Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Burn baby, burn  (gelezen 3296 keer)

GWX

  • Gast
Burn baby, burn
« Gepost op: 2006/06/28, 08:54:01 »
Ik heb sinds kort een nieuwe pc met een cd/dvd-schrijver. DVD's en cd's afspelen doet ie prima, maar als ik wil gaan schrijven gaat ie pruttelen.

Ik heb geprobeerd een cd'tje branden met cdrecord, nautilus, gnomebaker en K3B, maar zonder resultaat. Alle vier de programma's geven geen enkele foutmelding, maar bevriezen gewoon.

(Ik haat het om het te moeten zeggen, maar onder Windows XP werkt 'ie prima - hij is dus niet kapot ;))

Burn baby, burn
« Reactie #1 Gepost op: 2006/06/28, 09:38:25 »
Citaat van: GWX
Ik heb geprobeerd een cd'tje branden met cdrecord, nautilus, gnomebaker en K3B, maar zonder resultaat. Alle vier de programma's geven geen enkele foutmelding, maar bevriezen gewoon.
Ik heb hetzelfde voor. => zie paar threats geleden. Ik heb een Pioneer DVD-RW DVR-K14L. Ook als ik via Baker een CD/DVD wil branden feezt die wanneer ik op burn klik.

Groeten,
Arvid Van Essche

Azalin

  • Gast
Burn baby, burn
« Reactie #2 Gepost op: 2006/06/28, 10:37:26 »
Welke versie van Gnomebaker gebruik je? Heb je je DVD brander wel op DMA staan (dat had ik dus niet en branden wilde dus niet lukken) ... DMA aan of uit kun je controleren door dit te doen:
sudo hdparm -d
(bijvoorbeeld /dev/hdb1, check je fstab ofzo om te zien wat de device naam van je brander is) met -d1 kun je overigens DMA aanzetten en hdparm.conf aanpassen in je /etc/ zorgt er voor dat DMA aan gezet wordt tijdens opstarten. Een 80 wire kabel aan je brander is trouwens ook geen overbodige luxe...

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
Burn baby, burn
« Reactie #3 Gepost op: 2006/06/28, 11:26:07 »
Aan DMA ligt het nooit meer, want sinds Dapper staat die standaard aan, wat een geluk voor de help-fora :)

Ik gebruik K3B... Heb net even gnomebaker ge

Azalin

  • Gast
Burn baby, burn
« Reactie #4 Gepost op: 2006/06/28, 14:02:11 »
Staat standaard aan... tenzij de drive problemen rapporteert waardoor Dapper automatisch DMA uit zet! Geloof me, ik heb er ervaring mee. Ik had een slechte IDE kabel waardoor de drive errors rapporteerde aan Dapper en waardoor Dapper dus op een soort van PIO over ging. Elke restart was DMA wel weer terug aan, maar dat duurde meestal niet lang. Vooral bij het branden wilde de drive nog wel eens DMA off gezet worden.

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
Burn baby, burn
« Reactie #5 Gepost op: 2006/06/28, 14:16:14 »
Citaat van: Azalin
Staat standaard aan... tenzij de drive problemen rapporteert waardoor Dapper automatisch DMA uit zet! Geloof me, ik heb er ervaring mee. Ik had een slechte IDE kabel waardoor de drive errors rapporteerde aan Dapper en waardoor Dapper dus op een soort van PIO over ging. Elke restart was DMA wel weer terug aan, maar dat duurde meestal niet lang. Vooral bij het branden wilde de drive nog wel eens DMA off gezet worden.
Tss, as if that helps :)
Ik herinner mij nu inderdaad vaag die miserie met die kabel ;)

Azalin

  • Gast
Burn baby, burn
« Reactie #6 Gepost op: 2006/06/28, 14:48:44 »
Gezellig was dat h

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
Burn baby, burn
« Reactie #7 Gepost op: 2006/06/28, 16:21:26 »
Ik zweer bij dell voor een basis-configuatie en kast (snel en configureerbaar + geen exotische dingen). Ik wil Seagate als HD (vroeger standaard bij Dell :(), grafische kaart trek ik mij niet meer zo aan, heel tevreden van mijn IIyama 19'', Plextor brander, HP-printer, logitech muis. Doet er mij aan denken, misschien deden jullie dit nog niet, maar met Apps -> system tools -> Ubuntu device database (kan cverborgen zijn via alacarte) kan je doorgeven wat voor hardware je gebruikt.

GWX

  • Gast
Burn baby, burn
« Reactie #8 Gepost op: 2006/07/08, 16:34:39 »
Wat ik ook doe, hij wilt maar niet branden!

Azalin

  • Gast
Burn baby, burn
« Reactie #9 Gepost op: 2006/07/08, 23:46:50 »
Heb je Gnomebaker al een keer geprobeerd? Welke versie? Over welke brander hebben we het hier by the way? Heb je via de terminal een van de programma's opgestart? Kreeg je toen ook geen melding?

Gast

  • Gast
Burn baby, burn
« Reactie #10 Gepost op: 2006/07/14, 23:26:21 »
ik ken het probleem, heb ook zo'n ballending.
Het enige brandprogramma wat goed werkt is Nero. Alcohol en autoshampoo werkt alleen als ik een cd brand, bij een dvd werkt het niet.

Burn baby, burn
« Reactie #11 Gepost op: 2006/07/16, 13:22:31 »
Heeft iemand ook volgend probleem?
Ik kan gemakkelijk CD's branden, maar bij dvd schrijft hij hoewel na het schrijven hij de data niet meer kan lezen. En dan geeft hij precies dat er een lege DVD inzit. Hoewel dit niet is.
Ik gebruik nu CD/DVD werkplaats van nautilus.

Groeten,
Arvid

Azalin

  • Gast
Burn baby, burn
« Reactie #12 Gepost op: 2006/07/16, 22:57:48 »
Doet hij dit ook in een DVD rom speler? Ik heb op het werk (voor de Firmware update) het probleem gehad dat (onder Windows notabene) wanneer ik een DVD gebrand had, ik deze niet meer in de DVD brander kon lezen. De brander herkende domweg de DVD niet ... na een firmware update herkende hij hem wel en was het probleem dus ook weg.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Burn baby, burn
« Reactie #13 Gepost op: 2006/07/16, 23:41:49 »
Ik gebruik K3B voor mijn cd's/dvd's en dat werkt prima. Misschien een keer proberen?
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

GWX

  • Gast
Burn baby, burn
« Reactie #14 Gepost op: 2006/07/17, 11:25:04 »
K3b wilt niet eens opstarten. Ik heb nu een nieuwe brander (van BenQ), omgewisseld met de PC van mijn ouders, hopen dat deze wel werkt =)

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Burn baby, burn
« Reactie #15 Gepost op: 2006/07/17, 13:33:27 »
eens opstarten via de terminal dan, en kijken wat hij zegt
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Burn baby, burn
« Reactie #16 Gepost op: 2008/06/09, 07:55:35 »
Ik gebruik onder Hardy Heron "Brasero Disc Burning". Werkt goed.

Offline siegi

  • Lid
Burn baby, burn
« Reactie #17 Gepost op: 2008/06/09, 08:07:26 »
@steefuitheerlen waarom reageer je op zo'n oud topic?
Je zorgt voor verwarring, en tijdverspilling bij de andere forum leden.