Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: smartphone wordt niet herkend in bestanden  (gelezen 1975 keer)

Offline Anna

  • Lid
smartphone wordt niet herkend in bestanden
« Gepost op: 2016/01/27, 12:25:52 »
Of deze topic in deze groep behoort weet ik niet zeker.

Mijn nieuwe smartphone Huawei wordt niet herkend bij bestanden, op de smartphone zelf zie ik het USB icoontje en de tekst: gekoppeld aan media apparaat. In Ubuntu zie ik de smartphone niet verschijnen onder apparaten. Ik kan dan ook geen bestanden overzetten. Iemand een idee of oplossing?


Anna
« Laatst bewerkt op: 2016/01/27, 12:28:04 door Anna »

Re: smartphone wordt niet herkend in bestanden
« Reactie #1 Gepost op: 2016/01/27, 13:22:35 »
Ook niet in de starterbalk?Op een andere naam?
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline vanadium

  • Lid
Re: smartphone wordt niet herkend in bestanden
« Reactie #2 Gepost op: 2016/01/27, 14:04:15 »
Versie van ubuntu?

Offline h2o

  • Lid
Re: smartphone wordt niet herkend in bestanden
« Reactie #3 Gepost op: 2016/01/27, 20:42:42 »
Herkenbaar. Heb je gmtp geïnstalleerd?
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline Anna

  • Lid
Re: smartphone wordt niet herkend in bestanden
« Reactie #4 Gepost op: 2016/01/28, 11:34:24 »
Versie van ubuntu?

Ik heb versie 14.04 LTS. Windows 10 herkent mijn smartphone wel.
« Laatst bewerkt op: 2016/01/28, 11:40:38 door Anna »

Offline Anna

  • Lid
Re: smartphone wordt niet herkend in bestanden
« Reactie #5 Gepost op: 2016/01/28, 11:37:39 »
Herkenbaar. Heb je gmtp geïnstalleerd?

Nee, dat had ik niet, nu wel. Wanneer ik op connect druk krijg ik de melding: no raw devices found en onder staat: no device found.

Anna
« Laatst bewerkt op: 2016/01/28, 11:46:04 door Anna »

Offline Anna

  • Lid
Re: smartphone wordt niet herkend in bestanden
« Reactie #6 Gepost op: 2016/01/28, 11:39:24 »
Ook niet in de starterbalk?Op een andere naam?

Dit is me niet duidelijk; de startersbalk aan de zijkant? onder een ander icoontje?

Offline vanadium

  • Lid
Re: smartphone wordt niet herkend in bestanden
« Reactie #7 Gepost op: 2016/01/28, 13:08:50 »
In Ubuntu 15.10 werkt het vlekkeloos. Bij het inpluggen van de telefoon verschijnt er een icoon links in de balk. In Ubuntu 14.04 is mtp wel degelijk standaard beschikbaar. Als het toch niet werkt, dan komt dat misschien doordat jou specifieke toestel niet door het mtp systeem herkend wordt. Hier staan gedetailleerde instructies om een toestel te "registreren". Het is echter niet zeker of alles wat daar staat wel nodig is.

- Probeer eerst enkel dit (Stap 2 in de instructies):
sudo nano /etc/fuse.conf
Dit opent het commandolijn editortje nano als beheerder, met daarin het configuratiebestand /etc/fuse.conf.

Verwijder het # vóóraan in de lijn "#user_allow_other"

Om af te sluiten: Ctrl+X, dan Y, dan Enter.

Herstart het systeem eens en kijk of je nu een icoon te zien krijgt bij het inpluggen van je telefoon.

- Is dit niet voldoende, voer dan Stap 1, en daarna Stap 3 tot 5 uit link. Daarna terug herstarten en zien of het dan werkt.

Re: smartphone wordt niet herkend in bestanden
« Reactie #8 Gepost op: 2016/01/28, 16:49:24 »
Ook niet in de starterbalk?Op een andere naam?

Dit is me niet duidelijk; de startersbalk aan de zijkant? onder een ander icoontje?
De starterbalk aan de zijkant en dan op bestanden,dan krijg je een lijst en bij mij staat er dan D2005 tussen de partities en dat is dan mijn smartphone Sony Experior E1.
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Anna

  • Lid
Re: smartphone wordt niet herkend in bestanden
« Reactie #9 Gepost op: 2016/01/29, 16:11:24 »
Ook niet in de starterbalk?Op een andere naam?

