Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Qlandkarte GT  (gelezen 1816 keer)

Offline ejfrolich

  • Lid
Qlandkarte GT
« Gepost op: 2011/03/31, 19:53:38 »
Dag allemaal,

Ik werk al een tijdje met Qlandkarte GT. Dat bevalt best redelijk goed onder 10.04. Nu heb ik 10.10 geïnstalleerd en helaas nu werkt het niet meer goed. Het programma ziet namelijk mijn Garmin Vista niet meer. Bij up of downloaden komt er een melding dat USB niet kan worden geconfigureerd of de vraag of ik wel een apparaat heb aangesloten. Eerst dacht ik nog dat het aan de 64bit versie lag die ik op één van mijn laptops draai maar dat bleek niet het geval. Ook de gewone 32bit versie laat de zelfde fout zien. Overigens is ir niks mis met de koppeling, mij Garmin GPS laat zich gewoon zien op het bureaublad met zijn bestanden. Gewoon benaderbaar en kan er ook naar toe schrijven.

De vraag is nu of er gewoon een fout in het programma zit of dat er een ander verborgen probleem roet in het eten gooit. Ik heb in elk geval 10.04 maar weer even terug gezet want dan werkt het tenminste.

Dus heeft iemand een idee wat hier fout kan zijn? Op dit forum vind ik overigens van een eerdere versie van het programma de zelfde foutmelding tegen.

Ernst-Jan

De oplossing heb ik nog niet gevonden. USB werkt nog niet binnen Qlandkarte helaas.

Voeg deze regel toe aan de pakketbronnenlijst en de laatste versie zal worden opgehaald! deb http://ppa.launchpad.net/mms-prodeia/ppa/ubuntu maverick main
« Laatst bewerkt op: 2011/03/31, 21:41:56 door ejfrolich »
Linux Mint, mijn nieuwe keus!

Offline ejfrolich

  • Lid
Re: Qlandkarte GT
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/01, 11:50:12 »
Via de helpdesk van Qlandkarte kreeg ik de oplossing:

To keep the OS from loading the (frequently dysfunctional) kernel garmin_gps module, edit /etc/modprobe.d/blacklist and add the lines

# stop garmin_gps serial from loading for USB garmin devices
blacklist garmin_gps

To allow the USB devices to be read and written by a non-privileged user, create a file named /etc/udev/rules.d/51-garmin.rules with the following contents:

SYSFS{idVendor}=="091e", SYSFS{idProduct}=="0003", MODE="666"

Extra info ook voor andere systemen: http://www.gpsbabel.org/os/Linux_Hotplug.html
« Laatst bewerkt op: 2011/04/01, 15:59:06 door ejfrolich »
Linux Mint, mijn nieuwe keus!