Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: twijfels over update service  (gelezen 846 keer)

twijfels over update service
« Gepost op: 2018/06/23, 12:16:12 »
om mijn laptop up to date te houden ga ik geregeld naar de update service.
gisterern kreeg ik ineens het volgende te zien (zal proberen een printscreen mee te sturen)
 
blanco scherm
install or remove    download
techn beschrijving
er zal 54,2 MB gedownload worden

en verder niets dan de gebruikelijke knoppen
Ik durf hiermee niet verder te gaan
voor het zelfde geld wordt de heleboel gedeleted
iemand een advies hier voor?
het betreft Ubuntu 16.04 LTS

Offline vanadium

  • Lid
Re: twijfels over update service
« Reactie #1 Gepost op: 2018/06/23, 17:12:29 »
Inderdaad, het ziet eruit alsof "Software & Updates" een slechte dag heeft. Zeer waarschijnlijk niets ernstigs, maar misschien ga je voor één keer betere eens updaten via de terminal. Sluit "Software & Updates" af en werk je systeem eens bij met:
sudo apt update && sudo apt upgrade
Hier zal je wel degelijk alle te installeren pakketten zien, en de installatie zien doorgaan. Hopelijk gaat het dan een volgende keer met "Software & Updates" wel weer goed.

Re: twijfels over update service
« Reactie #2 Gepost op: 2018/06/23, 17:22:46 »
Vanadium,
deze aktie verliep uitstekend
weet ik dat ik weer even up to date ben
mijn dank hier voor.

ook na een herstart geen probleem  tot nu toe
« Laatst bewerkt op: 2018/06/23, 17:25:48 door Lagendijk, M.F. »

Offline vanadium

  • Lid
Re: twijfels over update service
« Reactie #3 Gepost op: 2018/06/23, 18:28:47 »
Heel waarschijnlijk gaat het een volgende keer wel weer goed met het update programma (en wellicht zou de update goed zijn verlopen, zelfs al zag je niet wat er bijgewerkt zou worden).

Re: twijfels over update service
« Reactie #4 Gepost op: 2018/06/23, 20:11:02 »
een paar weken (2)  terug een slechte ervaring met de update service,
er stonden regels in met de streking remove 14 en nog een paar cijfers met 0kb download en ik kon de gehele computer niet meer op starten
ben er dagen mee zoet geweest om alles weer in orde te krijgen op de werk computer.
die melding kreeg ik gisteren op mijn laptop en heb hier de vink weggehaald maar wel de andere updates binnen gehaald
vandaar mijn voorzichtigheid.
helaas gisteren  geen screenshot gemaakt ter verduidelijking .
nogmaals dank Vanadium

Re: twijfels over update service
« Reactie #5 Gepost op: 2018/06/23, 22:57:51 »
een paar weken (2)  terug een slechte ervaring met de update service, er stonden regels in met de streking remove 14 en nog een paar cijfers met 0kb download en ik kon de gehele computer niet meer op starten
Hallo, dit hoort niet. Ik heb in de afgelopen tien jaar nog nooit iets gezien als "remove 14". Dat betekent dat er iets mis is op/met uw systeem (in het update-gedeelte - niets ernstigs op voorhand). U moet even wachten op iemand hier die de juiste opdrachten kent om uw update-systeem te herstellen (iets met sudo apt-get update of iets dergelijks, clean, autoclean, purge...). Zeker weten dat heer Vanadium u hier verder kan helpen. ;)

Offline vanadium

  • Lid
Re: twijfels over update service
« Reactie #6 Gepost op: 2018/06/25, 15:02:33 »
[Zeker weten dat heer Vanadium u hier verder kan helpen. ;)
:o Niet noodzakelijk  ^-^ Het ging nu goed met de terminal. Mijn vermoeden is daarom (maar ik wist de voorgeschiedenis niet) dat het een minder belangrijk probleem was met het grafische programma. Aangezien er geen fout meer is met de terminal vermoed ik sterk dat het de volgende keer ook goed zal gaan met het grafische programma.