Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: hp printer officejet 6500 / melding cardridges / printen lukt niet meer  (gelezen 1595 keer)

Offline henkchr

  • Lid
kan niet meer printen met deze printer,
melding :

gebruikte of vervalste cardridges geplaatst.
De originele HP inkt is op.

Is er bekend wat hier het probleem is en is hier een oplossing voor ?
Welke cardridges kun je nog gebruiken ? , alleen de originele ? of ........... ?


(met ubuntu 16.04 LTS)

Alvast dank voor reacties,

Henk



Offline henkchr

  • Lid
namaak is het niet echt , het is wel duidelijk dat het een ander merk is,
werkt dan geen enkele niet HP cardridge meer ?

swake

  • Gast
HP cartridges bevatten een chip , en niet HP cartridges bevatten geen chip .
Let daarom ook altijd op de vervaldatum op de verpakking want die zit ook in de chip geprogrammeerd . Je kan die vervaldatum ook omzeilen door de BIOS klok terug te zetten voor de vervaldatum . Na het printen zet je de bios terug juist .
https://www.inktweb.nl/blog/waarom-zit-er-een-chip-in-een-cartridge-en-wat-doet-het/

nahjo

  • Gast
namaak is het niet echt , het is wel duidelijk dat het een ander merk is,
werkt dan geen enkele niet HP cardridge meer ?
Volgens mij verkoopt 123inkt cartridges die ook werken (is voor het recht geweest) dus alternatieven moeten er zijn.


Offline henkchr

  • Lid
hier zit wel een chip op,
staat 44L met met een getalletje erachter.
dank voor de tip
« Laatst bewerkt op: 2017/10/20, 17:10:37 door henkchr »

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Hoi Henk,

Dit hele gedoe geldt alleen voor een bepaalde reeks HP printers uit de Officejet reeks. Die zijn inderdaad van een chip voorzien en dus kan je deze inktcartridges via een software update blokkeren als het geen originele zijn.

123ink heeft naar mijn weten nu inderdaad cartridges voor deze gevallen met een oplossing voor de chip. Ik ken het bedrijf als ééń van de beste qua service. Vraag ze er naar en informeer gerust wat er gebeurt als de boel toch niet werkt of niet naar wens. Mijn ervaring is dat je gewoon garantie krijgt.

Het is overigens de tweede keer dat HP deze lijn printers aanpakt. De eerste keer draaiden ze het met schaamrood op de kaken terug, maar nu zetten ze toch door, vermoedelijk na gedegen overleg met hun leveranciers en de vertegenwoordigers. Voor de printers voor de consumentenmarkt is er niks aan de hand. Die hebben namelijk ook geen chip.

In de inktmarkt gaat het om heel veel geld. De belangen zijn groot.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021


Citaat
In de inktmarkt gaat het om heel veel geld. De belangen zijn groot.

... klopt wat je schrijft, jvecht.
De printerinkt is GOUD waard !

Ik waag mij, evenwel, niet aan een andere soort inkt. Ik gebruik de originele HP-printerinkt.

Een laserprinter is goedkoper in (véél)afdrukken dan een inkjet. Maar om foto's af te printen verkies ik toch een inkjetprinter.
« Laatst bewerkt op: 2017/10/20, 19:29:30 door spievensterke »
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 21.xx.

swake

  • Gast
Waarom zijn originele HP cartridges zo duur ?
Ze zijn altijd gefrabiceert uit nieuw materiaal . Je ziet ze zowat overal staan , de speciale containertjes om lege cartridges te deponeren .
Ze worden hervuld niet door HP zelf maar door inktfirma's die de containertjes  leegmaken . HP beweerd dat die hervult worden  door minder goede kwaliteitsinkt en hun imago schaad .
Er zijn ook XL cartridges in de handel . Er zijn mensen die echt denken dat de cartridges groter zijn en daarom langer meegaan . Nee die zijn volledig gevuld en niet voor 1/2 of 3/4 gevuld met inkt . Moesten ze groter van formaat zijn zouden ze in de printer niet passen .
Een laser printer zijn inderdaad de poedercartridges veel duurder , maar je gaat er dan ook duizenden documenten kunnen met afdrukken en ze drogen ook niet uit .
« Laatst bewerkt op: 2017/10/20, 20:50:29 door swake »

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Voor kleur en foto's gebruik ik tegenwoordig de afdrukservices als het echt geprint moet worden. Thuisprinten in kleur is leuk en te duur. Maar voor het gewone printwerk gaat hier alles via navullen. Dat doe ik al heel lang, dat zelf navullen. Dat gaat heel prima. Alleen zwarte inkt dus. Scheelt veel geld met een student in huis.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: hp printer officejet 6500 / melding cardridges / printen lukt niet meer
« Reactie #10 Gepost op: 2017/10/21, 07:55:07 »
kan niet meer printen met deze printer,
melding :

gebruikte of vervalste cardridges geplaatst.
De originele HP inkt is op.

Is er bekend wat hier het probleem is en is hier een oplossing voor ?
Welke cardridges kun je nog gebruiken ? , alleen de originele ? of ........... ?


(met ubuntu 16.04 LTS)

Alvast dank voor reacties,

Henk
gewoon bij ACTION. die zijn maar 10 euro en echt heel goed. ik gebruik ze al 2 jaar en echt zonder problemen. ik heb de 6520 van HP.
Xubuntu en Ubuntu
schaats en fiets gek.
foto's maken en koken samen met mijn vrouw

Offline henkchr

  • Lid
Re: hp printer officejet 6500 / melding cardridges / printen lukt niet meer
« Reactie #11 Gepost op: 2017/10/21, 15:13:18 »
dank iedereen voor de tips,

tot mijn grote verbazing kan ie vanmiddag ineens weer af drukken. Of dat zo blijft weet ik niet. 
Alleen de melding blijft wel op het meldingsscherm van de printer staan.

Ik denk dat ik dan maar voor cartridges bij 123inkt ga, die bieden 100 % garantie.