21 »
Met trots heb is de header nu in gebruik op onze Twitter en onze Facebook! jvecht, ontzettend bedankt (en de anderen ook voor de inspanning en het meedenken) :) Zoals ik al in de OP schreef: als je wilt, doe ik een donatie aan je. Mocht je dit willen, PM me dan even ;)

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Twitter-header voor Ubuntu-NL: wie wil er één maken?
« Reactie #24 Gepost op: 2014/05/21, 14:05:12 »
Hoort het dat de letters aan de onderkant wat wegvallen en er een hap uitgenomen wordt door het onderliggende plaatje?