Dit is me niet duidelijk; de startersbalk aan de zijkant? onder een ander icoontje?
De starterbalk aan de zijkant en dan op bestanden,dan krijg je een lijst en bij mij staat er dan D2005 tussen de partities en dat is dan mijn smartphone Sony Experior E1.

Ja, daar kijk ik altijd, ook voor de camera e.d. en daar stond de smartphone niet tussen.

Offline Anna

  • Lid
Re: smartphone wordt niet herkend in bestanden
« Reactie #10 Gepost op: 2016/01/29, 16:13:05 »
In Ubuntu 15.10 werkt het vlekkeloos. Bij het inpluggen van de telefoon verschijnt er een icoon links in de balk. In Ubuntu 14.04 is mtp wel degelijk standaard beschikbaar. Als het toch niet werkt, dan komt dat misschien doordat jou specifieke toestel niet door het mtp systeem herkend wordt. Hier staan gedetailleerde instructies om een toestel te "registreren". Het is echter niet zeker of alles wat daar staat wel nodig is.

- Probeer eerst enkel dit (Stap 2 in de instructies):
sudo nano /etc/fuse.conf
Dit opent het commandolijn editortje nano als beheerder, met daarin het configuratiebestand /etc/fuse.conf.

Verwijder het # vóóraan in de lijn "#user_allow_other"

Om af te sluiten: Ctrl+X, dan Y, dan Enter.

Herstart het systeem eens en kijk of je nu een icoon te zien krijgt bij het inpluggen van je telefoon.

- Is dit niet voldoende, voer dan Stap 1, en daarna Stap 3 tot 5 uit link. Daarna terug herstarten en zien of het dan werkt.

Ik ga er morgen weer mee aan de slag. Ik laat je weten of het met deze aanwijzingen gelukt is. Bedankt.

Anna

Re: smartphone wordt niet herkend in bestanden
« Reactie #11 Gepost op: 2016/02/04, 10:03:43 »
In de telefoon selecteren:

usb, computerverbinding, camera.

Kijk in bestandsbeheer om de juiste map te openen.

Re: smartphone wordt niet herkend in bestanden
« Reactie #12 Gepost op: 2016/02/04, 12:54:06 »
En in welke telefoon is dat?
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Anna

  • Lid
Re: smartphone wordt niet herkend in bestanden
« Reactie #13 Gepost op: 2016/02/05, 12:20:41 »
In Ubuntu 15.10 werkt het vlekkeloos. Bij het inpluggen van de telefoon verschijnt er een icoon links in de balk. In Ubuntu 14.04 is mtp wel degelijk standaard beschikbaar. Als het toch niet werkt, dan komt dat misschien doordat jou specifieke toestel niet door het mtp systeem herkend wordt. Hier staan gedetailleerde instructies om een toestel te "registreren". Het is echter niet zeker of alles wat daar staat wel nodig is.

- Probeer eerst enkel dit (Stap 2 in de instructies):
sudo nano /etc/fuse.conf
Dit opent het commandolijn editortje nano als beheerder, met daarin het configuratiebestand /etc/fuse.conf.

Verwijder het # vóóraan in de lijn "#user_allow_other"

Om af te sluiten: Ctrl+X, dan Y, dan Enter.

Herstart het systeem eens en kijk of je nu een icoon te zien krijgt bij het inpluggen van je telefoon.

- Is dit niet voldoende, voer dan Stap 1, en daarna Stap 3 tot 5 uit link. Daarna terug herstarten en zien of het dan werkt.
Het duurde even voor ik kon laten weten of het gelukt is, helaas niet.  Geen icoontje en niet zichtbaar bij bestanden.
Bedankt voor de heldere aanwijzingen.

Anna

Offline Anna

  • Lid
Re: smartphone wordt niet herkend in bestanden
« Reactie #14 Gepost op: 2016/02/05, 12:35:15 »
In de telefoon selecteren:

usb, computerverbinding, camera.

Kijk in bestandsbeheer om de juiste map te openen.
Dat doe ik bij aankoppeling met de USB-kabel. Maar er gebeurt iets aparts wanneer ik de knop voor camera kies dan verschijnt het icoontje wel en zie ik ook de smartphone bij bestanden staan. Maar ik kan alleen foto's kiezen, geen andere bestanden. Druk ik vervolgens weer op USB of op de mediabestanden knop, dan verdwijnt het icoontje weer en is niet meer zichtbaar in  bestanden.

Anna
« Laatst bewerkt op: 2016/02/06, 13:28:16 door Anna »